Τα υβριδικά και τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα σημείωσαν για άλλον έναν μήνα αύξηση πωλήσεων και ήταν οι δύο κατηγορίες που κινήθηκαν ανοδικά.
Τα υβριδικά μάλιστα έδειξαν μεγάλη δυναμική, καθώς γνώρισαν αύξηση 9,9% σε σχέση με τον περσινό Ιούλιο, καταλαμβάνοντας το 44,4% του συνόλου των πωλήσεων. Δηλαδή σχεδόν ένα στα δύο αυτοκίνητα διαθέτουν κάποιας μορφής υβριδικής τεχνολογίας. ‘Αλλωστε είναι γνωστό ότι τα υβριδικά αυτοκίνητα μειώνουν αισθητά την κατανάλωση καυσίμου και έχουν χαμηλά τέλη κυκλοφορίας, ενώ τα plug-in υβριδικά αυτοκίνητα είναι αυτά που προσφέρουν ηλεκτρική αυτονομία αρκετών χιλιομέτρων, άρα δίνουν τη δυνατότητα να κινηθούν και ως ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
Ιούλιος 2024 | Ιούλιος 2023 | Διαφορά (μονάδες μεριδίου) | Ιανουάριος – Ιούλιος 2024 | Ιανουάριος – Ιούλιος 2023 | Διαφορά (μονάδες μεριδίου) | Μερίδιο αγοράς στην ΕΕ Ιαν.-Ιουν. ‘24 | |
Βενζίνη | 33,9% | 38,3% | -4,4 | 39,7% | 44,1% | -4,3 | 35,3% |
Πετρέλαιο | 6,2% | 13,7% | -7,5 | 8,8% | 14,1% | -5,4 | 12,9% |
Υβριδικά (HEV) | 44,4% | 34,5% | +9,9 | 40,0% | 29,3% | +10,7 | 29,2% |
Επαναφορτιζόμενα (BEV-PHEV) | 13,9% | 10,2% | +3,7 | 10,1% | 9,8% | +0,3 | 19,4% |
Φυσικό αέριο (αμιγώς ή διπλού καυσίμου) | 0,0% | 0,4% | -0,4 | 0,0% | 0,4% | -0,3 | 3,2% |
Υγραέριο (αμιγώς ή διπλού καυσίμου) | 1,6% | 3,0% | -1,4 | 1,4% | 2,4% | -1,0 |
Ανοδικά για άλλον ένα μήνα κινήθηκαν και οι πωλήσεις των ηλεκτρικών αυτοκινήτων (+3,7%) καταλαμβάνοντας συνολικά το 13,9% του συνόλου των πωλήσεων. Σε αυτή την σημαντική αύξηση συμβάλλει αποφασιστικά η γενναία επιδότηση του κράτους, αλλά και οι δελεαστικές τιμές των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, καθώς πολλές αυτοκινητοβιομηχανίες μπήκαν στην λογική των προσφορών. Από την άλλη πτωτική είναι η πορεία των αυτοκινήτων με βασικό καύσιμο τη βενζίνη (-4,4%), το πετρέλαιο (-7,5%) το φυσικό αέριο (-0,4%) και το υγραέριο (-1,4%).
Segment | Ιούλιος 2024 | Ιούλιος 2023 | Διαφορά (μονάδες μεριδίου) | Ιανουάριος – Ιούλιος 2024 | Ιανουάριος – Ιούλιος 2023 | Διαφορά (μονάδες μεριδίου) |
A | 7,5% | 13,2% | -5,7 | 7,3% | 6,8% | +0,5 |
A-SUV | 3,9% | 3,2% | +0,7 | 4,4% | 2,1% | +2,3 |
(A TOTAL) | (11,4%) | (16,4%) | (-5,0) | (11,7%) | (9,0%) | (+2,7) |
B | 24,2% | 25,9% | -1,8 | 24,9% | 27,8% | -2,8 |
B-SUV | 28,2% | 27,3% | +0,9 | 30,5% | 25,5% | +5,0 |
(B TOTAL) | (52,4%) | (53,3%) | (-0,9) | (55,4%) | (53,3%) | (+2,2) |
C | 6,5% | 6,5% | -0,0 | 6,8% | 8,9% | -2,1 |
C-SUV | 20,8% | 18,4% | +2,4 | 18,3% | 20,9% | -2,6 |
(C TOTAL) | (27,3%) | (24,9%) | (+2,4) | (25,1%) | (29,8%) | (-4,7) |
D | 1,4% | 1,2% | +0,2 | 1,6% | 1,3% | +0,3 |
D-SUV | 5,3% | 2,8% | +2,5 | 3,9% | 4,9% | -1,0 |
(D TOTAL) | (6,7%) | (4,0%) | (+2,7) | (5,5%) | (6,2%) | (-0,7) |
E | 0,1% | 0,0% | +0,0 | 0,1% | 0,1% | +0,0 |
E-SUV | 0,5% | 0,2% | +0,3 | 0,4% | 0,3% | +0,1 |
(E TOTAL) | (0,6%) | (0,3%) | (+0,3) | (0,5%) | (0,4%) | (+0,1) |
F-G | 0,2% | 0,1% | +0,1 | 0,1% | 0,1% | -0,0 |
F-G-SUV | 0,3% | 0,2% | +0,0 | 0,2% | 0,3% | -0,0 |
(F-G TOTAL) | (0,4%) | (0,3%) | (+0,1) | (0,4%) | (0,4%) | (-0,0) |
SPORTS | 0,2% | 0,1% | +0,1 | 0,2% | 0,3% | -0,2 |
MPV | 0,0% | 0,0% | -0,0 | 0,0% | 0,1% | -0,1 |
MPV-M/COMBI | 1,0% | 0,7% | +0,3 | 1,2% | 0,6% | +0,6 |
(SUV TOTAL) | (59,0%) | (52,2%) | (+6,9) | (57,8%) | (54,1%) | (+3,7) |
100,0% | 100,0% | 0,0 | 100,0% | 100,0% | 0,0 |
Στις προτιμήσεις των Ελλήνων καταναλωτών παρέμεινε η «Β» κατηγορία με τα SUV να κατέχουν σημαντικό κομμάτι από τις πωλήσεις. Το 52,4% των συνολικών πωλήσεων ανήκαν στην συγκεκριμένη κατηγορία με τα SUV να καταλαμβάνουν το 28,2%. ‘Αλλωστε είναι η κατηγορία που συνδυάζει άνεση, μεγάλους χώρους, αξιοπιστία, μεγάλη οικονομία καυσίμου και ευελιξία κυρίως μέσα στις πόλεις. Η αμέσως επόμενη αγαπημένη κατηγορία είναι η «C» με συνολικό μερίδιο αγοράς 27,3% και ακολουθεί η «Α» με 11,4%.
Όλες οι ειδήσεις
Ένα δισ. σε αυτοκίνητα: Αυτή είναι η ανεπανάληπτη συλλογή του Ralph Lauren
Έληξε το δίπλωμά σου; Αυτή είναι η διαδικασία ανανέωσης
Στις ΗΠΑ η Harley-Davidson τρώει «κράξιμο» γιατί είναι… woke