Η Toyota Motor Corporation ανέθεσε στη Yamaha Motor την ανάπτυξη ενός κινητήρα V8 5.0 λίτρων για αυτοκίνητα, ο οποίος τροφοδοτείται αποκλειστικά από υδρογόνο.
Ο κινητήρας βασίζεται στην 5,0 λίτρων μονάδα ισχύος του sport κουπέ Lexus RC F, με τροποποιήσεις στα μπεκ ψεκασμού, τις κυλινδροκεφαλές και την πολλαπλή εισαγωγής, μεταξύ άλλων, και αποδίδει έως και 450 ίππους στις 6.800 σ.α.λ. και μέγιστη ροπή 540 Nm στις 3.600 σ.α.λ.
Στην Ιαπωνία, η Toyota και άλλες πέντε εταιρείες, Kawasaki Heavy Industries, Subaru Corporation, Toyota Motor Corporation, Mazda Motor Corporation και Yamaha Motor ανακοίνωσαν από κοινού ότι θα ξεκινήσουν συζητήσεις για συνεργασία στην εξέλιξη κινητήρων εσωτερικής καύσης με ουδέτερο ισοζύγιο άνθρακα.
Ως Yamaha “Motor”, ο κινητήρας εσωτερικής καύσης είναι σημαντικός για εμάς, εργαζόμαστε για την επίτευξη ουδέτερου ισοζυγίου άνθρακα έως το 2050″, εξήγησε ο πρόεδρος της Yamaha Motor, Yoshihiro Hidaka.
Οι κινητήρες υδρογόνου διαθέτουν δυνατότητα ουδέτερου ισοζυγίου άνθρακα, διατηρώντας ταυτόχρονα ζωντανό το πάθος μας για τον κινητήρα εσωτερικής καύσης, δήλωσε ο Πρόεδρος Hidaka. “Η συνεργασία με εταιρείες που έχουν διαφορετική εταιρική κουλτούρα και τομείς εξειδίκευσης, καθώς και η αύξηση του αριθμού των συνεργατών μας, είναι ο τρόπος με τον οποίο θέλουμε να δείξουμε τον δρόμο προς το μέλλον.”
Τα πλεονεκτήματα του υδρογόνου
Η Yamaha ξεκίνησε την ανάπτυξη ενός κινητήρα υδρογόνου για αυτοκίνητα πριν από περίπου πέντε χρόνια. Ο Takeshi Yamada από το Τμήμα Ανάπτυξης Οχημάτων του Κέντρου Τεχνικής Έρευνας και Ανάπτυξης είναι μέλος της ομάδας ανάπτυξης του κινητήρα υδρογόνου και άρχισε να διαπιστώνει το εύρος των δυνατοτήτων του κινητήρα καθώς το έργο προχωρούσε. Ξεκίνησα να βλέπω ότι οι κινητήρες που χρησιμοποιούν υδρογόνο για καύσιμο είχαν πραγματικά ευχάριστα χαρακτηριστικά απόδοσης, εξηγεί. Όλοι όσοι ήρθαν για δοκιμαστική οδήγηση του πρωτότυπου αυτοκινήτου ήταν κάπως επιφυλακτικοί στην αρχή, αλλά όταν βγήκαν από το αυτοκίνητο είχαν ένα τεράστιο χαμόγελο στα χείλη.