Η Διεθνής Ομοσπονδία Αυτοκινήτου (FIA) τροποποίησε τους κανονισμούς της Φόρμουλα Ένα για το αυτοκίνητο ασφαλείας, σε μια προσπάθεια να αποφευχθεί επανάληψη του… πολυσυζητημένου φινάλε της περυσινής σεζόν στο Άμπου Ντάμπι.
Η FIA ξεκαθαρίζει στην αναθεωρημένη έκδοση των αθλητικών κανονισμών του 2022 ότι «όλα» τα μονοθέσια που βρίσκονται ένα γύρο πίσω -αντί για το πιο διφορούμενο «οποιαδήποτε»- πρέπει να επιστρέψουν στον ίδιο γύρο πριν από την επανέναρξη του γκραν πρι. Η αλλαγή αυτή έρχεται λίγες ημέρες πριν από την έναρξη της νέας σεζόν, η «αυλαία» της οποίας ανοίγει την Κυριακή (20/3), με το γκραν πρι του Μπαχρέιν.
Μετά από μια αξιολόγηση του περυσινού γκραν πρι του Άμπου Ντάμπι, ο Μάικλ Μάσι αντικαταστάθηκε στη θέση του αγωνιστικού διευθυντή της Φόρμουλα Ένα. Ο Αυστραλός δέχθηκε έντονη κριτική για τους χειρισμούς του στον τελευταίο αγώνα του 2021 και κυρίως για τις αποφάσεις του αναφορικά με το αυτοκίνητο ασφαλείας, οι οποίες άνοιξαν την… πόρτα στον Μαξ Φερστάπεν να προσπεράσει στον τελευταίο γύρο τον Λιούις Χάμιλτον και να κατακτήσει τη νίκη και τον τίτλο.
Υπενθυμίζεται ότι, στο τέλος του γκραν πρι της 12ης Δεκεμβρίου και υπό καθεστώς αυτοκινήτου ασφαλείας, μετά από ατύχημα του Νίκολας Λατίφι της Williams, ο Μάσι έδωσε εντολή μόνο στα αυτοκίνητα που βρίσκονταν ανάμεσα στον -επικεφαλής του αγώνα- Χάμιλτον και τον -δεύτερο- Φερστάπεν και τα οποία ήταν ένα γύρο πίσω να φύγουν από τη… μέση και να επιστρέψουν στην «ουρά» του αγώνα. Αποτέλεσμα ήταν ο Ολλανδός, ο οποίος είχε φρέσκα μαλακά λάστιχα, να προσπεράσει στον τελευταίο γύρο τον Βρετανό που «φορούσε» φθαρμένα σκληρά ελαστικά και να πανηγυρίσει τη νίκη, η οποία τον «έστεψε» παγκόσμιο πρωταθλητή.
Ενώ οι ενέργειες του Μάσι δικαιολογήθηκαν από τους αγωνοδίκες της FIA ύστερα από έφεση που κατέθεσε η ομάδα της Mercedes, η Διεθνής Ομοσπονδία Αυτοκινήτου προχώρησε σε πλήρη επανεξέταση της διαδικασίας και παραδέχθηκε ότι η εικόνα της Φόρμουλα Ένα αμαυρώθηκε.
Μετά την επανεξέταση ανακοινώθηκαν δομικές αλλαγές ενόψει της νέας σεζόν, μια από τις οποίες ήταν η αντικατάσταση του Μάσι στο πόστο του διευθυντή αγώνα. Τώρα τα καθήκοντα της συγκεκριμένης θέσης θα εκτελούν εκ περιτροπής ο πρώην αγωνιστικός διευθυντής του DTM (σ.σ. το γερμανικό πρωτάθλημα αυτοκινήτων τουρισμού), Νιλς Βίτιχ, και ο διευθυντής αγώνων του WEC (σ.σ. το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα αντοχής της FIA), Εντουάρντο Φρέιτας. Οι Βίτιχ και Φρέιτας θα έχουν πάντα τη… βοήθεια του Χέρμπι Μπλας ως μόνιμου συμβούλου. Ο 73χρονος Βρετανός επιστρέφει στη Φόρμουλα Ένα, πέντε σεζόν μετά την αποχώρησή του από τη θέση του αναπληρωτή αγωνιστικού διευθυντή, καθώς ήταν το Νο 2 του αείμνηστου Τσάρλι Γουάιτινγκ.
Αξίζει να σημειωθεί ότι, στο πλαίσιο των αλλαγών που ανακοινώθηκαν ενόψει της νέας σεζόν, δημιουργείται ένα δωμάτιο εικονικού ελέγχου αγώνα, το οποίο παρομοιάζεται με το δωμάτιο VAR στο ποδόσφαιρο, ενώ δεν θα μεταδίδονται οι απευθείας επικοινωνίες ανάμεσα στις ομάδες και τον διευθυντή αγώνα, οι οποίες προβάλλονταν ζωντανά στην τηλεόραση.