Του Σπύρου Πέττα
Έπειτα από απουσία 50 ολόκληρων ετών, η Scuderia ανακοινώνει ότι επιστρέφει στην κορυφαία κατηγορία στο Λε Μαν διεκδικώντας τη νίκη γενικής στον 24ωρο μαραθώνιο της Σαρτ το 2023 και προκαλώντας έτσι πάταγο.
Η Ferrari πριν από λίγες εβδομάδες έκανε πάταγο ανακοινώνοντας ότι από το 2023 θα μετέχει στις 24 ώρες του Λε Μαν στη νέα κορυφαία κατηγορία πρωτοτύπων Hypercar, στην οποία αναφορικά έχουν ήδη δηλώσει εμπλοκή οι Toyota, Peugeot, Glickenhaus και ByKoles. Με την κίνηση αυτή, ο πρόεδρος της Scuderia John Elkan αποδεικνύει ότι μπορεί να κάνει τις μεγάλες κινήσεις αντιγράφοντας τον μεγάλο Enzo Ferrari, όπως φάνηκε και στη Formula 1 όπου πόνταρε σε πολύ νεαρούς οδηγούς με σχετικά χαμηλό κασέ (Leclerc, Sainz).
Είναι μια κίνηση η οποία έχει ήδη συζητηθεί πολύ στο χώρο των αγώνων και της αυτοκίνησης γενικότερα, καθώς η Ferrari απουσιάζει από την κορυφαία κατηγορία των πρωτοτύπων στο Λε Μαν με εργοστασιακή συμμετοχή από το μακρινό 1973, πενήντα ολόκληρα χρόνια πριν το 2023 κατά το οποίο ανακοίνωσε ότι θα τρέξει. Από το 1995 έως το 1999 άλλωστε, η Ferrari είχε μεν μετάσχει με ένα πρωτότυπο της κλάσης WSC (World Sport Cars), την τρομερή και πολυνίκη Ferrari 333 SP στους θεσμούς Imsa και Sports Racing World Cup, όμως όλες εκείνες τις χρονιές υπό ιδιωτικό μανδύα και με ατυχή αποτελέσματα.
Έπειτα από τη διερεύνηση μιας συμμετοχής με υβριδικούς κινητήρες στη Formula Indy – την αμερικάνικη έκδοση της Formula 1 όπου δεν τελεσφόρησε – η Ferrari αποφάσισε να διεκδικήσει τη νίκη γενικής σε ένα πιο γνώριμο περιβάλλον, αυτό του Λε Μαν. Σημειωτέον ότι εδώ και πολλά χρόνια συμμετέχει στην κλάση των GT στον εν λόγω αγώνα σημειώνοντας πολλές νίκες, με τελευταία αυτήν της 488 GTE, το 2019. Επικεφαλής του προγράμματος όπως όλα δείχνουν θα τεθεί ο ήδη επικεφαλής του τομέα Competizioni GT, ο πολύπειρος Antonello Coletta.
Για τους οδηγούς ακούγονται μεγάλα ονόματα όπως αυτό του Kimi Raikkonen, αλλά και άλλα όπως αυτά των οδηγών της Ferrari στα αγωνιστικά GT, Pierguidi, Calado, Serra, Molina, Bird, Rigon και Nielsen. Σημειωτέον ότι στην τωρινή κορυφαία κλάση του Λε Μαν, την LMDH, θα μετάσχουν οι Audi, Porsche και Acura. Προς την εκπόνηση του προγράμματος «Ferrari Le Mans Hypercar» βοήθησαν πολύ οι περικοπές σε προϋπολογισμό και προσωπικό της Formula 1, αν και στη Scuderia, αρνούνται να το παραδεχθούν.