EΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Allard J2: To αυτοκίνητο που ενέπνευσε την Shelby Cobra

allard-j2-to-aftokinito-pou-enepnefse-tin-shelby-cobra-650312

Το Allard J2 είναι το αυτοκίνητο στο οποίο συνδυάστηκε για πρώτη φορά ένα ελαφρύ σπορ αμάξωμα με έναν μεγάλο V8 κινητήρα.

Η ιστορία της Shelby Cobra ξεκίνησε όταν ένας εκτροφέας κοτόπουλων από το Τέξας είχε την ιδιοφυή ιδέα να τοποθετήσει έναν μεγάλο V8 κινητήρα σε ένα ελαφρύ Βρετανικό σπορ αυτοκίνητο. Ωστόσο, η συγκεκριμένη ιδέα δεν του ήρθε …ουρανοκατέβατη, αφού είχε οδηγήσει ένα άλλο «Αγγλοαμερικανικό» υβρίδιο στο παρελθόν.

Αυτό το ιδιαίτερο υβρίδιο δεν ήταν άλλο από το Allard J2X – το οποίο οδηγούσε σε αγώνες ο Carrol Shelby στις αρχές του 50’ - προτού αγοραστεί από την Aston Martin, η οποία στη συνέχεια το ένταξε στο πρόγραμμα αγώνων αντοχής. Τελικά, το Allard J2X έφερε στην ομάδα το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα του 1959, με τη βοήθεια του Shelby αλλά και άλλων ταλαντούχων οδηγών.

Η ιστορία του Allard ξεκινά στα τέλη της δεκαετίας του 1940, με την εταιρεία του Sidney Allard, με έδρα το Λονδίνο, να παράγει έναν μικρό αριθμό σπορ αυτοκινήτων και κάμπριο που τροφοδοτούνταν από έναν V8 flathead κινητήρα της Ford. Μετά το τέλος του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου, ο Allard εκμεταλλεύτηκε την ευκαιρία να αναπτύξει την επιχείρησή του, αξιοποιώντας τη μεταπολεμική αγορά των ΗΠΑ για ελαφριά σπορ αυτοκίνητα - που οι αυτοκινητοβιομηχανίες του Ντιτρόιτ μέχρι τότε αγνοούσαν.

Το Allard J2s διέθετε αμάξωμα από αλουμίνιο με εξωτερικά μπροστά φτερά, μια προηγμένη για την εποχή ανάρτηση, εσωλέμβια πίσω φρένα και πίσω ανάρτηση de Dion. Τα αυτοκίνητα που προορίζονταν για εξαγωγή διέθεταν επίσης έναν πολύ πιο ισχυρό αμερικανικό V8 κινητήρα. Το ελαφρύ αμάξωμα με έναν ισχυρό κινητήρα ήταν ένας φοβερός συνδυασμός, με ένα J2 να καταφέρνει να τερματίσει τρίτο στο Le Mans το 1950.

Ακολούθησε το J2X, με το "X" να σημαίνει "extended", λόγω της επανασχεδιασμένης μπροστινής ανάρτησης που επέτρεπε στον κινητήρα να μετακινηθεί πιο μπροστά, ενώ το μπροστινό μέρος ήταν επίσης πιο μακρύ, όπως φαίνεται σε αυτό το παράδειγμα του 1952. Διαθέτει έναν 331 cu-in. V8 κινητήρα 5,4 λίτρων της Cadillac και είναι εξοπλισμένο με χειροκίνητο κιβώτιο τεσσάρων ταχυτήτων και βαμμένους κόκκινους συρμάτινους τροχούς τυλιγμένους σε vintage λάστιχο Dunlop Racing.

Όταν ο Shelby είχε πια μετακομίσει στην Aston Martin, η δόξα του Allard είχε πια ξεθωριάσει, αφού μεγαλύτερες εταιρείες με περισσότερους πόρους - όπως η Aston και η Jaguar - είχαν πάρει πια τα σκήπτρα. Ωστόσο, η ιδέα ενός ελαφριού αμαξώματος σε συνδυασμό με έναν ισχυρό V8 έμεινε χαραγμένη στο μυαλό του Shelby, οδηγώντας τον στην δημιουργία του Cobra – ενός από τα πιο όμορφα και ιστορικά αυτοκίνητα που έχουν φτιαχτεί ποτέ.

Όλες οι ειδήσεις

car-prices
google-news

Περισσότερα Βίντεο