Αυξημένη κατά 4,3% μονάδες έκλεισε η αγορά καινούργιων αυτοκινήτων ιδιωτικής χρήσης τον περασμένο χρόνο σε σχέση με το 2021.
Οι συνολικές νέες ταξινομήσεις για επιβατικά αυτοκίνητα προσδιορίστηκαν στις 105.283 μονάδες το 2022 έναντι 100.911 ταξινομήσεων του 2021. Από την άλλη, πτωτικά κινήθηκε η αγορά των ελαφρών και βαρέων φορτηγών αλλά και των λεωφορείων. Τα φορτηγά σημείωσαν μείωση κατά 5,9% (10.340 νέες ταξινομήσεις) και τα λεωφορεία κατά 42,5% – 261 μονάδες έναντι 454 μονάδων του 2021.
Ταξινομήσεις καινούργιων οχημάτων 2022
Ιανουάριος – Δεκέμβριος 2022 | Ιανουάριος – Δεκέμβριος 2021 | Μεταβολή | |
2022/2021 | |||
Καινούργια επιβατικά | 105.283 | 100.911 | 4,30% |
Καινούργια φορτηγά | 10.340 | 10.994 | -5,90% |
(ελαφρά και βαρέα) | |||
Καινούργια λεωφορεία | 261 | 454 | -42,50% |
Στις πωλήσεις επιβατικών αυτοκινήτων τη μερίδα του λέοντος κατέλαβαν τα οχήματα με κινητήρες βενζίνης (ποσοστό 44,8%), ακολουθούμενα από τα υβριδικά (27,6%) και τα πετρελαιοκίνητα (17,4%). Αξίζει να σημειωθεί πως τα ηλεκτρικά μοντέλα (BEV) και τα επαναφορτιζόμενα υβριδικά (plug-in Hybrid) σημείωσαν αύξηση κατά 1% σε σχέση με το 2021. Εντούτοις, το ποσοστό τους στο σύνολο των ταξινομήσεων είναι ισχνό σε σχέση με άλλες αγορές της Ευρώπης και προσδιορίζεται στο 7,9% όταν o μέσος όρος ποσοστού διείσδυσης στην ΕΕ είναι στα 19,2%.
Ο χάρτης πωλήσεων επιβατικών αυτοκινήτων ανά κατηγορία στην Ελλάδα δείχνει πως ένας στους δύο Έλληνες επέλεξε μοντέλο από την μικρή κατηγορία, δηλαδή από τα μοντέλα supermini και compact SUV. Πρώτο μοντέλο σε πωλήσεις και με διαφορά ήταν το Toyota Yaris, ακολουθούμενο από το Peugeot 208 και το Opel Corsa. Επίσης στα μικρά SUV, το ενδιαφέρον κέρδισε το Toyota Yaris Cross, το VW T-Roc και το Ford Puma. Βεβαίως σημαντικό ρόλο σε αυτές τις «επιδόσεις» έπαιξε και η δυνατότητα παραδόσεων των εισαγωγικών εταιρειών.
Ταξινομήσεις οχημάτων 2022 ανά καύσιμο
Ιανουάριος – | Ιανουάριος – | Διαφορά (μονάδες μεριδίου) | |
Δεκέμβριος 2022 | Δεκέμβριος 2021 | ||
Βενζίνη | 44,80% | 49,20% | -4,4 |
Πετρέλαιο | 16,30% | 17,40% | -1,1 |
Υβριδικά (HEV) | 27,60% | 23,20% | 4,4 |
Επαναφορτιζόμενα (BEV-PHEV) | 7,90% | 6,90% | 1 |
Φυσικό αέριο (αμιγώς ή διπλού καυσίμου) | 0,60% | 1,30% | -0,7 |
Υγραέριο | 2,90% | 2,00% | 0,8 |
(αμιγώς ή διπλού καυσίμου) |
Όπως ήταν αναμενόμενο, η δεύτερη μεγαλύτερη δεξαμενή αγοραστών καινούργιου αυτοκινήτου ήταν εκείνη της μικρομεσαίας κατηγορίας. Εδώ το πρώτο σε πωλήσεις μοντέλο ήταν το SUV Peugeot 3008 ακολουθούμενο από το Toyota C-HR και το Dacia Duster. Στα «χαμηλά» μικρομεσαία μοντέλα πρώτο σε πωλήσεις ήταν το Toyota Corolla με την έκπληξη να έρχεται από την Mercedes και την A-Class που αναρριχήθηκε στην δεύτερη θέση, με τρίτο το Hyundai i30.
Αξίζει να σημειωθεί πως το 2022 δεν ήταν μια καλή χρονιά πωλήσεων για την Ευρώπη καθώς στις κατά τόπους αγορές 27 κρατών μελών της Ε.Ε. σημειώθηκε πτώση ταξινομήσεων κατά 6,1% σε στοιχεία που ανακοίνωσε ο Ευρωπαϊκός Σύνδεσμος Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) για το διάστημα Ιανουάριος-Νοέμβριος 2022.
Όλες οι ειδήσεις