Ένα σημαντικό βήμα ως προς την κατασκευή των ενεργειακά αποδοτικότερων μπαταριών στερεού τύπου ανακοίνωσαν οι Ιάπωνες δημιουργώντας την πρώτη παραγωγική μονάδα για την παραγωγή τους στο κέντρο έρευνας και εξέλιξης της Nissan, στην Kanagawa της Ιαπωνίας.
Αυτή η πρωτότυπη εγκατάσταση έχει στόχο να προωθήσει περαιτέρω την ανάπτυξη των μπαταριών στερεάς κατάστασης. Όπως εύκολα αντιλαμβάνεται κανείς, το εργοστάσιο που θα μπορούσε να χαρακτηριστεί ως πειραματική βιομηχανική μονάδα, θα διαδραματίσει καθοριστικό ρόλο στην στα σχέδια της Nissan να λανσάρει το πρώτο της ηλεκτροκίνητο με μπαταρίες στερεού τύπου το 2028.
Στο πλάνο του σχεδιασμού της έχει συμπεριληφθεί η δημιουργία μιας πιλοτικής γραμμής παραγωγής στο εργοστάσιό της στη Yokohama το 2024.
Η Nissan πιστεύει ότι οι μπαταρίες στερεάς κατάστασης μπορούν να μειωθούν στα 75 $ ανά kWh το οικονομικό έτος 2028 και σε 65 $ ανά kWh στη συνέχεια, τοποθετώντας τα EVs στο ίδιο επίπεδο κόστους με τα βενζινοκίνητα οχήματα.
Εκτός από τους τεχνολογικούς και ερευνητικούς σκοπούς της πιλοτικής γραμμής παραγωγής θα είναι η μελέτη διαφορετικών υλικών, διατάσεων και μεθόδων παραγωγής προκειμένου να μειωθεί το κόστος κατασκευής των μπαταριών στερεού τύπου σε 75 δολάρια έως το 2028 και στη συνέχεια σε 65 δολάρια.
Να σημειωθεί ότι εφόσον γίνει αυτό εφικτό, επί της ουσίας, τα ηλεκτροκίνητα μοντέλα δεν θα διαφέρουν ως προς το κόστος παραγωγής σε σχέση με τα συμβατικά αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης.
Ο Kunio Nakaguro, εκτελεστικός αντιπρόεδρος, υπεύθυνος για την Έρευνα & Ανάπτυξη, δήλωσε: “Η Nissan έχει ηγετική θέση στην τεχνολογία της ηλεκτροκίνησης, μέσω ενός ευρέος φάσματος δραστηριοτήτων R&D (Έρευνας & Ανάπτυξης), που εκτείνεται από την έρευνα υλικού μπαταριών μοριακού επιπέδου, έως την ανάπτυξη ασφαλών ηλεκτρικών οχημάτων υψηλών επιδόσεων.
“Η γνώση που αποκτήθηκε από την εμπειρία μας, υποστηρίζει την ανάπτυξη μπαταριών σε στερεά κατάσταση και έχουμε συσσωρεύσει σημαντικές στοιχειώδεις τεχνολογίες. Στο εξής, τα τμήματα R&D και κατασκευής της Nissan, θα συνεχίσουν να συνεργάζονται για να χρησιμοποιήσουν αυτήν την πρωτότυπη μονάδα παραγωγής και να επιταχύνουν την πρακτική εφαρμογή των μπαταριών στερεάς κατάστασης.”