Μικρότερα αυτοκίνητα με υβριδική ή ηλεκτρική τεχνολογία προτιμά πλέον ο Έλληνας οδηγός για τις καθημερινές του μετακινήσεις. Ακολουθεί πιστά την τάση της Ευρώπης και διαλέγει όχημα που μπορεί να συνδυάσει χώρους, άνεση μετακίνησης μέσα στον αστικό ιστό και χαμηλή κατανάλωση καυσίμου, δείχνοντας έμπρακτα την ευαισθητοποίησή του για το περιβάλλον.
Η αγαπημένη κατηγορία παραμένει η «B» με μερίδιο αγοράς που ξεπερνάει το 51%. Είναι η κατηγορία όπου όλες οι αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν στρέψει το τελευταίο διάστημα την προσοχή τους, καθώς διέκριναν πριν καιρό ότι αυτή θα αποτελέσει την αιχμή του δόρατος για την αύξηση των πωλήσεών τους. Αυξάνοντας λίγα εκατοστά το μήκος και το πλάτος των μοντέλων τους, τους δίνουν περισσότερους χώρους, άνεση και πολυτέλεια, ενώ το σημαντικότερο όλων είναι ότι προσφέρουν μεγαλύτερα επίπεδα ασφάλειας. Είναι η μοναδική κατηγορία που σημειώνει αύξηση μέσα στο αρνητικό κλίμα των τελευταίων μηνών. Στην κατηγορία «Β» τα SUV έχουν σημαντικό μερίδιο, καθώς κατέχουν το 21,3% των συνολικών πωλήσεων. Η μείωση των πωλήσεων οφείλεται κυρίως στην έλλειψη αυτοκινήτων στην αγορά, επακόλουθο της έλλειψης ημιαγωγών.
Η έλλειψη ημιαγωγών συνεχίζει να δημιουργεί μεγάλο πρόβλημα στην αγορά. Η αναμονή ενός πελάτη για να αποκτήσει ένα καινούριο αυτοκίνητο στις περισσότερες περιπτώσεις φθάνει τους 5 ή 6 μήνες και πολλές φορές όταν το μοντέλο έχει ιδιαιτερότητες σε σχέση με την κανονική έκδοση, η αναμονή μπορεί να αυξηθεί 2 ή 3 μήνες επιπλέον. Φυσικά υπάρχουν και εταιρείες που μπορούν να ικανοποιήσουν τον πελάτη και σε λιγότερο χρόνο.
Αύξηση σημειώνει και η κατηγορία D (+2,4%) σύμφωνα με τα στοιχεία που ανακοίνωσε ο Σύνδεσμος Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων (ΣΕΑΑ) για τις πωλήσεις που σημειώθηκαν τον προηγούμενο Σεπτέμβριο, δείχνοντας ότι τα μεγάλα και συνήθως πολυτελή αυτοκίνητα, δεν έχουν επηρεαστεί σε μεγάλο βαθμό από τα προβλήματα της αγοράς.
Δεν θα πρέπει να παραγνωρίσουμε και το γεγονός ότι οι Έλληνες -πλέον- δείχνουν έμπρακτα την ευαισθησία τους για το περιβάλλον. Αγοράζουν υβριδικά μοντέλα που έχουν χαμηλή κατανάλωση, άρα και χαμηλές εκπομπές ρύπων. Πολλά μοντέλα υβριδικών αυτοκινήτων προσφέρουν και ηλεκτρική αυτονομία που αγγίζει τα 50 περίπου χιλιόμετρα. Αρκετά για να καλύψουν τις καθημερινές του ανάγκες ένας μέσου Έλληνα οδηγού, κυρίως όταν έχει να κινηθεί μέσα στην πόλη.
Αντίθετα πτωτικά κινείται η αγορά των βενζινοκίνητων και πετρελαιοκίνητων μοντέλων (πτώση 4,4% και 8,9% αντίστοιχα), ενώ αντίθετα μεγάλη αύξηση γνωρίζουν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Το 8,8% των συνολικών πωλήσεων έχει να κάνει με αυτοκίνητα μηδενικών ρύπων, καταγράφοντας αύξηση 5,4% σε σχέση με την περσινή αντίστοιχη περίοδο. Μεγάλη αύξηση (7,5%) σημειώνουν και οι πωλήσεις των υβριδικών αυτοκινήτων καταλαμβάνοντας το 25,4% των συνολικών πωλήσεων τον περασμένο μήνα.
Η εποχή της μετακίνησης με μηδενικούς ή περιορισμένους ρύπους έχει ήδη ξεκινήσει και αυτό αποτυπώνεται στις πωλήσεις. Τα προβλήματα στην παραγωγή λόγω της έλλειψης ημιαγωγών δεν αποτελούν μεγάλο πρόβλημα, ικανό να ανακόψει την ορμή. Είναι άλλωστε η κατηγορία που κρατά ζωντανή την αγορά, η οποία προσπαθεί να βρει τα βήματά της μετά την πανδημία και την έλλειψη ημιαγωγών. Αναλυτές θεωρούν ότι το πρόβλημα θα λυθεί από το τέλος του 2022 και μετά, όπου η αγορά σταδιακά θα μπορέσει να διαθέσει στην αυτοκινητοβιομηχανία ημιαγωγούς για να μπουν σε κανονική λειτουργία τα εργοστάσια παραγωγής σε όλο τον κόσμο.