EΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Δακτύλιος: Ανάσανε το Κέντρο, κόλλησαν οι γύρω δρόμοι – 40% μείωση της κίνησης εντός ορίων

daktylios-anasane-to-kentro-kollisan-oi-gyro-dromoi-40-meiosi-tis-kinisis-entos-orion-626171

Κατεχάκη, Κηφισός και Καλλιρόης ήταν μόνο μερικοί από τους δρόμους όπου σημειώθηκε κυκλοφοριακό κομφούζιο εξαιτίας της εφαρμογής του Δακτυλίου. Παρότι οι οδηγοί που έφεραν μονή πινακίδα και τους επιτρεπόταν χθες η είσοδος στο Κέντρο της Αθήνας μετακινήθηκαν ομαλά και χωρίς ιδιαίτερα προβλήματα αφού μειώθηκε η κίνηση περίπου στο 40%, οι υπόλοιποι παρέμειναν για αρκετή ώρα στο τιμόνι.

Για τους συγκοινωνιολόγους, η εφαρμογή του είναι μια σωστή ενέργεια, καθώς θα… ανακουφίσει την ήδη ζορισμένη κατάσταση, αλλά θα χρειαστούν κάποιες μέρες για να βγουν τα πρώτα αποτελέσματα.

Από νωρίς το πρωί, η κίνηση στους δρόμους της πρωτεύουσας είχε χτυπήσει κόκκινο, με τους οδηγούς που δεν τους επιτρεπόταν η είσοδος να ψάχνουν εναλλακτικές διαδρομές προκειμένου να μεταβούν στις εργασίες τους. Αποτέλεσμα αυτού να υπάρχουν ακόμα και στενά «μποτιλιαρισμένα». Η πρεμιέρα του Δακτυλίου, σύμφωνα με το υπουργείο Μεταφορών, έφερε ανακούφιση στο Κέντρο της Αθήνας, η οποία μάλιστα δημιούργησε και αύξηση της μέσης ταχύτητας των λεωφορείων.

Κομφούζιο

Ωστόσο, όπως εξηγούν πηγές στον Ελεύθερο Τύπο, δρόμοι όπως η Κατεχάκη, ο Κηφισός, η λεωφόρος Αθηνών, η Καλλιρόης και η Χαμοστέρνας ήταν «πηγμένοι» από χιλιάδες Ι.Χ., καταγράφοντας μάλιστα μποτιλιάρισμα χιλιομέτρων. Αντίστοιχη εικόνα σημειώθηκε και στην Αλεξάνδρας στο ρεύμα προς τους Αμπελόκηπους, αλλά και στην Αττική Οδό, όπου υπήρχαν σημαντικές καθυστερήσεις στην Περιφερειακή Υμηττού από κόμβο Αγ. Παρασκευής έως Μεταμόρφωση, στο ρεύμα προς Ελευσίνα από κόμβο Πεντέλης έως κόμβο Μεταμόρφωσης και στο ρεύμα προς αεροδρόμιο από κόμβο Φυλής έως κόμβο Κηφισίας.

Ερωτηθείς για το πώς ήταν η πρώτη μέρα εφαρμογής του Δακτυλίου και κατά πόσο όλο αυτό θα «δουλέψει», ο πρόεδρος του Συλλόγου Συγκοινωνιολόγων, Παναγιώτης Παπαντωνίου, σημείωσε στον Ελεύθερο Τύπο ότι «είναι πολύ νωρίς ακόμα για να έχουμε εικόνα. Είναι σημαντικό να παρακολουθούμε το φαινόμενο για να δούμε πώς εξελίσσεται εντός και εκτός δακτυλίου», ωστόσο διευκρίνισε ότι είναι ένα μέτρο που έπρεπε να τεθεί και πάλι σε ισχύ ώστε να ανασάνει το Κέντρο της Αθήνας.

Μέτρα

Με δεδομένο ότι οι οδηγοί γνώριζαν πως η χθεσινή μέρα προϋπόθετε γερά νεύρα, αρκετοί ήταν εκείνοι που επέλεξαν να αφήσουν το Ι.Χ. όχημά τους και να μεταβούν στις εργασίες τους με τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς. ΟΑΣΑ και υπουργείο Μεταφορών, για να ενισχύσουν την κατάσταση, προχώρησαν στην πύκνωση των δρομολογίων, καθώς και του αριθμού των διαθέσιμων οχημάτων κατά την πρωινή ώρα αιχμής σε 1.320.

Ειδικότερα, ενισχύθηκαν κατά 50% οι λεωφορειακές γραμμές που διέρχονται από το Κέντρο.

Μεταξύ των γραμμών που υποστηρίχτηκαν περαιτέρω ήταν και εκείνες όπου είχαν σημειωθεί θέματα συνωστισμού τις προηγούμενες ημέρες. Πρόκειται μεταξύ άλλων για: την 550 (Παλ. Φάληρο – Κηφισιά), την 608 (Γαλάτσι – Ακαδημία – Ζωγράφου), την 732 (Αγ. Φανούριος – Χαλκοκονδύλη), την 054 (Περισσός – Λαμπρινή -Πολυτεχνείο).

Σε ό,τι αφορά στο μετρό, στη γραμμή 1 (ηλεκτρικός) η χρονοαπόσταση έχει πέσει στα 7 λεπτά (από 9 λεπτά που ήταν τον Ιούλιο 2019), στη γραμμή 2 (μετρό) έχει πέσει στα 4,5 λεπτά (από 7’) και στη γραμμή 3 (μετρό) -παρά το γεγονός ότι 2 συρμοί βγήκαν εκτός λειτουργίας λόγω βανδαλισμών- η κίνηση διεξάγεται χωρίς πρόβλημα και η χρονοαπόσταση είναι στα 5 λεπτά (από 7’).

«Με τις ενέργειες αυτές καταφέραμε να μην παρουσιαστούν φαινόμενα συνωστισμού στο μετρό και τον ηλεκτρικό», αναφέρει το υπουργείο Μεταφορών, τονίζοντας παράλληλα ότι στο πρώτο «έχουμε πετύχει το μέγιστο δυνατό σε όρους χρονοαποστάσεων, δεδομένου ότι σύμφωνα με την υπάρχουσα χάραξη, αλλά και τους διεθνείς κανόνες ασφαλείας, δεν μπορεί να επέλθει περαιτέρω βελτίωση αυτών».

Δύσκολες ώρες

Τις τελευταίες εβδομάδες οι οδηγοί περνούν δύσκολα κατά τις μετακινήσεις τους αφού σχεδόν όλοι οι δρόμοι είναι πηγμένοι από κίνηση. Χαρακτηριστικό του χάους που επικρατεί είναι ότι πλέον έχουν αυξηθεί και οι ώρες αιχμής.

Ενας από τους λόγους που η κίνηση βρίσκεται στο κόκκινο οφείλεται στο ότι πολλοί είναι οι πολίτες που προτιμούν να μετακινούνται με τα δικά τους οχήματα προκειμένου να αποφύγουν το συνωστισμό στα ΜΜΜ. Ετσι, όσοι τα προηγούμενα χρόνια επέλεγαν το μετρό ή τα λεωφορεία για να πάνε στη δουλειά τους, πλέον εξυπηρετούνται με τα Ι.Χ. τους.

Ετερο πρόβλημα είναι πως το καλοκαίρι αγοράστηκαν σε όλη τη χώρα 60.000 νέα αυτοκίνητα, εκ των οποίων το 70% περίπου κυκλοφορεί στην πρωτεύουσα.

Αλλος λόγος που ενδεχομένως να πιέζει το Κέντρο της Αθήνας είναι και οι κυκλοφοριακές παρεμβάσεις στην Πανεπιστημίου και στο κάτω τμήμα της πλατείας Συντάγματος, που «καθυστερούν» τα οχήματα να φύγουν.

Σύμφωνα με τον κ. Παπαντωνίου πάντως, θα πρέπει να συνεχίσει να παρακολουθείται το κυκλοφοριακό στην Αθήνα με ποσοτικούς δείκτες και να βγαίνουν συμπεράσματα προκειμένου να γίνονται παρεμβάσεις σε σημεία όπου συγκεντρώνεται η μεγαλύτερη κίνηση των οχημάτων.

Ο Δακτύλιος θα ισχύει από 7 το πρωί έως τις 8 το βράδυ από Δευτέρα έως Πέμπτη, ενώ την Παρασκευή από τις 7 το πρωί έως τις 3 το μεσημέρι.

Τον Δακτύλιο σχηματίζουν οι λεωφόροι και οδοί: Λ. Αλεξάνδρας – Ζαχάρωφ – Λ. Μεσογείων -Φειδιππίδου – Μιχαλακοπούλου – Σπύρου Μερκούρη – Βρυάξιδος – Υμηττού – Ηλ. Ηλιού – Ανδρ. Φραντζή – Λ. Ανδρ. Συγγρού – Χαμοστέρνας – Πειραιώς – Ιερά Οδός – Λ. Κωνσταντινουπόλεως – Αχιλλέως – Πλατεία Καραϊσκάκη – Καρόλου – Μάρνη – 28ης Οκτωβρίου (Πατησίων) – Λ. Αλεξάνδρας.

Οι παραβάτες τιμωρούνται με πρόστιμο της τάξεως των 100 ευρώ.

car-prices
google-news

Περισσότερα Βίντεο