Το όνομα Alpine ήταν ευρύτερα γνωστό τις δεκαετίες του ’50 και ’60 ως μια μικρή γαλλική εταιρεία κατασκευής σπορ και αγωνιστικών αυτοκινήτων η οποία είχε συνεργασία με την Renault από την οποία εξαγοράστηκε το 1973.
Του Φώτη Ραΐση
Έπειτα από μια μακρά περίοδο απουσίας από την ευρωπαϊκή αγορά, το brand name της Alpine επαναλανσαρίστηκε το 2017 και πάλι υπό την ομπρέλα της Renault, παρουσιάζοντας το σπορ μοντέλο Α110.
Ωστόσο αυτή η επαναδραστηριοποίηση απέχει πολύ από το να γίνει η ιστορική εταιρεία ένας ανταγωνιστικός παίκτης στην αυτοκινητοβιομηχανία. Αυτό άλλωστε διατείνεται και ο πρόεδρος της Renault Luca de Meo όπου σε πρόσφατες δηλώσεις ανέφερε πως η Alpine θέλει χρόνο και επενδύσεις.
Σύμφωνα με τον de Meo ετήσιος στόχος έως το 2030 είναι η παραγωγή 150.000 αυτοκινήτων. Την περσινή χρονιά, η εταιρεία πούλησε στην Ευρώπη λίγο πιο πάνω από τα 2.600 αυτοκίνητα, όλα από την μοναδική σειρά A110 που διαθέτει με συμβατική τεχνολογία. Όμως η εταιρεία προγραμματίζει την εξέλιξη ηλεκτρικής γκάμας μοντέλων και εκεί βασίζει τους φιλόδοξους στόχους της μέχρι το 2030. Στα σχέδια της εταιρείας θα είναι ένα μοντέλο τύπου Polestar αλλά και ένα μεσαίο SUV που θα βασίζεται στην κοινή πλατφόρμα CMF-EV της κοινοπραξίας Renault-Nissan.
Ο Luca de Meo έχει επιχειρήσει και στο παρελθόν με επιτυχία να δημιουργήσει μικρές εταιρείες με αγωνιστικό dna μέσα σε μεγαλύτερους ομίλους όταν ήταν στέλεχος σε άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες. Είναι γνωστό πως είχε δώσει ιδιαίτερη βαρύτητα στην δημιουργία της γκάμας μοντέλων Abarth εντός της FIAT το 2007 αλλά και αργότερα της γκάμας Cupra εντός της SEAT/VW το 2018. Πέρυσι η Renault μετονόμασε σε Alpine την ομάδα εργασίας της στη Formula 1, και αυτό δίνει στη μάρκα μια έξτρα ώθηση αναγνωρισιμότητας.
Καθώς λοιπόν η Alpine θα κερδίζει παγκόσμια αναγνώριση – λόγω Formula 1 – και δεδομένου ότι θα λανσάρει μια γκάμα νέων και μεγαλύτερων μοντέλων, το σχέδιο για είσοδο στις μεγάλες αγορές της Β. Αμερικής και της Κίνας δεν αποτελεί σενάριο επιστημονικής φαντασίας. Άλλωστε το οργανόγραμμα παραγωγής και εμπορικής διάθεσης της Alpine μέχρι το 2030 αναφέρει πως μόνο το 50% των πωλήσεων θα αφορά στην ευρωπαική αγορά ενώ το υπόλοιπο θα διατεθεί σε εξαγωγές.