EΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Μανία για τα SUV ακόμα και στην Ινδία

mania-gia-ta-suv-akoma-kai-stin-india-630705

Υποχωρεί η ζήτηση για χαμηλού κόστους αυτοκίνητα δύο όγκων και, ιδίως μετά το 2015, αυξάνεται η ζήτηση για SUV στην ασιατική χώρα. Μια ευκαιρία που δεν σκοπεύουν ν’ αφήσουν ανεκμετάλλευτη οι αυτοκινητοβιομηχανίες

Το χαμηλό κατά κεφαλήν εισόδημα στην Ινδία, είχε ως αποτέλεσμα το 62% των αυτοκινήτων που πουλήθηκαν στη χώρα το 2011 να είναι μικρού μεγέθους δύο όγκων. Δύο χρόνια αργότερα, η Ford παρουσίασε το EcoSport και η Renault το Duster (με το λογότυπο της Losanga). Αν και τα δύο αυτά μοντέλα είχαν μεγάλη εμπορική επιτυχία, τίποτα δεν μπορούσε να προϊδεάσει τη μελλοντική κυριαρχία των SUV στη φτωχή αυτή χώρα. Σήμερα, ωστόσο, το 32% των πωλήσεων νέων αυτοκινήτων αφορά SUV, ενώ η υποχώρηση των πωλήσεων των αυτοκινήτων δύο όγκων έχει υπερβεί το 20%. Ούτε οι πωλήσεις των sedan τα πάνε καλά. Την τελευταία δεκαετία έχουν υποχωρήσει από το 18 στο 11,6% (το 2020). Οι μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες εντόπισαν αυτή την αλλαγή στις καταναλωτικές συνήθειες και σπεύδουν να προωθήσουν τα (κατά κανόνα ακριβότερα) SUV.

Πιο άμεσα αντανακλαστικά επέδειξαν η Ford, η Renault και η Hyundai. Η τελευταία, παρουσίασε το 2015 το συμπαγές Creta, το οποίο γνώρισε άμεσα την εμπορική επιτυχία. Εξίσου ένθερμη ήταν η υποδοχή του καταναλωτικού κοινού και για το μικρότερο Venue. Τα δύο SUV της κορεάτικης εταιρείας έγιναν σύντομα οι ηγέτες (από πλευράς πωλήσεων) στην κατηγορία τους. Ως αποτέλεσμα, η Hyundai έγινε η μεγαλύτερη κατασκευάστρια αυτοκινήτων στη χώρα, με περισσότερα από ένα εκατομμύριο αυτοκίνητα να έχουν παραχθεί σε ινδικά εργοστάσια. Άμεση, αλλά και αναμενόμενη ήταν η αντίδραση της Kia. Παρουσίασε κι εκείνη δύο SUV, τα οποία είχαν εξίσου μεγάλη απήχηση με τα «ξαδέρφια» τους. Λέμε για το δικό μας οδικό δίκτυο ότι ευθύνεται για την αύξηση στις πωλήσεις των SUV, αλλά η κατάσταση του οδικού δικτύου στην Ινδία είναι αρκετές φορές χειρότερη. Άρα ένα SUV σε κάνει να αισθάνεσαι και λίγο πιο άνετα έναντι ενός συμβατικού αυτοκινήτου. Επιπλέον, η ψηλότερη θέση οδήγησης σου επιτρέπει να δεις λίγο νωρίτερα τι σου επιφυλάσσει ο δρόμος. Ένα χαρακτηριστικό που εκτιμάται ιδιαίτερα από τις γυναίκες οδηγούς. Σε αντίθεση με την τετρακίνηση. Οι Ινδοί δεν δείχνουν ιδιαίτερο ενδιαφέρον για τις τετρακίνητες εκδόσεις. Δεν τις θεωρούν απαραίτητες για να κινηθούν εκτός του ασφαλτοστρωμένου δικτύου, γι’ αυτό και προτιμούν τις (φθηνότερες) δικίνητες εκδόσεις. Το σκληροτράχηλο εκτός δρόμου Mahindra με το πλαίσιο τύπου σκάλας, για παράδειγμα, δεν είναι ένα από τα δημοφιλή μοντέλα της ινδικής αγοράς.

ΣΦΗΝΑ ΑΠΟ ΤΗ VW

Το παιχνίδι γίνεται ακόμα πιο ενδιαφέρον από την απόφαση της Volkswagen να κάνει πιο έντονη την παρουσία της. Ο λόγος είναι απλός, το χρήμα. Τα SUV έχουν μεγαλύτερο περιθώριο κέρδους για τους κατασκευαστές έναντι των hatcback, οπότε η απόφαση των Γερμανών είναι σίγουρα λογική. Αιχμή του δόρατος είναι το Skoda Kushaq, το αντίστοιχο μοντέλο του VW Taigun. Είναι βασισμένο στην πλατφόρμα MQBA0-IN που εξελίχθηκε στην Ινδία και ουσιαστικά αποτελεί μια φθηνότερη εκδοχή της πλατφόρμας MQB του ομίλου. Στόχος για τα δύο αυτά μοντέλα είναι η κατάκτηση του 5% της ινδικής αγοράς μέσα στην επόμενη πενταετία. Ο ρυθμός ανάπτυξης των πωλήσεων SUV στη χώρα καθιστά το στόχο αυτό εφικτό.

Ishan Raghava (AutoX)

Το AutoX είναι ένα από τα 12 περιοδικά που περιλαμβάνονται στο διεθνές δίκτυο συνεργατών μας, προερχόμενα από αντίστοιχο αριθμό χωρών

car-prices
google-news

Περισσότερα Βίντεο