Ακόμη πιο δύσκολα γίνονται τα αστέρια αξιολόγησης αυτοκινήτων στο EuroNCAP. Ο ανεξάρτητος οργανισμός αυστηροποιεί το πρωτόκολλο ασφαλείας του, προκειμένου να παρακολουθεί τις τελευταίες εξελίξεις στην τεχνολογία.
Το ενημερωμένο πρόγραμμα, που ονομάζεται Vision 2030: a Safer Future of Mobility, θα τεθεί σε ισχύ το 2026 και υπάρχει μέσω αυτού αμεσότερη προσέγγιση για τον τρόπο που επηρεάζεται άμεσα ή έμμεσα η ασφάλεια των επιβατών.
Καθώς τα αυτοκίνητα στρέφονται σε τεχνολογίες υποβοηθούμενης, αυτοματοποιημένης και συνδεδεμένης οδήγησης, στόχος του EuroNCAP είναι να προσαρμόσει τη διαδικασία δοκιμών του ανάλογα με τις εξελίξεις των συστημάτων ασφαλείας και της τεχνολογίας. Ο οργανισμός αξιολογεί ήδη τα συστήματα ADAS, αλλά θα αναπτύξει περαιτέρω την επιβράβευση ή την τιμωρία (μέσω των αστεριών) των αυτοκινήτων για την προσφορά της τεχνολογίας. Ως εκ τούτου, η νέα αξιολόγηση θα προγραμματιστεί σε τέσσερις διακριτές φάσεις μιας πιθανής σύγκρουσης: ασφαλής οδήγηση, αποφυγή σύγκρουσης, προστασία από σύγκρουση και ασφάλεια μετά τη σύγκρουση.
Το πεδίο εφαρμογής του αναθεωρημένου προγράμματος είναι αρκετά εκτεταμένο και στοχεύει στην ενσωμάτωση εικονικών δοκιμών και στην εισαγωγή κινήτρου αξιολόγησης για μια σειρά συστημάτων παρακολούθησης οδηγών. Το Vision 2030: a Safer Future of Mobility επιδιώκει τη μείωση των θανάτων από τροχαία ατυχήματα με απώτερο στόχο της μηδενικές απώλειες. Θα επικεντρωθεί, επίσης, στην ασφάλεια που σχετίζεται με το φύλο και την ηλικία, τον κίνδυνο πυρκαγιάς από τις μπαταρίες των ηλεκτρικών οχημάτων, ενώ θα προσομοιάζει πραγματικά δεδομένα.
Πέρα από τα αυτοκίνητα, το EuroNCAP θέλει να επεκταθεί και στα ελαφρά επαγγελματικά οχήματα και τα δίτροχα, καθώς και τα δύο εκπροσωπούνται όλο και περισσότερο στον στόλο της Ευρώπης. Επί του παρόντος, ο οργανισμός εκτελεί μόνο δοκιμές ADAS σε φορτηγά, αλλά όχι δοκιμές σύγκρουσης.