Για πολλούς οδηγούς, οι στροφές στους δρόμους αποτελούν μια πρόκληση που δοκιμάζουν τις οδηγικές τους ικανότητες. Όμως υπάρχει μια σειρά από ενέργειες που πρέπει να κάνει ο/η δηγός για να μπορέσει να την ολοκληρώσει με απόλυτη ασφάλεια, ακόμη και αν θελήσει να την περάσει γρήγορα, ακολουθώντας πάντα τα προβλεπόμενα όρια ταχύτητας.
Η μείωση της ταχύτητας πρέπει να έχει ξεκινήσει πριν από τη στροφή. Επίσης η σωστή γωνία του μπροστινού τροχού και η επιτάχυνση μετά τη στροφή είναι τα κλειδιά για την ασφαλή διέλευσή της. Φυσικά όλα αυτά εφαρμόζονται ανάλογα με την περίπτωση και τα συστήματα ασφαλείας που διαθέτει το αυτοκίνητο.
Σύμφωνα με το διευθυντή οδηγικής ασφάλειας της Seat, Αngel Suarez πρέπει πρώτα να διαθέτουμε αυτοκίνητο «που να προσφέρει το καλύτερο κράτημα, τη σταθερότητα και τη μέγιστη απόδοση για να μπορέσουμε να οδηγήσουμε με ασφάλεια μια στροφή». Δίνει επτά συμβουλές για αποτελεσματικό χειρισμό των στροφών.
Πρώτα από όλα θα πρέπει να γνωρίζουμε το δρόμο και την ποιότητα του οδοστρώματος. Ο οδηγός πρέπει να κοιτάει όσο το δυνατόν πιο μπροστά για να έχει τον χρόνο να προετοιμαστεί για κάθε εμπόδιο που θα του παρουσιαστεί.
Πάντα να δίνει μεγάλη βαρύτητα στα σήματα κυκλοφορίας και να παίρνει υπόψη του τις απαραίτητες προειδοποιήσεις.
Αν απαιτείται φρενάρισμα ή αλλαγή ταχύτητας προς τα κάτω, ο χρόνος για να το κάνει ο οδηγός είναι πριν από την είσοδο στη στροφή, όταν ακόμη οι τροχοί του αυτοκινήτου είναι ακόμη ίσιοι. Τα αυτοκίνητα με χαμηλό προφίλ ελαστικού ή χαμηλωμένες αναρτήσεις βοηθούν σε αυτή την περίπτωση γιατί με αυτό τον τρόπο το κέντρο βάρους του αυτοκινήτου βρίσκεται χαμηλά.
Η ταχύτητα και το φρενάρισμα πρέπει να προσαρμόζονται ανάλογα με τις συνθήκες που επικρατούν και να αλλάζουν ανάλογα. Ο τρόπος οδήγησης για παράδειγμα είναι διαφορετικός όταν η μέρα είναι ηλιόλουστη και διαφορετικός όταν βρέχει. Ούτε είναι το ίδιο όταν υπάρχει ομίχλη ή νύχτα. Ο καλός φωτισμός σε αυτές τις περιπτώσεις είναι απαραίτητος.
Ο οδηγός για να ελαχιστοποιήσει τις στροφές όσο το δυνατόν περισσότερο, είναι σημαντικό να αξιοποιήσει στο έπακρο το χώρο του στη λωρίδα, κολλώντας στο εξωτερικό της στροφής στην αρχή της για να πάρει την καλύτερη δυνατή γωνία. «Στις στροφές αριστερά, αυτό θα μας δώσει επίσης καλύτερη ορατότητα» εξηγεί ο Suarez. Καθώς το όχημα μπαίνει στην στροφή, ο οδηγός πρέπει να κινηθεί πιο κοντά στο εσωτερικό άκρο, αφήνοντας πάντα τον προβλεπόμενο χώρο μέχρι τη διαχωριστική λωρίδα.
Τα χέρια του οδηγού πρέπει να είναι πάντα σωστά τοποθετημένα στο τιμόνι, κρατώντας το και με τα δύο χέρια. Τα αυτοκίνητα που έχουν επιλογή οδήγησης «sport» έχουν σαφέστατο πλεονέκτημα.
Τέλος, μόλις ολοκληρωθεί η στροφή και όταν οι τροχοί είναι ξανά ίσιοι, η επιτάχυνση θα βοηθήσει το αυτοκίνητο να βγει με τη μέγιστη σταθερότητα για να έχει ο οδηγός όλο τον απαραίτητο χρόνο για να προετοιμαστεί για την επόμενη στροφή.