EΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Αυτό το ποδήλατο κοστίζει όσο μια BMW M3

afto-to-podilato-kostizei-oso-mia-bmw-m3-726740

Το ποδήλατο της ιαπωνικής ομάδος στους Ολυμπιακούς στο Παρίσι, πήρε το χρυσό μετάλλιο του πιο ακριβού, ever!

Αποτελούν απλές μηχανικές κατασκευές, αλλά τα ποδήλατα μπορεί να γίνουν πολύ ακριβά. Για ένα αξιοπρεπές εισαγωγικό και απλής χρήσης μοντέλο οι τιμές ξεκινάνε από τα 500+ ευρώ, όσο όμως  οι απαιτήσεις και η εξειδίκευση αυξάνονται, το ίδιο κάνουν και οι τιμές.

Τα 2000+ ευρώ εύκολα μπορούν να είναι το αντίτιμο που θα χρειαστεί να καταβάλει ένας σοβαρά ασχολούμενος με το άθλημα χομπίστας, ενώ για τα κορυφαία «πολιτικά» μοντέλα, οι τιμές ξεπερνούν τα 10.000 ευρώ.

Αν εστιάσουμε στους αγώνες, όπως ο γύρος Γαλλίας για παράδειγμα, εκεί οι τιμές φθάνουν μέχρι τα 30.000 ευρώ και πρόκειται για μοντέλα, που πέραν των hi-tech carbon σκελετών, φέρουν την αφρόκρεμα στα περιφερειακά και στο σασμάν.

Στο άθλημα της ποδηλασίας πίστας, χρησιμοποιούνται πιο απλές κατασκευές. Είναι το ποδήλατο στην πιο μινιμαλιστική έκφανση του, καθότι δεν υπάρχουν φρένα, ταχύτητες και ελεύθερο κέντρο στον πίσω τροχό. Οι δημιουργίες αυτές, είναι κατασκευασμένες για να «μεταφράζουν» κάθε ικμάδα παραγόμενου watt από τα πόδια των αθλητών, σε επιτάχυνση και ταχύτητα.

Λόγω της απλότητας τους θα περίμενε κανείς να είναι πιο προσιτά σε σχέση με τα προαναφερθέντα, αλλά δεν ισχύει κάτι τέτοιο. Δεδομένου του ότι πρόκειται για ένα άθλημα όπου η νίκη μπορεί να κριθεί σε εκατοστά του δευτερολέπτου η προσοχή και η σημασία που δίνεται μέχρι και στην παραμικρή λεπτομέρεια είναι αντίστοιχη της F1 προσέγγισης.

Για παράδειγμα, τα ποδήλατα πίστας με τα οποία αγωνίστηκε η ομάδα της Μεγάλης Βρετανίας στους πρόσφατους Ολυμπιακούς στο Παρίσι, κόστιζαν 29.300 ευρώ έκαστο και ήταν το αποτέλεσμα της σύμπραξης μεταξύ της Hope και της Lotus (ναι, της «αυτοκινητιστικής» Lotus). Τα Factor της εθνικής ομάδος της Αυστραλία, κόστιζαν το εξωφρενικό ποσό των 55.000 ευρώ!

Τίποτα δεν έφτασε όμως (σε κόστος…) τα ποδήλατα με τα οποία κατέβηκε η εθνική ομάδα της Ιαπωνίας στους αγώνες. Κατασκευασμένα από την TΟRAY, μια Ιαπωνική εταιρεία που ειδικεύεται στις δημιουργία carbon δομών, τα V-Izu TCM-2, όπως είναι το όνομα τους, κοστίζουν ούτε λίγο, ούτε πολύ, 126.000 ευρώ. Το ένα! Στο video από το instagram που ακολουθεί αναφέρεται 134.000 ευρώ αλλά δεν ισχύει, 126.000 ευρώ είναι το κόστος. Ευκαιρία!

Φυσικά και το… όλο πράγμα, δηλαδή ο σκελετός, είναι μια σπουδή πάνω στην αεροδυναμική αλλά και στην σχεδίαση δομικής αντοχής προκειμένου, να επιτευχθεί ακαμψία και στιβαρότητα, με το μικρότερο δυνατό βάρος και μετωπικό προφίλ. Εντυπωσιακή είναι η σχεδίαση του πιρουνιού, η οποία πέραν της ασυνήθιστα μεγάλης απόστασης μεταξύ των σκελών, μιμείται στο προφίλ τα πτερύγια της μεγάπτερης φάλαινας, τα οποία προφανώς έχουν εξαιρετικά υδροδυναμικά χαρακτηριστικά. Η φύση ξέρει.

Ασυνήθιστη επίσης και η επιλογή για την τοποθέτηση της μετάδοσης στην αριστερή πλευρά του ποδηλάτου. Σύμφωνα με τους σχεδιαστές, το να βρίσκεται ο θηριώδης μπροστινός δίσκος και η αλυσίδα στην εσωτερική πλευρά των στροφών και άρα πιο κοντά στην επιφάνεια της πίστας, έχει επίσης αεροδυναμικό όφελος, καθώς οι πίστες έχουν αριστερόστροφη φορά και μεγάλες κλίσεις στις στροφές. Είπαμε, μιλάμε για εκατοστά του δευτερολέπτου…

Για την ιστορία, οι αθλητές της Ιαπωνίας, δεν κατάφεραν να κερδίζουν κάποιο μετάλλιο στους Ολυμπιακούς στα ατομική και ομαδικά αγωνίσματα της ποδηλασίας πίστας.

Όλες οι ειδήσεις

GR Yaris με 600+ ίππους εναντίον Aventador στην ευθεία: Ωχ, ωχ, ωχ…

Lamborghini Revuelto εναντίον Ferrari 296 & SF90: Ιταλική υπόθεση…

Brabus 900 Rocket R: Μια Porsche 911 Turbo S «στα αναβολικά»

 

car-prices
google-news

Περισσότερα Βίντεο