Οι κατασκευαστές βρίσκονται σε έναν συνεχή αγώνα για την εξέλιξη όλο και περισσότερων συστημάτων και τεχνολογιών στα αυτοκίνητά τους, με σκοπό να προσελκύσουν νέους αγοραστές, κάνοντας ταυτόχρονα κάθε μετακίνηση ασφαλέστερη.
Η λειτουργία των «παραδοσιακών» καθρεπτών είναι ξεκάθαρη και απίστευτα χρήσιμη, και πολλοί θα θεωρούσαν ότι δεν χρήζει βελτίωσης. Φυσικά, πολλές εταιρείες τους έχουν αντικαταστήσει με κάμερες. Αυτή η κίνηση έφερε θετικά αποτελέσματα, καθώς βελτίωσαν σημαντικά την αεροδυναμική του αυτοκινήτου. Ταυτόχρονα, το πεδίο ορατότητας είναι μεγαλύτερο, ενώ στις οθόνες προβάλλονται πληροφορίες όπως αυτές του συστήματος ανίχνευσης νεκρού σημείου. Η BMW «φλέρταρε» με αυτή την ιδέα πριν από μερικά χρόνια, παρουσιάζοντας ένα i8 στο Consumer Electronics Show, αλλά πρόσφατα, σκέφτηκε και ανέπτυξε κάτι πολύ πιο ενδιαφέρον.
Όπως φαίνεται, η BMW κατέθεσε δίπλωμα ευρεσυτεχνίας στο European Patent Office (EPO), περιγράφοντας την πολύ ιδιαίτερη προσέγγιση του ψηφιακού καθρέπτη. Όπως και στο σύστημα που είχε δείξει στο i8, δύο κάμερες τοποθετούνται στα πλάγια του αυτοκινήτου, στην θέση των παραδοσιακών καθρεπτών, αλλά οι εικόνες δεν αναμεταδίδονται σε κάποια οθόνη.
Αντίθετα, η εικόνα που έρχεται από την κάμερα προβάλλεται σε ημι-διάφανα κομμάτια στα εμπρός παράθυρα. Αρκετά όμοιο με κάποια συστήματα head-up display, η εικόνα θα έχει «βάθος» δίνοντας την εντύπωση ότι είναι πιο πίσω από το τζάμι, -θεωρητικά- καταλήγοντας την ίδια θέση με τους συνηθισμένους καθρέπτες. Είναι μία καλύτερη λύση από την χρήση οθονών, καθώς δεν κουράζουν τόσο τα μάτια του οδηγού.
Θέλετε να κατεβάσετε τα παράθυρα σας; Μην ανησυχείτε, η BMW το σκέφτηκε. Το κομμάτι του παραθύρου που λειτουργεί ως «καθρέπτης» προβολής, είναι ξεχωριστός από το υπόλοιπο παράθυρο, διατηρώντας την θέση του, ανεξαρτήτος του παραθύρου.
Δεν μπορούμε να είμαστε σίγουροι για το πότε θα δούμε αυτή την τεχνολογία σε αυτοκίνητα παραγωγής, ή αν θα υλοποιηθεί, καθώς ένα δίπλωμα ευρεσυτεχνίας δεν εγγυάται την κατασκευή του συστήματος. Όμως, καθώς περιμένουμε ολοένα και περισσότερες ηλεκτρικές BMW, φανταζόμαστε ότι η «πατέντα» μπορεί να χρησιμοποιηθεί για την μείωση της αντίστασης του αέρα και την μεγιστοποίηση της αυτονομίας.