Σήμερα, ο καταναλωτής έχει πολλές επιλογές όταν θελήσει να επιλέξει ένα ελαστικό. Με μία πρώτη ματιά τα ελαστικά φαίνονται ίδια. Όμως, στην πραγματικότητα δεν είναι, αφού έχουν άλλους δείκτες απόδοσης, αποδοτικότητας, αντοχής και άνεσης.
Η νέα εποχή της ηλεκτροκίνησης επιτάσσει μία διαφορετική προσέγγιση, καθώς τα ελαστικά που θα πρέπει να συνοδεύουν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα είναι πολύ διαφορετικά από αυτά που μέχρι τώρα γνωρίζαμε.
Τα περισσότερα ηλεκτρικά αυτοκίνητα διαθέτουν εξειδικευμένα ελαστικά (χάραξη, διαστάσεις, υλικά τριβής), ώστε να ανταποκρίνονται στην διαφοροποιημένη απόδοση της ισχύος, στο αυξημένο βάρος με ότι αυτό συνεπάγεται κατά την πέδηση, αλλά και να καλύπτουν τις εργοστασιακές προδιαγραφές σχετικά με την αυτονομία και την κατανάλωση ενέργειας.
Το βάρος του αυτοκινήτου είναι ένας βασικός παράγοντας στη φιλοσοφία και τον σχεδιασμό ενός ελαστικού για ηλεκτρικό όχημα. Το βάρος της μπαταρίας είναι μεγάλο και αυτό βάζει τους κατασκευαστές να επιλέξουν ελαστικά που αντέχουν στη μεγαλύτερη πίεση. Εάν σκεφτούμε και το βάρος του σασί ενός αυτοκινήτου, τότε ως μονάδα ένα EV είναι αρκετά βαρύ. Αυτά τα ελαστικά θα πρέπει να έχουν ισχυρότερα πλευρικά τοιχώματα για να αντιμετωπίσουν το αυξημένο βάρος. Για να το πετύχουν αυτό οι κατασκευαστές σχεδιάζουν με άλλο τρόπο το σχήμα της κοιλότητας των ελαστικών, ώστε να βοηθήσουν το πέλμα να παραμείνει σε επαφή με τον δρόμο για καλύτερη πρόσφυση.
Το πέλμα είναι ακόμα πιο ζωτικής σημασίας αν αναλογιστούμε ότι θα πρέπει να μειωθεί σε μεγάλο βαθμό η αντίσταση κύλισης του οχήματος. Αυτό είναι απαραίτητο για την αύξηση της αυτονομίας, που ακόμη σε ένα ηλεκτρικό όχημα δεν βρίσκεται σε υψηλά επίπεδα. Επίσης, τα ελαστικά που χρησιμοποιούνται από τα ηλεκτρικά οχήματα θα πρέπει να είναι περισσότερο αθόρυβα. Για να επιτευχθεί αυτό, η γόμα και τα αυλάκια των ελαστικών πρέπει να έχουν ειδικό σχήμα για τη διασφάλιση των παραπάνω κριτηρίων.
Σήμερα, σχεδόν οι περισσότεροι κατασκευαστές ελαστικών παράγουν ελαστικά ειδικά για ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Κύριο μέλημα αυτών των ελαστικών είναι η μείωση του θορύβου. Πολλά καλά ελαστικά μειώνουν τον θόρυβο κατά 40% και την αντίσταση κύλισης κατά 20%, δίνοντας μία σειρά από πλεονεκτήματα στα ηλεκτρικά οχήματα που τα χρησιμοποιούν.
Δεν θα πρέπει να παραγνωρίζουμε ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν καλύτερες επιδόσεις, τουλάχιστον στην εκκίνηση, με αποτέλεσμα η τριβή των ελαστικών να είναι μεγαλύτερη, άρα και η φθορά περισσότερο αυξημένη. Πολλά ηλεκτρικά μοντέλα, ωστόσο, επιλέγουν ελαστικά υψηλής απόδοσης εστιάζοντας στη σπορ οδήγηση και στην ήσυχη διαδρομή, γεγονός που κάνει το ελαστικό περισσότερο απαιτητικό.
Γίνεται εύκολα αντιληπτό ότι για να διασφαλιστεί η καλύτερη δυνατή εμπειρία οδήγησης στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα απαιτούνται ειδικά ελαστικά. Με γνώμονα την αυτονομία, το ελαστικό θα πρέπει να μειώνει την τριβή, να έχει μεγαλύτερη αντοχή, να είναι αθόρυβο και λιγότερο ενεργοβόρο.
Εάν κάποιος καταναλωτής επιλέξει ένα διαφορετικό ελαστικό, τότε είναι βέβαιο ότι πολύ σύντομα θα αναγκαστεί να το αλλάξει, αφού δεν θα πληροί τις προϋποθέσεις, μα πάνω από όλα δεν θα έχει την ασφάλεια που απαιτείται όταν οδηγεί ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο.