Σε εξέλιξη βρίσκεται το μεγάλο πρόγραμμα επενδύσεων της ΔΕΗ για την ηλεκτροκίνηση που έχει ως μεσοπρόθεσμο στόχο την δημιουργία περίπου 18.000 δημόσιων σταθμών φόρτισης για ηλεκτρικά οχήματα σε ολόκληρη την ελληνική επικράτεια μέχρι το τέλος του 2025.
Την επίσημη έναρξη του προγράμματος ηλεκτροκίνησης της ΔΕΗ εγκαινίασε πριν από λίγες ημέρες ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΔΕΗ Γιώργος Στάσσης, σε εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε στο εκθεσιακό κέντρο Metropolitan Expo.
Στην εκδήλωση απηύθυνε χαιρετισμό και η γενική γραμματέας Ενέργειας και Ορυκτών Πρώτων Υλών, Αλεξάνδρα Σδούκου όπου μεταξύ άλλων τόνισε: «Η ηλεκτροκίνηση αποτελεί βασική συνιστώσα της πράσινης μετάβασης και το επόμενο μεγάλο στοίχημα της ανθρωπότητας για καθαρές μετακινήσεις και μεταφορές. Καλωσορίζουμε σήμερα την ΔΕΗ, η οποία έχει συνδέσει την λειτουργία της με την κοινωνική προσφορά και την τεχνολογική πρόοδο, στην εποχή της ηλεκτροκίνησης με οδηγό το νέο επιχειρησιακό πλάνο της και την εμπειρία του ανθρώπινου δυναμικού της. Η ΔΕΗ δημιουργεί μια ισχυρή συνθήκη για την προώθηση των πράσινων μεταφορών και χαιρετίζουμε με ιδιαίτερη ικανοποίηση την πρωτοβουλία της».
Από την πλευρά του ο πρόεδρος και διευθύνων Σύμβουλος της ΔΕΗ Γιώργος Στάσσης δήλωσε: «Στη ΔΕΗ γνωρίζαμε από την πρώτη στιγμή πως δεν θα χάσουμε το στοίχημα της ηλεκτροκίνησης. Ως ηγέτιδα δύναμη στο χώρο της ενέργειας, η ΔΕΗ αναγνώρισε τον ρόλο της, που είναι να φέρει την ηλεκτροκίνηση στη χώρα, δημιουργώντας με πολύ γοργούς ρυθμούς το μεγαλύτερο πανελλαδικά δίκτυο δημόσια προσβάσιμων φορτιστών». Παράληλα ο κ. Στάσσης παρουσίασε τη νέα εικόνα των φορτιστών της εταιρείας που θα φέρει τα λογότυπα «ΔΕΗ blue».
Στη συνέχεια τον λόγο έλαβε ο Αλέξανδρος Πατεράκης, αναπληρωτής διευθύνων σύμβουλος Ψηφιακού Μετασχηματισμού της ΔΕΗ που τόνισε μεταξύ άλλων: «Η ΔΕΗ, ως ο ηγέτης στην ενέργεια και ως ο μεγαλύτερος πάροχος ενέργειας από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, έχει την ευθύνη να αλλάξει την αγορά και να ενημερώσει τους καταναλωτές. Όχι μόνο για το πώς θα κάνουμε αποδοτικότερη την ενέργεια, αλλά πώς θα ανταποκριθούμε στη δέσμευση μας για μια βιώσιμη ανάπτυξη και την προστασία του περιβάλλοντος». Ο κ. Πατεράκης σημείωσε ότι η Ελλάδα μοιράζεται τον φιλόδοξο ευρωπαϊκό στόχο, να μετατρέψει το 30% των νέων οχημάτων σε ηλεκτρικά έως το τέλος του 2030: «Σήμερα διαθέτουμε 930 δημόσιους φορτιστές και η πρόβλεψη είναι να φτάσουμε περίπου τους 18.000 δημόσιους φορτιστές στο τέλος του 2025 και περίπου 44.000 σε ιδιωτικούς χώρους – σπίτια και επιχειρήσεις. Οι φορτιστές είναι όμως η υποδομή. Το σημαντικό με την ηλεκτροκίνηση είναι ότι ως κομμάτι της πράσινης και βιώσιμης ανάπτυξης, πυροδοτεί ολόκληρα τμήματα της οικονομίας κι αυτό σημαίνει επενδύσεις, θέσεις εργασίας, καινοτομία. Αλλά οι επενδύσεις μας δεν θα έχουν αξία, αν δεν βάλουμε όλοι, όση ενέργεια απαιτείται – σχήμα λόγου αλλά όχι μόνο- για να γίνει η ηλεκτροκίνηση προσιτή σε όλους τους Έλληνες. Αυτός είναι άλλωστε ο σκοπός της ΔΕΗ blue».
Τέλος, ο γενικός διευθυντής ηλεκτροκίνησης της ΔΕΗ Κυριάκος Κοφινάς ανέφερε: «Πριν από 5 μήνες τοποθετήσαμε τον πρώτο μας φορτιστή και πριν από 2 εικοσιτετράωρα σπάσαμε το φράγμα των 300 δημόσια προσβάσιμων φορτιστών». Ο κ. Κοφινάς παρουσίασε αναλυτικά τους τρεις πυλώνες
ανάπτυξης του σχεδιασμού της ΔΕΗ που σχετίζονται με τις διαφορετικές ανάγκες φόρτισης ανά σημείο με βάση τον μέσο χρόνο παραμονής των οδηγών, την εμπειρία χρήστη μέσω μιας ολοκληρωμένης ψηφιακής εμπειρίας, καθώς και τη διασφάλιση της προσβασιμότητας σε όλα τα παραπάνω για να συμπληρώσει: «Επενδύουμε τώρα στη γρήγορη ανάπτυξη του δικτύου της ΔΕΗ blue ακόμα κι αν τα νούμερα των ηλεκτρικών αυτοκινήτων που κυκλοφορούν σήμερα είναι αναλογικά μικρά. Στόχος μας για τα επόμενα χρόνια είναι να υπερδιπλασιάζουμε την εγκατεστημένη βάση μας και ευελπιστούμε ότι η επίτευξη του επόμενου στόχου των 1.000 δημόσιων φορτιστών, θα αποτελέσει ορόσημο για την περαιτέρω επιτάχυνση της προσβασιμότητας και διαθεσιμότητας της ηλεκτροκίνησης στη χώρα μας. Η πρόβλεψη για την ελληνική αγορά είναι μερικές δεκάδες χιλιάδες φορτιστές μέσα στα επόμενα 5 χρόνια, και δεσμευόμαστε ότι οι 10.000 από αυτούς θα είναι ΔΕΗ blue».