Tου Roberto Lo Vecchio
Ο κατασκευαστής από την Εμίλια-Ρομάνια, ξανά υπό τις οδηγίες του Stephan Winkelmann, δείχνει έτοιμος για την μεγάλη αλλαγή. Θα εστιάζεται στην υιοθέτηση plug-in εκδόσεων και το λανσάρισμα ενός αμιγώς ηλεκτροκίνητου μοντέλου
Στο μακρινό 2012 είχε ουσιαστικά «βαφτίσει» το πρωτότυπο μοντέλο, που αργότερα βγήκε από την γραμμή παραγωγής. Ήταν η φημισμένη πια Urus, ένα τετρακίνητο μοντέλο που θα αναβίωνε την θρυλική LM002 του 1986. Σήμερα, ο Stephan Winkelmann βρίσκεται και πάλι στη θέση με την οποία έγινε γνωστός, ως διευθύνων σύμβουλος της Lamborghini. Δείχνει καθόλα έτοιμος να οδηγήσει την φίρμα της Σαντ’ Άγκατα Μπολονιέζε, τόσο αισθητικά, όσο και μηχανικά σε μία νέα εποχή – αυτή της ηλεκτροκίνησης.
ΤΟ ΤΕΛΕΥΤΑΙΟ ΤΑΜΠΟΥ ΠΕΦΤΕΙ
Η μετάβαση στη νέα εποχή, συμπίπτει για ακόμη μια φορά, με την επέκταση της προϊοντικής γκάμας και την πιθανή έλευση ενός τέταρτου μοντέλου. Το οποίο έρχεται και φεύγει τα τελευταία 15 χρόνια, με επαναλαμβανόμενες «παρουσιάσεις» και σχεδιαστικά μοτίβα, αλλά κάθε φορά εγκαταλείπεται. Σε αυτήν την περίπτωση, ωστόσο, η κατάσταση δείχνει πιο ώριμη και πιο πιθανή να γίνει πραγματικότητα. Και αυτό για έναν πολύ απλό λόγο, ο οποίος έγκειται στο γεγονός ότι το νέο μοντέλο θα είναι το πρώτο αμιγώς ηλεκτροκίνητο στην ιστορία της Lamborghini. Κάτι που ταιριάζει ιδανικά στις νέες τάσεις της αυτοκίνησης, όχι μόνο για την Ευρώπη, αλλά σε παγκόσμιο επίπεδο.
Η παραπάνω εξέλιξη δείχνει ότι ακόμα και οι κατασκευαστές σπορ μοντέλων έχουν αλλάξει νοοτροπία. Χαρακτηριστικές είναι οι δηλώσεις του διευθύνοντος συμβούλου της Aston Martin, Tobias Moers. Συγκεκριμένα, τόνισε ότι οι αντικαταστάτες των DB11, DBS Superleggera και Vantage θα διαθέτουν ηλεκτρικά μοτέρ, καθώς το μέλλον των EV μοντέλων είναι εδώ. Παρομοίως και ο μεγάλος αντίπαλος της Lamborghini, η Ferrari. Η οποία ανακοίνωσε και επισήμως, την παρουσίαση του πρώτου «μηδενικών εκπομπών ρύπων» supercar μοντέλου της, μέσα στο 2025. Αυτό δείχνει ότι οι εταιρείες που εδρεύουν στην Motor Valley (όπως ονομάζεται η περιοχή της Εμίλια-Ρομάνια) – στην οποία η λέξη «κινητήρας» σημαίνει (μέχρι τώρα) ένα αρμονικό σύνολο από κυλίνδρους, πιστόνια και βαλβίδες και όχι μοτέρ μόνιμου μαγνήτη – δείχνουν έτοιμες να αλλαξοπιστήσουν σε ένα νέο Ευαγγέλιο.
Με μία σημαντική λεπτομέρεια όμως. Ότι τουλάχιστον κατά τη διάρκεια της μεταβατικής περιόδου, που θα έχει διάρκεια σχεδόν μία δεκαετία, τα ηλεκτρικά μοντέλα θα συνυπάρχουν με τα αντίστοιχα θερμικά. Αυτό θα δώσει μία επιπλέον «ανάσα ζωής» στους παραδοσιακούς κινητήρες εσωτερικής καύσης, που αποτελούν σημείο αναφοράς για την ιστορική ιταλική φίρμα. Σχετικά με αυτό, ο Winkelmann ήταν ξεκάθαρος. «Ο ατμοσφαιρικός V12, που είναι ουσιαστικά η βάση της ταυτότητάς μας, θα συνεχίσει να υφίσταται, ακόμη και στον αντικαταστάτη της Aventador».
Όλα αυτά, σε ένα στρατηγικό πλαίσιο που προβλέπει τη σταδιακή μεταμόρφωση των supersport μοντέλων σε ηλεκτρικά. Αρχικά, με τη χρήση της τεχνολογίας του επαναφορτιζόμενου υβριδικού συστήματος, plug-in hybrid. «Θα πρέπει να αλλάξουμε σχεδόν τα πάντα, προκειμένου να συνεχίσουμε να κάνουμε με επιτυχία ό,τι κάναμε ανέκαθεν. Να δημιουργούμε δηλαδή, μοναδικά, υψηλών επιδόσεων αυτοκίνητα» αναφέρει ο Ιταλο-Γερμανός μάνατζερ.
Κάθε επανάσταση χρειάζεται το σύνθημά της και κάθε στρατηγικό σχέδιο μετασχηματισμού τον ανάλογο τίτλο. Στην συγκεκριμένη περίπτωση, η Lamborghini επέλεξε το σύνθημα «Direzione Cor Tauri» – σε ελεύθερη απόδοση «Με κατεύθυνση την καρδιά του Ταύρου». Αναφερόμενη στο σήμα της, αλλά και στον Αλντεμπαράν – το λαμπρότερο δηλαδή αστέρι στον αστερισμό του Ταύρου. Υπονοώντας έτσι, ότι ο οδικός χάρτης της εταιρείας θα έχει ως σημείο αναφοράς το τέταρτο, αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο. Πριν όμως αναφερθούμε αναλυτικά πάνω σε αυτό, ας δούμε ποιες θα είναι οι πιο άμεσες κινήσεις της Lamborghini, ξεκινώντας μέσα στην επόμενη διετία. Μέχρι το 2023, αναμένουμε δύο νέα μοντέλα που θα διαθέτουν τους υπάρχοντες θερμικούς κινητήρες. Ένα εξ αυτών θα βασίζεται στην Aventador και θα αποτίει φόρο τιμής στην θρυλική Countach. Πάνω σε αυτό, ο Winkelmann δηλώνει: «Με το νέο μοντέλο θα γιορτάζεται η ιστορία του φημισμένου θερμικού κινητήρα, όπως την γνωρίζουμε μέχρι τώρα».
PLUG-IN ΥΨΗΛΗΣ ΑΠΟΔΟΣΗΣ
Ταυτόχρονα, από το 2022, θα ξεκινήσει το δεύτερο στάδιο των στρατηγικών πλάνων της εταιρείας, αυτό της υβριδικής τεχνολογίας. Κάτι που αποτελεί και την μεγαλύτερη επένδυση που έχει κάνει ποτέ o Ιταλός κατασκευαστής. Σε απόλυτα νούμερα, πρόκειται για 1,5 δισεκατομμύρια ευρώ σε μια περίοδο τεσσάρων ετών. Πρώτο μοντέλο στο οποίο θα εφαρμοστεί η συγκεκριμένη τεχνολογία θα είναι η ανανεωμένη γενιά της Urus, που θα διαθέτει και επαναφορτιζόμενη (plug–in) έκδοση. Κατά πάσα πιθανότητα, θα μοιράζεται τα ίδια τεχνικά στοιχεία με την
Porsche Cayenne Turbo S E-Hybrid. Όπως δηλαδή τον V8 κινητήρα, με απόδοση κοντά στους 680 ίππους (30 επιπλέον σε σχέση με την συμβατική έκδοση). Στη συνέχεια, ο εξηλεκτρισμός θα περιλαμβάνει, αρχής γενομένης από το 2023, το μοντέλο που πρόκειται να αντικαταστήσει την Aventador. Ενώ από το επόμενο έτος (2024), αντίστοιχα τη νέα Huracán. Αμφότερα θα διαθέτουν μεγαλύτερη ισχύ, σε σχέση με τους προκατόχους τους. Η νέα Aventador (μάλλον με διαφορετικό όνομα) θα εξακολουθήσει να φοράει το V12 σύνολο, ενώ οι υποθέσεις για τον αντικαταστάτη της Huracán παραμένουν ανοικτές. Μία από αυτές μιλά για αλλαγή του υπάρχοντος V10.
“Για έναν κατασκευαστή supercar μοντέλων, όπως είμαστε εμείς, η συμμόρφωση με τις αυστηρές νόρμες Euro 7 αντικατοπτρίζεται στο να βρεθεί η ιδανική ισορροπία. Μειώνοντας δηλαδή δραστικά τις εκπομπές ρύπων, χωρίς να χαθεί η μαγεία της υψηλής απόδοσης» επισημαίνει ο Winkelmann. Κάτι ασφαλώς όχι εύκολο, καθώς μπορεί ο ηλεκτροκινητήρας να επιτρέπει την αύξηση της ροπής (και να βελτιώνει τις επιταχύνσεις), εν τούτοις οι μπαταρίες οδηγούν σε αύξηση του βάρους, με τα ανάλογα αποτελέσματα. «Στην πραγματικότητα, οι τεχνικοί της Lamborghini διαθέτουν τεράστια γνώση και εμπειρία στη χρήση σύνθετων υλικών, όπως το carbon. Υλικά που θα μας βοηθήσουν να αντισταθμίσουμε εν μέρει την αύξηση του βάρους λόγω των συσσωρευτών», τονίζει ο διευθύνων σύμβουλος.
Στόχος του δεύτερου σταδίου είναι να μειωθεί κατά 50% ο μέσος όρος των εκπομπών ρύπων σε όλη τη γκάμα από το 2025. Και έτσι θα φτάσουμε, στο δεύτερο μισό της δεκαετίας που διανύουμε, ήτοι στην 3η φάση του σχεδίου «Direzione Cor Tauri». Εκεί, όπου θα εμφανιστεί το πρώτο ηλεκτρικό μοντέλο της Lamborghini.
Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΞΑΝΑΓΡΑΦΕΤΑΙ
Σε ότι αφορά στον χαρακτήρα και την χρήση του EV μοντέλου, οι ιθύνοντες της Lamborghini είναι ξεκάθαροι. «Το μόνο πράγμα που μπορεί να ειπωθεί είναι ότι η ηλεκτρική Lambo θα είναι κατάλληλη για καθημερινή χρήση και ότι θα διαθέτει πάνω από δύο θέσεις», μας ομολογεί ο Winkelmann. Προσθέτοντας ότι η ομάδα που θα αναλάβει το όλο σχέδιο εξακολουθεί να αξιολογεί τις καταλληλότερες λύσεις.
Και συνεχίζει, λέγοντας ότι «ξεκινώντας από την 350 GT έως την Espada, την LM – για να μην αναφέρουμε τις πρωτότυπες Estoque και Asterion – η ιστορία της εταιρείας είναι γεμάτη από παραδείγματα αυτοκινήτων που δεν διέθεταν αποκλειστικά στοιχεία supercar». Η δική μας σχεδιαστική άποψη (σ.σ. μιλώντας για τους συντάκτες του Quattroruote), εστιάζεται στο ότι πολύ πιθανόν η ηλεκτρική Lamborghini να είναι ένα GT μοντέλο 2+2, με εξαιρετική αεροδυναμική. Σε ότι αφορά στην αρχιτεκτονική στην οποία θα βασιστεί, ο όμιλος Volkswagen προσφέρει μία μεγάλη ποικιλία. Όπως για παράδειγμα, την J1 που χρησιμοποιούν η Porsche Taycan και το Audi e-tron GT αλλά και την πολυαναμενόμενη PPE.
Επίσης, θα διαθέτει συστοιχία μπαταριών με συμπαγείς διαστάσεις, σύστημα έξυπνης τετρακίνησης, καθώς και ηλεκτρικό σύστημα, το οποίο θα λειτουργεί σε τάση 800V. Τέλος, να αναφέρουμε ότι πηγές μέσα από το εργοστάσιο λένε ότι ο κύριος στόχος με το συγκεκριμένο μοντέλο είναι οι συνολικές ετήσιες πωλήσεις της εταιρείας να ξεπεράσουν τα 10.000 αντίτυπα.