Στην Κίνα έχουν ξετρελαθεί. Στις Ηνωμένες Πολιτείες το προτιμούν για επικοινωνίες μικρής εμβέλειας. Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή το συμπεριλαμβάνει στο Ταμείο Ανάκαμψης. Κάποιοι προβλέπουν ότι θα υιοθετηθεί από τουλάχιστον 70 μάρκες αυτοκινήτων.
Manuela Piscini
Στην Κίνα υπάρχουν ήδη 200 εκατομμύρια συνδέσεις 5G, το 85% των παγκοσμίων συνδέσεων. Στην Ελλάδα, η πέμπτη γενιά κινητής τηλεφωνίας είναι γεγονός από τα μέσα Δεκεμβρίου του 2020, αν και προσφέρεται μόνο σε ορισμένες μεγάλες πόλεις. Για την κάλυψη ολόκληρης της επικράτειας, θα χρειαστεί να περιμένουμε μερικά χρόνια. Η τεχνολογία που υπόσχεται να κάνει θαύματα σε όλους σχεδόν τους τομείς, ωστόσο, έχει μπει στη ζωή μας.
Στις ΗΠΑ, για παράδειγμα, η ομοσπονδιακή αρχή που είναι υπεύθυνη για τις επικοινωνίες, αποφάσισε να εκχωρήσει συχνότητες που προηγουμένως προορίζονταν για επικοινωνίες μικρής εμβέλειας στα δίκτυα 5G. Οι συχνότητες αυτές θεωρούνταν για χρόνια το πλέον πρόσφορο έδαφος, συγνώμη αέρας ήθελα να γράψω, για την επικοινωνία μεταξύ οχημάτων (V2V). Αυτό σημαίνει ότι το δίκτυο επικοινωνίας μεταξύ οχημάτων γίνεται το C–V2V, με το «C» να προέρχεται από το πρώτο γράμμα της λέξης «cellular» (κινητό τηλέφωνο).
Μια αλλαγή προοπτικής που οδηγεί τους αναλυτές της IHS Markit να προβλέψουν ότι έως το 2023, τουλάχιστον 70 μάρκες αυτοκινήτων θα διαθέτουν στη γκάμα τους μοντέλα που υποστηρίζουν το 5G. Έως το 2020, ο αριθμός αυτών των μαρκών μετριόταν στα δάχτυλα του ενός χεριού.
Η Ευρωπαϊκή Ένωση, από την πλευρά της, έχει συμπεριλάβει το 5G στις επτά προτεραιότητες (τις οποίες για λόγους συντομίας ονομάζουμε Ταμείο Ανάκαμψης) για τις οποίες θα διαθέσει πιστώσεις ύψους 150 δισεκατομμυρίων ευρώ.
Εντωμεταξύ, από το περασμένο καλοκαίρι, με μικρή καθυστέρηση, κυκλοφόρησε το Release 16 (εν συντομία, η δεύτερη φάση του 5G), ιδιαίτερα χρήσιμο για την ψηφιοποίηση της βιομηχανικής παραγωγής. Όπως έχουμε αναλύσει σε προηγούμενα τεύχη του Quattroruote, η αυτοκινητοβιομηχανία χρησιμοποιεί ήδη το 5G σε αρκετά εργοστάσια, στα οποία συναρμολογούνται ολοένα και πιο «συνδεδεμένα» οχήματα.
Επιπλέον, το 5G θεωρείται απαραίτητη προϋπόθεση για την αυτόνομη οδήγηση, αν και το ντεμπούτο της έχει αναβληθεί επίσημα για μερικά ακόμα χρόνια. Μόνο μέσω του 5G θα μπορούν τα οχήματα να επικοινωνούν μεταξύ τους, με τους πεζούς και τα δίκτυα υποδομών, με ασύλληπτες για τα σημερινά δεδομένα ταχύτητες. Όλα στο όνομα της ασφάλειας.