Ενώ η ασφάλεια για τους επιβάτες αυτοκινήτων και μοτοσυκλετών βελτιώνεται, σε «κίνδυνο – θάνατο» εξελίσσεται ο δρόμος για τους πεζούς.
Η Εθνική Διοίκηση Ασφάλειας Οδικής Κυκλοφορίας της Αμερικής (NHTSA) ανακοίνωσε νωρίτερα φέτος πως τα θανατηφόρα ατυχήματα έχουν μειωθεί σημαντικά. Αυτό κανονικά θα ήταν αιτία για… πανηγυρισμούς, ωστόσο, επισκιάστηκε από ένα άλλο αρνητικό στοιχείο, τους θανάτους των πεζών που όλο και αυξάνονται.
Το Governors Highway Safety Association (GHSA), ένας μη κερδοσκοπικός οργανισμός που εκπροσωπεί τα γραφεία ασφαλείας των πολιτειών, διαπίστωσε ότι το 2022 ήταν η χειρότερη χρονιά για τους Αμερικανούς πεζούς από το 1981. Με βάση προκαταρκτικά δεδομένα από το State Highway Safety Office, ο οργανισμός λέει πως 7.508 άνθρωποι σκοτώθηκαν ενώ περπατούσαν στους δρόμους της Αμερικής.
Αυτός δεν είναι απλά ο υψηλότερος αριθμός θανάτων των τελευταίων 41 χρόνων, αλλά και αποτέλεσμα μιας κατακόρυφης ανόδου σε σχέση με τα τελευταία χρόνια. Ο αριθμός των 7.508 θανάτων του 2022 είναι κατά 19% αυξημένος σε σχέση με τους 6.324 θανάτους πεζών του 2019.
Τόσο οι θάνατοι πεζών όσο και τα θανατηφόρα τροχαία αυξήθηκαν μέσα στην πανδημία, αλλά σε αντίθεση με τους επιβάτες αυτοκινήτων και μοτοσυκλετών, οι θάνατοι των πεζών δεν έχουν παρουσιάσει κάποια μείωση. Μεταξύ 2010 και 2021, οι θάνατοι πεζών στην Αμερική έχουν αυξηθεί κατά 77%, ενώ παράλληλα τα θανατηφόρα τροχαία έχουν αυξηθεί κατά μόλις 25%.
Το περπάτημα φαίνεται πως έχει γίνει… extreme sport για τους Αμερικανούς, οι οποίοι έχουν κάνει λιγότερα για την ασφάλεια των πεζών σε σύγκριση με άλλα ανεπτυγμένα έθνη. Σύμφωνα με τους ειδικούς, κάποια μέτρα τα οποία δεν εφαρμόζονται στην Αμερική αλλά συμβάλουν στην ασφάλεια των πεζών είναι η μείωση των ορίων ταχύτητας, η προσθήκες προστατευμένων ποδηλατοδρόμων και η καλύτερη σχεδίαση των οχημάτων.
Από την άλλη μεριά, η αγάπη των Αμερικανών για θηριώδη SUV φαίνεται πως είναι άμεσα συνδεδεμένη με τους θανάτους πεζών, αφού το ύψος των pickup δεν επιτρέπει στους οδηγούς να δουν καλά τον δρόμο. Σύμφωνα με τα στατιστικά της GSHA, SUV και pickups ευθύνονται για το 40% των θανάτων πεζών, ενώ τα επιβατικά αυτοκίνητα ευθύνονται για το 35%.