Η αεροδυναμική ίσως να μην παίξει τόσο κυρίαρχο ρόλο και στο προσκήνιο περνούν αναρτήσεις, χαμηλοπρόφιλα ελαστικά και κινητήρες…
του Σπύρου Πέττα
Ας ξεκαθαρίσουμε ένα πράγμα: η αεροδυναμική παίζει και θα παίζει κυρίαρχο ρόλο στη σύγχρονη Formula 1. Απλά το 2022 με τα πλευρικά βοηθήματα Venturi οι αεροδυναμιστές θα έχουν άνεση να προσεγγίσουν το φορτίο που επιθυμούν και οι ταχύτητες στις ταχείες καμπές θα εκτοξευθούν προς τα πάνω.
Ενδιαφέρον θα έχει να δούμε τι θα κάνει η Pirelli με τα νέα χαμηλοπρόφιλα ελαστικά με ζάντες διαμέτρου 18 ιντσών και πώς θα ανταποκριθούν οι ομάδες σε αυτό.
Κάτι μας λέει ότι η Mercedes θα έχει προβάδισμα στο νευραλγικό αυτόν τομέα και λέμε νευραλγικό γιατί τα ελαστικά μπορούν να αποφέρουν τη μεγαλύτερη χρονική βελτίωση στο γύρο, της τάξης ακόμη και των τριών δευτερολέπτων.
Η Mercedes έχει μια προνομιακή μεταχείριση από την Pirelli, και το παράδειγμα του 2019 όταν κατέβασε a la carte ελαστικά για την ασημένια αρμάδα με λιγότερο καουτσούκ, μαρτυρά πολλά.
Πέραν όμως από το σασί, της αναρτήσεις, τα ελαστικά και φυσικά την αεροδυναμική, μεγάλο ρόλο θα παίξουν και οι κινητήρες.
Η Red Bull Racing απέκτησε πρόσφατα τουλάχιστον πέντε υψηλόβαθμους τεχνικούς κινητήρων από τη Mercedes αλλά αυτό μάλλον δεν θα φτάσει για να διαθέτει κορυφαίο μοτέρ το 2022, οπότε τη βλέπουμε από κάποιο σημείο και μετά πίσω από Ferrari και Mercedes, όσο φιλότιμες προσπάθειες και αν καταβάλουν οι πάντοτε αξιολογότατοι Verstappen και Perez.
Ενδιαφέρον θα έχει να δούμε τι θα ετοιμάσει η Ferrari με τον δαιμόνιο υπεύθυνο προωθημένης εξέλιξης, Wolf Zimmerman να υπόσχεται πολλά. Σύμφωνα με τον Binotto, ή θα έχουν κάτι τελείως πρωτοποριακό ή κάτι πιο συμβατικό.
Θα βάλουν άραγε το turbo στην εισαγωγή για καλύτερη χωροταξία και παρά τις πολύ υψηλές θερμοκρασίες που θα αναπτύξουν τα καυσαέρια θα λύσουν το πρόβλημα χάρη σε μια νέα πατέντα στο intercooler; Ο χρόνος θα δώσει κι εδώ την απάντηση.
Η Mercedes από την πλευρά της και οι Russell και Hamilton είναι πάντα το φαβορί, αλλά έχασαν πρόσφατα τον μετρ των κινητήρων Andy Cowel, και τον πολυνίκη σχεδιαστή στην ιστορία της Formula 1, Aldo Costa, που πήγε στην Dallara, η οποία από το 2016 έχει αναπτύξει στενή συνεργασία πάνω στο κομμάτι της Formula 1, με τη Ferrari, για να μην παραλείψουμε να αναφέρουμε ότι η Dallara στο παρελθόν έχει φτιάξει και δύο μοναδικά αγωνιστικά πρωτότυπα για λογαριασμό της Ferrari, τη Lancia LC2 στις αρχές της δεκαετίας του ’80 και την πολυνίκη Ferrari 333 sp που σάρωσε νίκες και τίτλους σε Αμερική και Ευρώπη στις αρχές της δεκαετίας του ’90.
Όσον αφορά τη Scuderia, να δούμε αν θα τα… σκατώσουν πάλι στο σασί, όπως έκαναν το 2020, και κάπως το 2019. Έχουν το πλεονέκτημα ότι παράτησαν πολύ νωρίς την εξέλιξη της υποσχόμενης SF21, για να τα δώσουν όλα το 2022…