Στα σημερινά αυτοκίνητα οι κατασκευαστές εγκαταλείπουν τη χρήση βαρέων και δύσκολα ανακυκλώσιμων υλικών, δείχνοντας έμπρακτα τις περιβαλλοντολογικές τους ευαισθησίες, αλλά πετυχαίνοντας και μείωση του συνολικού βάρους των μοντέλων τους.
Όμως τα νέα υλικά πολλές φορές παρέχουν λιγότερη απόσβεση κραδασμών και θορύβων σε σχέση με αυτά που υπήρχαν πριν από λίγα χρόνια, με αποτέλεσμα οι τεχνολογίες υλικών να προσπαθούν να δώσουν την λύση σε αυτό το πρόβλημα.
Για πολλά χρόνια, οι κατασκευαστές σχεδιάζουν αυτοκίνητα που ανταποκρίνονται καλύτερα στις συνεχώς αυξανόμενες και διαφορετικές προσδοκίες των καταναλωτών για οδηγική άνεση, ασφάλεια και εργονομία. Ταυτόχρονα, προσαρμόζονται στις όλο και πιο αυστηρές απαιτήσεις σχετικά με τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις στον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας, στοχεύοντας στην αύξηση των επιδόσεων με ταυτόχρονη μείωση της κατανάλωσης καυσίμου και των εκπομπών ρύπων, κάτι που επιτυγχάνεται, μεταξύ άλλων, με τη μείωση του βάρους των οχημάτων.
Τα παραδοσιακά υλικά, τα οποία κάποτε ήταν αποτελεσματικά για την ποιότητα της ηχομόνωσης έχουν αντικατασταθεί με άλλα πιο λεπτά και ελαφρύτερα από σκληρές μάζες και πλαστικά. Ως αποτέλεσμα, πολλοί χρήστες σύγχρονων οχημάτων να παραπονιούνται για κακή ηχομόνωση της καμπίνας. Οι ριπές του ανέμου, ο ήχος της βροχής ή ο ήχος των ελαστικών μπαίνουν ευκολότερα στην καμπίνα των επιβατών, προκαλώντας μερικές φορές σημαντική ενόχληση στον οδηγό. Οι αρνητικές επιπτώσεις των νέων υλικών πολλές φορές γίνονται αντιληπτές στους χρήστες των SUV, στα οποία καταβάλλεται κάθε προσπάθεια μείωσης του βάρους. Όμως η αυξημένη αντίσταση του αέρα λόγω όγκου, αλλά και των μεγαλύτερων τροχών μεγαλώνει το πρόβλημα. Οι μηχανικοί των εταιρειών κατάφεραν να το λύσουν, έτσι ώστε τα οχήματα των τελευταίων χρόνων να μην αντιμετωπίζουν σε μεγάλο βαθμό προβλήματα θορύβων. Ωστόσο το πρόβλημα των ανεπαρκών ηχομονωτικών στρωμάτων δεν επηρεάζει πλέον μόνο δημοφιλή μοντέλα αυτοκινήτων, αλλά και αυτοκίνητα στην premium κατηγορία.
Πριν από λίγο καιρό, οι κατασκευαστές χρησιμοποιούσαν χοντρά χαλιά, κάτω από τα οποία τοποθετούνταν άλλα ηχομονωτικά υλικά, ενώ σε κάποια ευαίσθητα σημεία έμπαινε ασφαλτική μάζα. Σήμερα, τέτοιες λύσεις γενικά δεν χρησιμοποιούνται και οι κατασκευαστές αναζητούν μια ισορροπία μεταξύ του προβλήματος της ηχομόνωσης και του βάρους.
Η ηχομόνωση παίζει ακόμη πιο σημαντικό ρόλο τώρα που η αυτοκίνηση οδεύει προς την ηλεκτροκίνηση, όπου ακόμη και τα μικρά επίπεδα θορύβου γίνονται εύκολα αντιληπτά. Το σίγουρο είναι ότι οι κατασκευαστές αναλύουν όλα τα δεδομένα και προσπαθούν να δώσουν λύσεις στο πρόβλημα της ηχομόνωσης, χωρίς να αυξήσουν το βάρος των οχημάτων. Δίνεται πολύ μεγάλη προσοχή στην ηχομόνωση των θόλων των τροχών, του δαπέδου, του χώρου αποσκευών και των θυρών. Ελλείψει επαρκούς ηχομόνωσης ο θόρυβος των τροχών και ο ήχος από πετραδάκια που χτυπούν το σασί μεγιστοποιούνται και προκαλούν ανησυχία στους επιβάτες. Μια καλή ηχομόνωση του δαπέδου του αυτοκινήτου μπορεί να είναι ένας τρόπος για να εξαλειφθούν οι περισσότεροι θόρυβοι. Με αυτόν τον τρόπο, οι χαρακτηριστικοί θόρυβοι από την κίνηση και την ανάρτηση μπορούν να εξαλειφθούν αποτελεσματικά, κυρίως στα μεγάλα οχήματα. Ένα κακώς ηχομονωμένο πορτμπαγκάζ προκαλεί ενοχλητικούς θορύβους. Είναι επίσης πολύ σημαντική η σωστή ηχομόνωση της οροφής του αυτοκινήτου, διαφορετικά κατά τη διάρκεια της δυνατής βροχής, για παράδειγμα, θα παράγονται εκκωφαντικοί θόρυβοι.