Ηλεκτρικό hypercar με λειτουργία… ρομποτικής σκούπας, διαλύει τα χρονόμετρα στο Hockenheim γράφοντας χρόνους Formula!
Πόσα δευτερόλεπτα καθιστούν εντυπωσιακή την κατάρριψη ενός ρεκόρ πίστας; Δυο; Τρία; Πέντε; Τι θα λέγατε για δεκατέσσερα; Ναι, δεκατέσσερα! Σχεδόν ¼ του λεπτού πιο γρήγορο ήταν ένα ηλεκτρικό τετράτροχο κατασκεύασμα στην πίστα του Hockenheim, υπερβαίνοντας με τον πιο εμφατικό τρόπο το ρεκόρ ταχύτερου γύρου που είχε καταγραφεί από αυτοκίνητο παραγωγής.
Σημειωτέων, δεν μιλάμε για «όποιο και όποιο» αυτοκίνητο παραγωγής, αλλά για την Merceded AMG One, που είναι η βασίλισσα στην κατηγορία αυτή, κατέχοντας τα ρεκόρ πίστας στο Nürburgring, στην Monza , στο Red Bull Ring και, μέχρι πριν λίγες ημέρες, στο Hockenheim αλλά αυτό το… πράγμα, το εξαΰλωσε!
Ο λόγος για το Speirling Pure της McMurtry Automotive, ένα αμιγώς ηλεκτρικό, μονοθέσιο αυτοκίνητο, αποκλειστικά για χρήση πίστας. Αν σας φαίνεται άδικη η σύγκριση με την Merceded AMG One, που θεωρείται «παραγωγής», έστω και περιορισμένης, το 1.24.43 που έγραψε το Speirling Pure στο Hockenheim, είναι καλύτερο από τα ρεκόρ καθαρόαιμων αγωνιστικών, DTM και πρωτότυπων, υπολειπόμενο μόνο σε σχέση με τους χρόνους μονοθέσιων GP2 και F1!
Ακόμη πιο εντυπωσιακό είναι, πως ο χρόνος αυτός επιτεύχθηκε με το Speirling Pure ρυθμισμένο στο 75% της απόδοσης του και αυτό δεν αφορούσε μόνο στην ισχύ αλλά και σε κάτι άλλο, που αποτελεί ίσως και το κυριότερο ανταγωνιστικό πλεονέκτημα του αυτοκινήτου, απέναντι στα υπόλοιπα. Ποιο είναι αυτό; Έχει… ανεμιστήρες ή φτερωτές να το πούμε καλύτερα, οριζόντια διατεταγμένες, που περιστρέφονται στις 23.000 σ.α.λ. και ρουφάνε τον αέρα δημιουργώντας downofrce μέχρι και 2 τόνους, μια δύναμη που «βιδώνει» το αυτοκίνητο στην άσφαλτο, ασκώντας περισσότερα από 3g στους πιλότους όταν το στρίβουν. Σαν ρομποτική σκούπα δηλαδή, μόνο που στην προκειμένη περίπτωση αυτό που καθαρίζει είναι ο ανταγωνισμός…
Είναι επίσης πολύ γρήγορο! Αποδίδει 1000 ίππους οι οποίοι κινούν 1.200 κιλά, χρειάζεται 1,55 sec για να επιταχύνει από στάση στα 100 χλμ./ώρα και διανύει το «400άρι» σε 8 δευτέρα, ενώ η τελική του φτάνει τα 375 χλμ./ώρα. Το ερώτημα «για πόσο;», δεν είναι εύκολο να απαντηθεί, μιας και η McMurtry Automotive δεν δίνει στοιχεία για την αυτονομία αλλά εικάζουμε ότι δεν θα διεκδικεί δάφνες σε αυτό τον τομέα.
Σημασία έχει ότι ήταν «τόσο όσο χρειάζεται», ώστε ο το Speirling Pure με τον πρώην πιλότο της F1, Max Chilton στο τιμόνι, να διαλύσει τον ανταγωνισμό, νωρίτερα τον Ιούνιο (2024), στο Hockenheim!
Όλες οι ειδήσεις
Στη δίνη (*Tourbillon) της Bugatti
Η Maserati τιμά τη θρυλική MC12 με δύο ειδικές εκδόσεις της MC20