Πολλά δημοφιλή μοντέλα έχουν ήδη εγκαταλειφθεί από τις εταιρείες, τις περισσότερες φορές προκειμένου να «δημιουργηθεί χώρος» για SUV.
Παρά τη σύγχρονη τάση της μόδας που θέλει τα SUV να έχουν πρωταγωνιστικό ρόλο στη διεθνή σκηνή, υπάρχουν ακόμα πολλά στέισον βάγκον που παρά τις αντίξοες συνθήκες που επικρατούν, αντιστέκονται. Στην παρακάτω συλλογή που ετοιμάσαμε σας παρουσιάζουμε τα ισχυρότερα στείσον βάγκον που διατίθενται αυτή τη στιγμή στην αγορά.
Audi Α4 Avant. Το πιο ισχυρό από τα πετρελαιοκίνητα Α4 είναι το S4 ΤDΙ, εξοπλισμένο με έναν 3.0 λίτρων V6 κινητήρα, που συνδυάζεται με ένα ήπια υβριδικό σύστημα 48 Volt. Αυτός ο κινητήρας αποδίδει μέγιστη ισχύ 341 ίππων και 700 Nm ροπής στις 1.750 σ.α.λ. Εφοδιάζεται επίσης με την τεχνολογία ΕΑΝ (Elektrisch Angertrίebener Verdίchter), όπου ένας ηλεκτρικός συμπιεστής, που τροφοδοτείται από το δίκτυο 48 Volt, βοηθά στη μείωση της υστέρησης του τούρμπο.
Με διαφορά όμως, το πιο ισχυρό από την γκάμα του Α4 είναι το RS4, που διατίθεται μόνο σε στέισον βάγκον. Κάτω από το καπό του, συναντούμε τον γνωστό 2,9 λίτρων twin-turbo V6 TDI, ο οποίος αποδίδει 450 ίππους και 600 Nm ροπής. Το αυτοκίνητο με τη βοήθεια του συστήματος τετρακίνησης quattro, επιταχύνει από στάση στα 100 χλμ./ώρα σε 4,1 δευτερόλεπτα και συνεχίζει έως τα 250χλμ./ώρα, εκτός κ’ αν έχετε επιλέξει το πακέτο Dynamic, που αυξάνει την τελική ταχύτητα στα 280χλμ./ώρα.
Audi A6 Avant. Στην έκδοση plug-in 55 TFSI, το Α6 συνδυάζει τον δίλιτρο τούρμπο των 252 ίππων, με μια ηλεκτρική μονάδα 143 ίππων, για συνολική ισχύ 367 ίππων. Όσοι από την άλλη δεν θέλουν να έχουν στο νου τους οτι πρέπει να βρουν ένα σημείο φόρτισης για να ανεφοδιάσουν το αυτοκίνητό τους, μπορούν να επιλέξουν το S6 με τον 3.0 λίτρων TDI κινητήρα, το οποίο χρησιμοποιεί ένα σύστημα 48 Volt αποδίδοντας συνολικά 344 ίππους και 700 Nm ροπής.
Η πιο ισχυρή από τις εκδόσεις που διατίθενται για αυτό το στέισον βάγκον είναι η RS6, εξοπλισμένη με έναν τούρμπο κινητήρα βενζίνης V8 TFSI 4,0 λίτρων. Στη στάνταρ έκδοση έχει ισχύ 600 ίππων και 800 Nm ροπής, ενώ στην RS6 Performance έχει 630 ίππους και 850 Nm ροπής, και έχει επιτάχυνση 0-100χλμ./ώρα σε 3,4 δευτερόλεπτα, δύο δέκατα λιγότερο από την “απλή” έκδοση.
BMW Σειρά 3 Touring. Δύο εκδόσεις M Performance είναι διαθέσιμες για τη Σειρά 3 σε στέισον βάγκον: η M 340d με κινητήρα πετρελαίου 3.0 λίτρων και απόδοσης 340 ίππων, και η 340i με έναν επίσης 3.0 λίτρων, βενζινοκινητήρα με ισχύ 370 ίππους. Και τα δύο έχουν τελική ταχύτητα 250χλμ./ώρα, ενώ η επιτάχυνση από 0-100χλμ./ώρα σημειώνεται σε 4,7 και 4,6 δευτερόλεπτα αντίστοιχα.
Η γκάμα όμως δεν τελειώνει εδώ: αυτή η γενιά της Σειράς 3 Touring διατίθεται για πρώτη φορά στα χρονικά του μοντέλου και στην έκδοση Μ3 Competition, με βενζινοκινητήρα 3.0 λίτρων twin turbo απόδοσης 510 ίππων, σε συνδυασμό με τετρακίνηση xDrive και το κιβώτιο ταχυτήτων M Steptronic 8 σχέσεων . Το αυτοκίνητο επιταχύνει από 0-100χλμ./ώρα σε 3,6 δευτερόλεπτα και φτάνει σε τελική ταχύτητα 250 km /h , η οποία μπορεί να αυξηθεί στα 280χλμ./ώρα προαιρετικά.
Cupra Leon Sportstourer. Το πιο αποδοτικό από τα Leon , δηλαδή το 2.0 TSI VZ , φέρει έναν τετρακύλινδρο κινητήρα με 310 ίππους, 10 περισσότερους από την ίδια έκδοση με το hatchback αμάξωμα και 400 Nm ροπής. Όπως και στα προηγούμενα αυτοκίνητα που αναφέραμε, ο κινητήρας συνδυάζεται με τετρακίνηση.
Το 2.0 TSI VZ μπορεί να φτάσει σε τελική ταχύτητα 250χλμ./ώρα και να επιταχύνει από 0-100χλμ./ώρα σε 4,9 δευτερόλεπτα.
Mercedes CLA Shooting Brake. Μεταξύ των σπορ εκδόσεων αυτού του στέισον βάγκον υπάρχει η Α35 4Matic, η οποία διαθέτει έναν τετρακύλινδρο δίλιτρο κινητήρα, ικανό να αποδώσει 306 ίππους και 400 Nm ροπής. Αυτός ο κινητήρας, συνδυάζεται με ένα ήπια υβριδικό σύστημα 48 Volt, οκτατάχυτο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη και τετρακίνηση.
Πιο ψηλά στις εκδόσεις βρίσκουμε το A45 S 4Matic +, εξοπλισμένο επίσης με έναν κινητήρα βενζίνης 2,0 λίτρων, όμως στην περίπτωση αυτή αποδίδει 421 ίππους και 500 Nm ροπής. Με αυτόν τον κινητήρα το αυτοκίνητο επιταχύνει από στάση στα 100χλμ./ώρα σε 4,7 δευτερόλεπτα και η τελική του ταχύτητα φτάνει τα 270χλμ./ώρα.
Mercedes C – Class Station Wagon. Οι plug -in εκδόσεις C 300 e και C 400 e, είναι αμφότερες βασισμένες σε έναν τετρακύλινδρο κινητήρα, και αποδίδουν μέγιστη ισχύ 313 και 381 ίππων αντίστοιχα . Ακόμη πιο σπορ είναι το C 43 4Matic του οποίου ο κινητήρας των 2,0 λίτρων φτάνει τους 408 ίππους και τα 500 Nm ροπής. Σε αυτή την περίπτωση , ο κινητήρας συνδυάζεται με ένα ήπια υβριδικό σύστημα 48 Volt , το οποίο μπορεί να δώσει ώθηση 14 ίππων.
Στην κορυφή των σπορ εκδόσεων του γερμανικού στέισον βάγκον βρίσκεται το plug-in C63 SE Performance με 680 ίππους, εξοπλισμένο με τον πιο ισχυρό τετρακύλινδρο κινητήρα στην αγορά: έναν 2.0 λίτρων με 476 ίππους και 545Nm ροπής. Αυτός ο κινητήρας συνδυάζεται με μια ηλεκτρική μονάδα 204 ίππων, τοποθετημένη στο πίσω μέρος, και τετρακίνηση (παρέχεται και πίσω άξονας διεύθυνσης). Με αυτόν τον τρόπο, το αυτοκίνητο επιταχύνει από 0-100 χλμ./ώρα σε 3,3 δευτερόλεπτα και φτάνει σε τελική ταχύτητα 270χλμ./ώρα.
Mercedes E – Class Station Wagon. Μεταξύ των νέων εκδόσεων που αναμένουμε να παραχθούν είναι οι εκδόσεις της νέας E – Class. Η ίδια plug – in έκδοση των 300 και 313 ίππων της C -Class είναι ήδη στη λίστα, και αναμένουμε τις εκδόσεις με 400 και 381 ίππους.
Η E 300 e, όπως και η επερχόμενη 400 e, βασίζονται σε έναν βενζινοκινητήρα 2,0 λίτρων σε συνδυασμό με μια ηλεκτρική μονάδα απόδοσης 129 ίππων και 440 Nm ροπής. Η μέγιστη ταχύτητα φτάνει τα 236χλμ./ώρα.
Mini Clubman. Τώρα στο κύκνειο άσμα του, το Clubman δεν Θα έχει κληρονόμο με το ντεμπούτο της νέας γενιάς Mini, που έχει ήδη παρουσιαστεί. Ως εκ τούτου, μπορεί να είναι η τελευταία ευκαιρία να πάρετε στα χέρια σας ένα νέο μοντέλο της πιο ισχυρής έκδοσης John Coaper Works.
Στο εσωτερικό του καπό, το John Cooper Works διαθέτει έναν τούρμπο βενζινοκινητήρα 2.0 λίτρων με 306 ίππους, ο οποίος έχει μέγιστη ροπή 450 Nm στις 1.800 σ.α.λ. Σε συνδυασμό με αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων, μπορεί να φτάσει ταχύτητα 250χλμ./ώρα και να επιταχύνει από 0-100χλμ./ώρα σε 4,9 δευτερόλεπτα.
Peugeot 508 SW. Το plug-in υβριδικό Peugeot Sport Engίneered (PSE) είναι η πιο τολμηρή έκδοση του 508. Σε σύγκριση με τις άλλες εκδόσεις, το μπροστινό μετατρόχιο είναι 24 χιλιοστά φαρδύτερο, ενώ το πίσω μετατρόχιο είναι 12 χιλιοστά φαρδύτερο.
Η έκδοση PSE έχει συνολικά 360 ίππους και βασίζεται σε έναν βενζινοκινητήρα PureTech 200 ίππων σε συνδυασμό με δύο ηλεκτρικές μονάδες, 110 ίππων (η μπροστινή) και 113 ίππων (η πίσω). Η μέγιστη ταχύτητα είναι 250χλμ./ώρα, ενώ η επιτάχυνση από 0-100χλμ./ώρα σημειώνεται σε 5,2 5ευτερόλεπτα.
Porsche Panamera Sport Turίsmo. Περισσότερο σαν shootίng brake παρά ένα πραγματικό στέισον βάγκον, αυτή η παραλλαγή της Panamera προσφέρεται με μια σειρά κινητήρων V6 (2,9 λίτρα) και V8 (4,0 λίτρα), που υιοθετούνται επίσης στις plug-in υβριδικές εκδόσεις του αυτοκινήτου. Τα μη ηλεκτροκίνητα έχουν ισχύ που κυμαίνεται από 330 ίππους της εξακύλινδρης έκδοσης Panamera 4 έως 480 ίππους της οκτακύλινδρης GTS.
Όσον αφορά τα plug-in, ξεκινάμε µε την Panamera 4 E-Hybrid, ικανή να αποδώσει συνολικά 462 ίππους, 21 περισσότερους από το µη ηλεκτροκίνητο 4S. Το 4S E-Hybrid ωστόσο, αποδίδει 560 ίππους και βασίζεται επίσης στον 2.9 λίτρων V6. Τέλος, στο Turbo S E-Hybrid, η ιπποδύναμη φτάνει έως και τους 700 ίππους, 220 περισσότερους από το µη ηλεκτροκίνητο GTS, το οποίο χρησιμοποιεί τον ίδιο V8 4,0 λίτρων.
Porsche Taycan Sport Turismo. Ακόμη και σε αυτήν την περίπτωση, μιλάμε περισσότερο για shooting brake παρά για πραγματικό στέισον βάγκον, διαθέσιμο μόνο με ηλεκτρικά συστήματα κίνησης. Ξεκινά από ισχύ 408 ίππων, που σχετίζεται με την τυπική έκδοση με κίνηση στους πίσω τροχούς με μπαταρία 79 kWh.
Τα άλλα Sport Turismo, όλα εξοπλισμένα με τετρακίνηση και μπαταρία 93,4 kWh, έχουν ισχύ που κυμαίνεται από 530 ίππους του 4S έως 761 ίππους του Turbo S, ένα μοντέλο που επιταχύνει από 0-100χλμ./ώρα σε 2,8 δευτερόλεπτα χάρη στο launch control. Με εξαίρεση την έκδοση GTS των 598 ίππων, οι εκδόσεις Sport Turismo είναι επίσης διαθέσιμες με την παραλλαγή Cross Turismo, ουσιαστικά μια ανυψωμένη έκδοση.
Volvo V60. Οι πιο ισχυρές εκδόσεις του σουηδικού στέισον βάγκον φέρουν ένα plug-in υβριδικό σύστημα. Συγκεκριμένα, υπάρχουν δύο V60 στη λίστα, ξεκινώντας με το Τ6 Recharge, το οποίο συνδυάζει έναν δίλιτρο κινητήρα 253 ίππων με μια ηλεκτρική μονάδα 145 ίππων, για συνολική ισχύ συστήματος 350 ίππους. Η επιτάχυνση από τα 0-100χλμ./ώρα σημειώνεται σε 5,4 δευτερόλεπτα.
Το άλλο plug-in είναι το T8 Recharge των 455 ίππων. Σε αυτήν την περίπτωση, ο δίλιτρος κινητήρας αποδίδει 310 ίππους και συνδυάζεται με την ίδια ηλεκτρική μονάδα 145 ίππων που συναντούμε και στο T6 Recharge. Τα 0-100χλμ./ώρα πραγματοποιούνται σε 4,9 δευτερόλεπτα, ενώ η τελική ταχύτητα περιορίζεται στα 180χλμ./ώρα, όπως σε όλα τα άλλα Volvo της αγοράς σήμερα.
Volvo V90. Σε αυτήν την περίπτωση, δύο πρόσθετα Recharge είναι οι πιο ισχυρές εκδόσεις του σουηδικού στέισον βάγκον. Όπως το ομώνυμο V60, το Τ6 Recharge συνδυάζει τον δίλιτρο βενζινοκινητήρα των 253 ίππων, ο οποίος κινεί τον μπροστινό άξονα, με μια μονάδα μπαταρίας 145 ίππων, που κινεί τον πίσω άξονα, επιτρέποντας την κίνηση σε όλους τους τροχούς. Τα 0-100χλμ./ώρα χρειάζονται μόλις 5,5 δευτερόλεπτα.
Ο κινητήρας του T8 Recharge είναι επίσης ίδιος με του ομώνυμου V60. Ο κινητήρας των 2.0 λίτρων ο οποίος αποδίδει 310 ίππους συνδυάζεται με τον ίδιο ηλεκτροκινητήρα 145 ίππων του T6, για συνολική ισχύ 455 ίππων. Το σπρίντ από τα 0-100χλμ./ώρα πραγματοποιείται σε 4,8 δευτερόλεπτα.