Δίπλωμα οδήγησης: Σε περίπου 2 μήνες θα μπορούν οι 17άρηδες να κάθονται στο τιμόνι, αφού υπερψηφίστηκε το νομοσχέδιο για τα διπλώματα οδήγησης.
Σύμφωνα με το υπουργείο Μεταφορών, το νομοσχέδιο έχει πέντε δικλίδες ασφαλείας για αδιάβλητες εξετάσεις. Πρόκειται για τον διπλό έλεγχο ταυτοπροσωπίας, καθώς για να μπει ο υποψήφιος στις εξετάσεις θα γίνεται έλεγχος με ψηφιακά μέσα, με τη δυνατότητα ταυτοποίησης δύο παραγόντων μέσω της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης της Δημόσιας Διοίκησης. Στις γραπτές εξετάσεις θα απαγορεύεται χωρίς εξαιρέσεις η χρήση κινητών τηλεφώνων, ακουστικών ή όποιας άλλης ηλεκτρονικής ή «έξυπνης» συσκευής.
Δίπλωμα οδήγησης και κάμερα
Παράλληλα, θα υπάρχει φορητή κάμερα υψηλής ευκρίνειας, με δυνατότητα λήψης 360 μοιρών, θα καταγράφει ευδιάκριτα ολόκληρη την καμπίνα του οχήματος και τους συμμετέχοντες στη διαδικασία, αλλά και μικρόφωνο. Η κάμερα θα διαθέτει ειδική αποσπώμενη κάρτα μνήμης, στην οποία αποθηκεύεται όλη η διαδικασία της πρακτικής δοκιμασίας. Μέσα σε μία ημέρα μετά την εξέταση, ο εξεταστής υποχρεούται να παραδώσει την κάμερα και την κάρτα μνήμης στη διεύθυνση Μεταφορών και Επικοινωνιών της Περιφέρειας.
Το οπτικοακουστικό αυτό υλικό θα διατηρείται για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα από ειδική υπηρεσία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών.
Επιπλέον, ο εκπαιδευτής θα κάθεται τελικά στη θέση του συνοδηγού, ενώ διευρύνεται το σώμα των εξεταστών και δημιουργείται ο θεσμός των εποπτών.
Να σημειωθεί ότι ο υπουργός Μεταφορών Κώστας Καραμανλής κατέθεσε νομοτεχνικές βελτιώσεις για τη μείωση της προθεσμίας- απάντησης στην ένσταση των υποψηφίων που απέτυχαν στις εξετάσεις από 30 ημέρες σε 10 εργάσιμες, τη δυνατότητα και όχι υποχρεωτικότητα της χρήσης διερμηνέα στους κωφούς (αίτημα της Ομοσπονδίας), το όριο ηλικίας το οποίο παραμένει για τους οδηγούς των ΚΤΕΛ στα 67 έτη και επεκτείνεται το όριο αυτό στους οδηγούς τουριστικών λεωφορείων και φορτηγών.
Επίσης, το όριο ηλικίας των οδηγών σχολικών λεωφορείων ισχύει και για τα τουριστικά λεωφορεία όταν αυτά χρησιμοποιούνται για τη μεταφορά μαθητών.
Ταυτόχρονα, επεκτείνεται η δυνατότητα εργασίας και στους οδηγούς μετά τη συνταξιοδότησή τους μέχρι τα 67 έτη, εφόσον επιθυμούν να προσληφθούν σε άλλη εργασία και τους αφαιρεθεί το 30% της σύνταξής τους.