Η Citroen και δύο μεγάλες γαλλικές εταιρείες σχεδιάζουν να λανσάρουν ένα νέο πρωτοποριακό σύστημα αστικής μετακίνησης βασισμένο σε μια ηλεκτρική, αυτόνομη πλατφόρμα skateboard που μπορεί να συνδυαστεί με διάφορα pod, συμπεριλαμβανομένων ενός κινητού γυμναστηρίου, ενός πολυτελούς lounge και ενός δημόσιου-ιδιωτικού λεωφορείου.
Τα οχήματα θα κινούνται σε ειδικές λωρίδες κυκλοφορίας, όπως αυτές που ήδη χρησιμοποιούνται για λεωφορεία, για να διασφαλίσουν την ασφάλεια και να περιορίσουν το κόστος, με τελική ταχύτητα 25 χλμ./ ώρα.
Ο διευθύνων σύμβουλος της μάρκας Citroen, Vincent Cobee δήλωσε κατά τη διάρκεια μιας διαδικτυακής εκδήλωσης ότι θα χρειαστούν τουλάχιστον πέντε έως επτά χρόνια για να εμπορευματοποιηθεί ένα τέτοιο εγχείρημα.
Η κοινή φιλοδοξία είναι να βελτιστοποιήσουν την κινητικότητα έτσι ώστε όλοι να μπορούν να ανακτήσουν τους αστικούς χώρους και να βελτιώσουν σημαντικά την ποιότητα ζωής.
Αυτή η φιλοδοξία βασίζεται σε μια καινοτόμο ιδέα που ονομάζεται Citroen Autonomous Mobility Vision, η οποία συνδυάζει μια πλατφόρμα υψηλής τεχνολογίας και καθολικής κινητικότητας, το Citroen Skate, με τρεις νέες υπηρεσίες Pods- Sofitel En Voyage, Pullman Power Fitness και JCDecaux City Provider -το καθένα προσφέρει μια μοναδική εμπειρία εξερεύνησης πόλεων με νέο τρόπο, όπως αναφέρεται στην επίσημη ανακοίνωση.
Χρησιμοποιώντας την αυτόνομη, ηλεκτρική και ευκίνητη τεχνολογία της Citroen, αυτή η ιδέα της αστικής κινητικότητας αποσκοπεί στην αποσυμφόρηση των πόλεων, ενώ καλύπτει επίσης τις αυξανόμενες ανάγκες των πολιτών όσον αφορά την κινητικότητα, τις υπηρεσίες, την ασφάλεια και την ευημερία στις πόλεις.
Η μεταφορά είναι απαραίτητη προϋπόθεση στην καθημερινή ζωή, ειδικά στις πόλεις. Με την έντονη ελκυστικότητά τους, οι πόλεις αυξάνουν τον πληθυσμό τους, επομένως οι συνθήκες ταξιδιού πρέπει να ανανεωθούν. Ταυτόχρονα, η κρίση Covid-19 αύξησε τις προσδοκίες των κατοίκων των πόλεων για καθαρότερους, ασφαλέστερους και πιο ευέλικτους τρόπους ταξιδιού που συμμορφώνονται με τους κανόνες κοινωνικής απόστασης, επηρεάζοντας έτσι την ανάπτυξη του αστικού τοπίου καθώς και για λύσεις έξυπνης κινητικότητας για το μέλλον. Η εμφάνιση αυτόνομων οχημάτων θα μπορούσε να βοηθήσει στη μείωση της συμφόρησης στις πόλεις. Ωστόσο, αυτές οι λύσεις δεν έχουν μεσοπρόθεσμη οικονομική βιωσιμότητα, λόγω του υψηλού κόστους των τεχνολογιών αυτόνομης οδήγησης σε σύγκριση με την απορρόφηση.
Είτε περιλαμβάνει πρόσβαση στην εργασία, την εκπαίδευση, την υγειονομική περίθαλψη ή τις δραστηριότητες αναψυχής, η κινητικότητα είναι μια ουσιαστική ανάγκη. Μαζί με τα αυτοκίνητα και τα ποδήλατα που προσφέρουν ελευθερία και απόδραση, το μέλλον της κινητικότητας πρόκειται να είναι κοινό, διαφορετικό, άνετο, αστικό και σε μεγάλες αποστάσεις με την αύξηση των αγορών από απόσταση και των παραδόσεων στο σπίτι. Η πολυπλοκότητα που συνδέεται με την κυκλοφοριακή συμφόρηση και το πάρκινγκ στα αστικά κέντρα καθώς και η δυσκολία ικανοποίησης των ταξιδιωτικών αναγκών όλων ανεξάρτητα από την περιοχή, κάνουν το πρότυπο κινητικότητας να αλλάζει.
Οι πόλεις αυξάνονται συνεχώς και προσελκύουν όσους αναζητούν εργασία, υπηρεσίες υψηλής ποιότητας και πολιτιστική, κοινωνική ζωή. Η Παγκόσμια Τράπεζα προβλέπει ότι τα δύο τρίτα του πληθυσμού θα ζουν σε πόλεις έως το 2050.
Σε αυτό το πλαίσιο, πώς μπορούμε να βελτιώσουμε τα καθημερινά ταξίδια; Σε όλο και περισσότερες πόλεις με κυκλοφοριακή συμφόρηση και μερικές φορές κορεσμένα δίκτυα δημόσιων συγκοινωνιών, η μεταφορά του μέλλοντος αντιμετωπίζει νέες προκλήσεις. Το παιχνίδι αλλάζει, η κινητικότητα αυξάνεται και η αυτόνομη κινητικότητα διευρύνει το φάσμα των δυνατοτήτων, αναφέρεται στην ανακοίνωση.