Απάντηση στον ισχυρισμό ότι τα ηλεκτρικά οχήματα δεν είναι όσο «πράσινα» φαίνονται έδωσε νέα μελέτη του International Council on Clean Transportation (ICCT).
Σύμφωνα με αυτόν τον ισχυρισμό, ο κύκλος ζωής ενός ηλεκτρικού οχήματος, από τα υλικά που θα χρησιμοποιηθούν για την κατασκευή του και την κατασκευή των μπαταριών, από τη χρήση ηλεκτρισμού για φόρτιση που βασίζεται σε παραγωγή λιγνίτη και έως την απόσυρσή του, έρχεται στο ίδιο επίπεδο ή και ξεπερνά τις εκπομπές ρύπων ενός συμβατικού αυτοκινήτου με κινητήρα εσωτερικής καύσης.
Η έρευνα λοιπόν έρχεται να αποδείξει πως ο ισχυρισμός δεν ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα και τα ηλεκτρικά οχήματα είναι όντως πιο φιλικά στο περιβάλλον, ακόμα και σε δίκτυα ηλεκτρισμού που βασίζονται σχεδόν αποκλειστικά στο λιγνίτη, όπως η Ινδία.
Η μελέτη ανέλυσε τα μεσαίου μεγέθους ηλεκτρικά οχήματα που κυκλοφορούν το 2021 σε Ινδία, Κίνα, ΗΠΑ και Ευρώπη και αποτελούν το 70% των νέων πωλήσεων παγκοσμίως, ενώ είναι αντιπροσωπευτικές και για τις υπόλοιπες αγορές.
Οι εκπομπές ρύπων λοιπόν που αντιστοιχούν στη διάρκεια ζωής (18 έτη) ενός ηλεκτρικού οχήματος, είναι 69% λιγότερες από ένα συμβατικό όχημα στην Ευρώπη η οποία έχει υψηλά ποσοστά παραγωγής ενέργειας από ανανεώσιμες πηγές. Στις ΗΠΑ, το ποσοστό αυτό βρίσκεται στο 60%.
Στην Κίνα που χρησιμοποιεί περισσότερο λιγνίτη το ποσοστό πέφτει στο 45% και στην Ινδία στο 34%.
Το ICCT ελπίζει πως η έρευνα θα βοηθήσει τους νομοθέτες να πάρουν πιο ενημερωμένες αποφάσεις σχετικά με το μέλλον των μεταφορών, ενώ προτείνει να απαγορευτούν από το δρόμο όλα τα οχήματα με μηχανές εσωτερικής καύσης μέχρι το 2030.