Φώτης Ραΐσης
H μεγαλύτερη αγορά παγκοσμίως σε πωλήσεις και παραγωγή οχημάτων παραμένει αυτή της Κίνας.
Πολλές ευρωπαϊκές και ασιατικές αυτοκινητοβιομηχανίες διατηρούν εργοστάσια εντός της Κίνας ενώ οι τοπικοί κατασκευαστές εμφανίζονται ανταγωνιστικοί και πλέον με εξαγωγική δραστηριότητα. Καλύτερη χρονιά σε πωλήσεις ήταν το 2017 όπου έλαβαν κινέζικες πινακίδες κυκλοφορίας περισσότερα από 25 εκατ. καινούργια οχήματα.
Μία από τις μεγαλύτερες αυτοκινητοβιομηχανίες της χώρας είναι η Changan που μαζί με την επίσης ισχυρή Geely και την Great Wall κατέχουν το 40% της κινέζικης αγοράς. Σύμφωνα με πρόσφατες δηλώσεις του προέδρου της Changan, Zhu Huarong, η εταιρεία έχει ως στόχο την αύξηση των πωλήσεων στα 3 εκατομμύρια οχήματα ετησίως έως το 2025 και στα 4,5 εκατομμύρια οχήματα ετησίως έως το 2030. Ιδιαίτερα φιλόδοξος στόχος εάν στην εξίσωση προσθέσουμε και τον εξαγωγικό στόχο που αφορά ποσοστό 35% επί των συνολικών πωλήσεων έως το 2025. Αυτός ο στόχος ανεβαίνει στο 60% έως το τέλος της δεκαετίας που διανύουμε, θέτοντας την κινέζικη Changan στην λίστα των πιο δραστήριων κινέζικων αυτοκινητοβιομηχανιών.
Το πρόγραμμα εξέλιξης νέων μοντέλων περιλαμβάνει οχήματα με συμβατικούς κινητήρες καθώς επίσης ηλεκτρικών, plug-in υβριδικών οχημάτων και οχημάτων με κυψέλες καυσίμου υδρογόνου. Σύμφωνα με τον πρόεδρο Zhu στο τέλος της δεκαετίας, το 60% των πωλήσεων της εταιρείας θα είναι μοντέλα με ηλεκτροκινητήρες.
Η Changan, εδρεύει στο Chongqing και αναπτύσσει ηλεκτρικά οχήματα μαζί με την Huawei Technologies και τον κατασκευαστή μπαταριών CATL. Τα επόμενα πέντε χρόνια σχεδιάζει να επενδύσει 150 δις. γιουάν (23 δις. δολάρια) στη βιομηχανία έξυπνων ηλεκτρικών οχημάτων. Παράλληλα συνεργάζεται και με την Ford. Σύμφωνα με δημοσιεύματα του διεθνή Τύπου, ο εγχώριος αντίπαλος της Changan, η Geely, στοχεύει να πουλήσει 3,65 εκατομμύρια αυτοκίνητα ετησίως έως το 2025, ενώ η Great Wall έχει βάλει τον πήχη στα 4 εκατομμύρια οχήματα ετησίως.