Ο όμιλος BMW παρουσίασε μία πρωτοβουλία για την προστασία των πόρων βαθέων υδάτων σε συνεργασία με τη WWF Γερμανίας.
Σύμφωνα με την πρωτοβουλία, τονίστηκε η ανάγκη να μη χρησιμοποιεί η αυτοκινητοβιομηχανία ορυκτά από τον πυθμένα των ωκεανών και να μη χρηματοδοτεί εξορύξεις βαθέων υδάτων μέχρις ότου διεξαχθεί ολοκληρωμένη επιστημονική έρευνα για τις επιπτώσεις εξορύξεων του είδους και πριν αξιολογηθούν οι συνέπειες για το περιβάλλον.
Λόγω της αυξανόμενης ζήτησης πρώτων υλών γενικότερα, οι ορυκτοί πόροι του θαλάσσιου πυθμένα πρόσφατα βρέθηκαν στο προσκήνιο της επικαιρότητας. Συγκεκριμένα, οζίδια μαγγανίου (πολυμεταλλικά οζίδια), σίδηρος πλούσιος σε κοβάλτιο και κρούστες μαγγανίου, καθώς και μαζικά σουλφίδια και ορυκτή λάσπη, προσελκύουν το ενδιαφέρον εξορυκτικών εταιρειών. Ανεξάρτητοι ειδικοί πιστεύουν ότι κάτι τέτοιο θα μπορούσε να αποτελέσει μία ελκυστική εναλλακτική πρόταση έναντι των μεταλλευμάτων από χερσαίες εξορύξεις. Ωστόσο, οι περισσότεροι παραμένουν επιφυλακτικοί λόγω έλλειψης επιστημονικής ανάλυσης.
Η στρατηγική βιωσιμότητας του Ομίλου βασίζεται επίσης περισσότερο σε κλειστούς κύκλους υλικών, με σκοπό τη σημαντική αύξηση του ποσοστού χρήσης δευτερογενών υλικών στα οχήματα. Η εταιρεία ήδη χρησιμοποιεί έως 50% δευτερογενές αλουμίνιο, 25% δευτερογενές ατσάλι και μέχρι 20% δευτερογενή θερμοπλαστικά. Τα ποσοστά αυτά θα συνεχίσουν να αυξάνονται στο μέλλον. Μακροπρόθεσμα, η ευρύτερη χρήση δευτερογενών υλικών θα συμβάλλει στη μείωση της ανάγκης για πρωτογενείς πρώτες ύλες.
Παράλληλα το γκρουπ δεσμεύεται για υψηλά πρότυπα βιωσιμότητας για τις πρώτες ύλες στις εφοδιαστικές αλυσίδες του. Για παράδειγμα, οι προμηθευτές πρώτων υλών θα πρέπει να πιστοποιούνται σύμφωνα με τα υψηλά πρότυπα του Initiative for Responsible Mining Assurance (IRMA). Το γκρουπ BMW και η WWF καλωσορίζουν τις Google, Samsung SDI και Volvo ως τρεις ακόμα εταιρείες που έχουν ήδη προσχωρήσει στην πρωτοβουλία για την προστασία του θαλάσσιου πυθμένα και θεωρείται βέβαιο ότι θα ακολουθήσουν και άλλες. «Αυτή η πρωτοβουλία παραμένει ανοιχτή και σε άλλους ενδιαφερόμενους. Θα είμαστε ευτυχείς εάν πλαισιωθούμε και από άλλες εταιρείες σε αυτή την προσπάθεια, κυρίως από τις εφοδιαστικές αλυσίδες μας», επισήμανε μεταξύ άλλων ο επικεφαλής βιωσιμότητας της εφοδιαστικής αλυσίδας και διαχείρισης αγορών έμμεσων πρώτων υλών της αυτοκινητοβιομηχανίας, Patrick Hudde.