EΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Οφείλονται τα ατυχήματα με μοτοσυκλέτα σε τεχνικά προβλήματα;  

ofeilontai-ta-atychimata-me-motosykleta-se-technika-provlimata-627918

Τα ατυχήματα μοτοσυκλέτας δεν προκαλούνται από τεχνικά προβλήματα, αυτό αναφέρει η FEMA (Federation of European Motorcyclists’ Associations) με αφορμή την προσπάθεια της Γαλλικής κυβέρνησης να εφαρμόσει υποχρεωτικό τεχνικό έλεγχο στις μοτοσυκλέτες από το 2022.

Η Γαλλία είναι ίσως η μοναδική χώρα στην Ευρωπαϊκή Ένωση που δεν έχει, μέχρι σήμερα, θεσπίσει υποχρεωτικό τεχνικό έλεγχο για τις μοτοσυκλέτες. Οι προσπάθειες ορισμένων κύκλων συμφερόντων έφεραν ξανά (φέτος το καλοκαίρι) το θέμα προς συζήτηση κάτι που προκάλεσε την αντίδραση της Γαλλικής Οργάνωσης Μοτοσυκλετιστών FFMC (μέλος της FEMA) και σε συνδυασμό με τις διαμαρτυρίες των Γάλλων μοτοσυκλετιστών κατάφερε να πείσει την Γαλλική κυβέρνηση να αποσύρει το συγκεκριμένο άρθρο.

Μετά από μελέτη φαίνεται ότι μόλις το 0,4% των μοτοσυκλετών αναφέρθηκαν ως επικίνδυνες για κυκλοφορία στις εκθέσεις των ειδικών αυτό, σύμφωνα με την γαλλική οργάνωση μοτοσυκλετιστών FFMC, κάνει τον υποχρεωτικό Τεχνικό Ελεγχο (ΚΤΕΟ) για μοτοσυκλέτες πρακτικά μη απαραίτητο.Την θέση αυτή υποστηρίζει η γαλλική ασφαλιστική εταιρεία Mutuelle des Motards.

Ο Yannick Bournazel, εκπρόσωπος της ασφαλιστικής Mutuelle des Motards, δήλωσε τα εξής:

«Στην Mutuelle des Motards, από περισσότερες από 18.000 αξιώσεις που μελετήθηκαν την περίοδο 2016-2020, λιγότερο από το 0,4% των μοτοσυκλετών αναφέρθηκαν ως επικίνδυνες στις εκθέσεις των ειδικών, συχνά λόγω ελαστικών που είχαν φτάσει στο όριο της ένδειξης για την φθορά του πέλματος του ελαστικού. Επομένως, η εφαρμογή του τεχνικού ελέγχου δεν έχει κανένα αποτέλεσμα στη μείωση των ατυχημάτων».

Ο Yannick συνέχισε λέγοντας:

«Ας μη ξεχνάμε ότι στο 67,5% των θανατηφόρων συμβάντων, η ευθύνη δεν είναι του μοτοσυκλετιστή. Εάν θέλουμε πραγματικά να κάνουμε κάτι για να μειώσουμε τα ατυχήματα, πρέπει πρώτα να ευαισθητοποιήσουμε το σύνολο των οδηγών που κυκλοφορούν στους δρόμους και όχι να ψάχνουμε για τις εξαιρετικά σπάνιες τεχνικές αιτίες».

Ο Didier Renoux, υπεύθυνος επικοινωνίας στο FFMC, δήλωσε τα εξής:

«Μετά το σκηνικό αυτού του καλοκαιριού, που προκλήθηκε από υπερβολικό ζήλο ορισμένων, μας κάλεσε ο Υπουργός Μεταφορών, Jean-Baptiste Djebbari, την Παρασκευή 3 Σεπτεμβρίου. Προσκληθήκαμε ως ένωση που εκπροσωπεί τους χρήστες, μαζί με τον Sébastien Poirier, Πρόεδρο της Γαλλικής Ομοσπονδίας Μοτοσυκλέτας (FFM). Στο τέλος αυτής της συνάντησης, ο οδικός χάρτης ήταν πολύ σαφής. Το πρώτο βήμα είναι η κατάργηση του διατάγματος (για υποχρεωτικό τεχνικό έλεγχο) που ανακοινώθηκε στις 11 Αυγούστου».

Ο Didier συνεχίζει: «Τα τρία κύρια θέματα που παραμένουν είναι η βελτίωση των υποδομών, η ενθάρρυνση της χρήσης εξοπλισμού ατομικής προστασίας και η ευαισθητοποίηση των ευάλωτων χρηστών κατά την αρχική εκπαίδευση. Με τα παραπάνω πιστεύουμε ότι θα καταφέρουμε να αποδείξουμε στην Ευρώπη ότι ο τεχνικός έλεγχος είναι άχρηστος επειδή είναι αναποτελεσματικός».

Επιβάλλει πράγματι η Ευρωπαϊκή Ένωση τη θέσπιση τεχνικού ελέγχου για τις μοτοσυκλέτες;

Ναι και όχι, μετά την αντίθεση της Γαλλίας κατά την ευρωπαϊκή ψηφοφορία του 2012, προβλεπόταν εναλλακτικό καθεστώς στο κείμενο του νόμου. Πράγματι, η ευρωπαϊκή οδηγία διευκρινίζει στο πεδίο εφαρμογής της ότι «τα κράτη μέλη μπορούν να εξαιρούν από το πεδίο εφαρμογής της παρούσας οδηγίας τα οχήματα των κατηγοριών L3e, L4e, L5e και L7e, ( δίκυκλες & τρίκυκλες μοτοσυκλέτες – τετράκυκλες μοτοσυκλέτες – τετράτροχα μικροαυτοκίνητα) με κυβισμό κινητήρα μεγαλύτερο από 125 cm3, λαμβάνοντας υπόψη τις σχετικές στατιστικές οδικής ασφάλειας της τελευταίας πενταετίας.

Φωτογραφίες απο τη σελίδα https://www.femamotorcycling.eu/
car-prices
google-news

Περισσότερα Βίντεο