Πάνος Ντάνος
«Monte Carlo γίναμε», σχολίασε ο παρακείμενος συνάδελφος, πριν καν την εκκίνηση του πρώτου αγωνιστικού αυτοκινήτου, έμπλεος ενθουσιασμού από την πανηγυρική ατμόσφαιρα της πλατείας Συντάγματος.
Κόσμος που συνέρρεε και πακτώνονταν στα κιγκλιδώματα πέριξ της πλατείας, χορηγοί, μέλη της διοργάνωσης, κριτές και χρονομέτρες, φωτογράφοι και εικονολήπτες, παρατρεχάμενοι, χρώματα, φώτα, ήχοι, ξερογκαζίες και, βεβαίως, επευφημίες για τα αναγνωριστικά περάσματα των πληρωμάτων, συνέθεσαν ένα υπερθέαμα του οποίου η φαντασμαγορία πόρρω απέχει από τη μιζέρια του ντόπιου μηχανοκίνητου αθλητισμού.
Η επιτυχία της ειδικής διαδρομής στο κέντρο της Αθήνας, δεν είναι μετρήσιμη (όπως το event του κατάμεστου ΟΑΚΑ, πίσω στο μετα-ολυμπιακό 2005), αλλά ήταν -οργανωτικά μιλώντας- αναντίρρητη: τάξη, ασφάλεια, ευρυθμία και απουσία παρατράγουδων από την αρχή μέχρι το τέλος. Η χρονομετρημένη διαδρομή του -παρά κάτι- ενός χιλιομέτρου (0,98 χλμ.), ήταν το προοίμιο ενός σωστά σχεδιασμένου αγώνα, που δεν άφησε παραπονεμένη την Πελοπόννησο με τις ειδικές των Αγίων Θεοδώρων και του Λουτρακίου, έκανε μια καλή -επικοινωνιακά και δημογραφικά- στάση στη Θήβα και, φυσικά, τίμησε με το παραπάνω τη Λαμία (για τους οπαδούς, «Φινλαμία») με την «Παύλιανη», το «Ελευθεροχώρι», τους «Βωξίτες» και τον «Ταρζάν».
Δίπλα στις κορώνες για την «προβολή της Ελλάδας στο εξωτερικό», υπάρχει η πραγματικότητα του ειδικού κοινού του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Ράλι και ο ρεαλισμός σχετικά με το τουριστικό προϊόν της χώρας, που βεβαίως και πριμοδοτείται από οποιαδήποτε διοργάνωση αυτού του μεγέθους, αλλά επ’ ουδενί δεν εξαρτάται από αυτή. Όταν η άμεση δραστηριότητα του τουρισμού αντιστοιχεί στο 12,5% του ΑΕΠ (στοιχεία 2019), ποσοστό που εκτοξεύεται σε 30% περίπου, συνολικά, τα οφέλη από μια διοργάνωση μηχανοκίνητου αθλητισμού, ακόμη κι αν πρόκειται για αγώνα του WRC, είναι σταγόνα στον ωκεανό. Δόξα να ‘χουν οι ασιατικοί γάμοι στην Οία, ο έκλυτος βίος της Μυκόνου και οι αναρτήσεις στα social media, μεταξύ πολλών άλλων.
Το όφελος από Ράλι Ακρόπολις του 2021, είναι πρωτίστως η επιστροφή του στο ημερολόγιο του πρωταθλήματος, αυτή καθαυτή. Η αίσθηση για την επιτυχημένη διοργάνωση, η λαοθάλασσα στα βουνά, οι πειθαρχημένοι θεατές και το γιουχάισμα στους απειθείς υπό τη δαμόκλειο σπάθη της ακύρωσης μιας ειδικής διαδρομής (όπως συνέβη φέτος στο «πρώτο» Ελευθεροχώρι), το συγκλονιστικό θέαμα, η δυνατότητα να παρακολουθήσουμε διά ζώσης πράγματα και θάματα, τερατώδη αυτοκίνητα και ασύλληπτες οδηγικές ικανότητες, η ετήσια ευκαιρία να δούμε τα αγωνιστικά σε απόσταση λίγων μέτρων και να υποστηρίξουμε οδηγούς με φυσική παρουσία και όχι «αποστειρωμένα», να αφιονιστούμε στα χώματα και όχι μπροστά στην οθόνη.
Το Ράλι Ακρόπολις δεν είναι «τίποτα» σε σχέση με την καθημερινότητα. Αλλά, για ορισμένους από εμάς, οπαδούς, εμπλεκόμενους, ή και τα δύο, και για το περιορισμένο χρονικό διάστημα των τεσσάρων ημερών του, είναι τα «πάντα».
Υ.Γ. Το Ράλι Ακρόπολις, έχει ήδη συμπεριληφθεί στο ημερολόγιο του 2022. Οπότε, gentlemen, start your engines.