EΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Αυτή η εταιρεία «μπαίνει μέσα» 8.000 € σε κάθε πώληση αυτοκινήτου

afti-i-etaireia-bainei-mesa-8-000-e-se-kathe-polisi-aftokinitou-727770

Η στρατηγική ενός κολοσσού που θέλει να φτάσει την Tesla και είναι διατεθειμένος να πληρώσει το τίμημα για αυτό!

Εδώ και 10 χρόνια τουλάχιστον, στην καθεστηκυία τάξης της αγοράς παγκοσμίως έχει προκύψει ένα… «κακό σπυρί». Το κακό αυτό σπυρί, σε εμπορικά δεδομένα, ονομάζεται Κίνα και η διείσδυση της στις αγορές παγκοσμίως, μόνο ως σαρωτική μπορεί να χαρακτηριστεί.

Ακόμα πιο εντυπωσιακό δε, είναι ότι το φαινόμενο αυτό δεν αφορά μόνο ένα τομέα της αγοράς αλλά όλους και αν στην Ελλάδα υπάρχει μια έκφανση αυτής της κατάστασης στην οποία όλοι έχουμε εκτεθεί ή έχουμε γίνει κοινωνοί, αυτή είναι τα κινητά τηλέφωνα. Πλέον οι σινικές εταιρείες smartphone είναι δεκάδες, ωστόσο συνώνυμη του κινητού από την Κίνα, είναι η Xiaomi.

H εταιρεία είναι ένα μεγαθήριο που πλέον, εκτός από τον τομέα των consumer ηλεκτρονικών, δραστηριοποιείται και σε πολλά άλλα,  από παπούτσια μέχρι air fryers και από ηλεκτρικά πατίνια, μέχρι αυτοκίνητα.  Ναι, αυτοκίνητα, τα οποία αποτελούν ένα από τα πιο πρόσφατα και μεγαλεπήβολα πλάνα επέκτασης της.

Η Χiaomi Auto, ιδρύθηκε τον Σεπτέμβριο του 2021 ως θυγατρική της μητρικής Xiaomi και η επένδυση σε αυτή έχει οριστεί στα 10 δισεκατομμύρια δολάρια, ένα κονδύλι που θα απορροφηθεί σε βάθος 10ετίας. Μέχρι στιγμής, υπάρχει ένα μοντέλο στην γκάμα της εταιρείας, το αμιγώς ηλεκτρικό sedan τύπου, SU7, ενώ το 2025 αναμένεται η παρουσίαση ενός SUV.

Xiaomi

Τα μέχρι στιγμής πεπραγμένα, σε μια αγορά που στην Κίνα  χαρακτηρίζεται ως «κορεσμένη» και στον υπόλοιπο κόσμος ως «φθίνουσα», δεν είναι ενθαρρυντικά. Βάση των οικονομικών στοιχείων του δευτέρου τριμήνου που ανακοίνωσε η εταιρεία και δεδομένου των μόλις 27.307 αυτοκινήτων που διατέθηκαν, το Bloomberg υπολόγισε ότι η Xiaomi όχι μόνο δεν έχει κέρδη από τα αυτοκίνητα που πουλά αλλά για την ακρίβεια «μπαίνει μέσα» κατά 8.000 περίπου ευρώ (60.000 yuan), για κάθε ένα από αυτά.

Η απάντηση της Xiaomi σε αυτό είναι, ούτε λίγο, ούτε πολύ: «το γνωρίζουμε και είναι μέρος της στρατηγικής μας». Σε αυτή την αρχική φάση, η Xiaomi επιθυμεί την διείσδυση της στην αγορά του αυτοκινήτου και τα κέρδη δεν αποτελούν προτεραιότητα.

Η εταιρεία έχει ως στόχο την διάθεση 120.000 οχημάτων για το έτος 2025 και θα συνεχίσει αυτή την πολιτική «χασούρας», μέχρι να εδραιωθεί ως ένας υπολογίσιμος κατασκευαστής στα ηλεκτρικά, αρχικά στην αγορά της Κίνας. Οι μακροπρόθεσμες βλέψεις φυσικά και συμπεριλαμβάνουν την παγκόσμια επέκταση και η Χiaomi ήδη εργάζεται πάνω σε αυτό, ωστόσο την πλήρη δυναμική αυτού του εγχειρήματος θα την δούμε αφού πρώτα υπάρξουν στέρεες βάσεις στην Κίνα.

Οι φιλοδοξίες είναι πάντως πολύ μεγάλες, με τον πρόεδρο της εταιρείας, Lei Jun, να προσβλέπει σε ανάπτυξη τέτοιου μεγέθους, που θα καταστήσει την Xiaomi ως έναν από τους πέντε μεγαλύτερους κατασκευαστές αυτοκινήτων στον κόσμο, μέσα στα επόμενα 15-20 χρόνια.

Υπερβολικό; Όσο υπερβολικό θα ακουγόταν και το 2010, το έτος που ιδρύθηκε η Xiaomi,  ότι μια νεοσύστατη εταιρεία από την Κίνα, θα γινόταν ο τρίτος μεγαλύτερος κατασκευαστής κινητών στον κόσμο.

Όλες οι ειδήσεις

Η Xiaomi παρουσίασε το πρώτο ηλεκτρικό όχημά της, το SU7

Xiaomi SU7 Ultra: Πολύ γρήγορο αλλά όχι το κινητό που φαντάζεσαι!

Δείτε το νέο Xiaomi SU7 να παρκάρει… μόνο του!

 

 

car-prices
google-news
Tags

Περισσότερα Βίντεο