Του Πάνου Ντάνου
Στα μέσα του περασμένου Μαρτίου, είχαμε αναφερθεί στο πρωτότυπο της Toyota, ένα μοντέλο που με το όνομά του άφηνε ελάχιστα στη φαντασία: Aygo X prologue.
Σε μια περίοδο που ο ένας μετά τον άλλο οι κατασκευαστές ανακρούουν πρύμναν σε σχέση με το segment A αφού δεν βλέπουν φως και κέρδη, η Toyota διαμήνυσε με το concept car της ότι θα παραμείνει πιστή στην κατηγορία. Βλέπετε, οι άλλες μάρκες δεν είναι η Toyota, η εταιρία που διαθέτε περίπου 90.000 μονάδες από το Aygo στην ευρωπαϊκή αγορά, κατά μέσο όρο και σε ετήσια βάση. Είναι δε χαρακτηριστικό, ότι μεταξύ των εταιριών που κούνησαν το μαντίλι στα αυτοκίνητα πόλης, είναι και οι Citroen και Peugeot του πάλαι ποτέ γκρουπ PSA (και νυν ομίλου Stellantis), που παρήγαγαν τα «αδελφά» C1 και 108.
H Toyota λοιπόν, ερμηνεύει με τον δικό της, ξεχωριστό τρόπο την έννοια της οικονομίας κλίμακας και για να την επιτύχει στοχεύει -πολύ απλά- να πουλήσει πολλά αυτοκίνητα. Το νέο Aygo θα παράγεται μάλιστα στο «κοινό» εργοστάσιο του Kolin της Τσεχίας, που πλέον περνά αποκλειστικά στα δικά της χέρια, μετά την διακοπή της παραγωγής των cross badged C1 και 108. Μαζί δε με την επιβεβαίωση σχετικά με την παραγωγή του μοντέλου, η Toyota ανακοίνωσε ότι το Αygo, (αλλά και τα Yaris και Yaris Cross, τα άλλα δύο μοντέλα που βασίζονται στην πλατφόρμα GA-B), θα αποτελέσει το «όχημα» στην προσπάθεια για την επίτευξη του στόχου ετήσιων πωλήσεων 1,5 εκατομμυρίων μονάδων μέχρι το 2025 και μερίδιο 7% επί του συνόλου της ευρωπαϊκής αγοράς, συμπεριλαμβανομένης όμως και της ρωσικής.
Πέρα από το μοντέλο και την κατηγορία του, είδηση αποτελεί και η πιθανότητα στις αρχές του 2022, να δούμε ένα λιλιπούτειο SUV, ακόμη πιο urban από το Yaris Cross. Ή τουλάχιστον αυτό μπορούμε να προείπουμε τόσο από τις φωτογραφίες όσο και από το «Χ» του ονόματος.
Η αλήθεια είναι ότι αυτό που βλέπουμε είναι ένα πρωτότυπο. Ωστόσο, είναι όντως πιθανό ότι η Toyota θα προσπαθήσει να συνδυάσει την εμπειρία της στην μικρή κατηγορία και το αναμφισβήτητο ταλέντο της στα SUV. O συνδυασμός μοιάζει εκ προοιμίου σαν γκολ από τα αποδυτήρια, αν αναλογιστούμε την τάση -και ζήτηση- που δεν λέει να κοπάσει, για SUV όλων των κατηγοριών, μηδεμιάς εξαιρουμένης. Και ασχέτως με οποιαδήποτε θεωρητικολογία, αν προσπαθήσουμε να φανταστούμε το αυτοκίνητο παραγωγής, αφαιρώντας στοιχεία από το μοντέλο των φωτογραφιών (όπως οι ευμεγέθεις τροχοί που εξυπηρετούν επικοινωνιακούς λόγους), μας μένει ένα όμορφο και πιασάρικο μικρό αυτοκίνητο, που, παρεμπιπτόντως, ενδεχομένως να δούμε και ως crossover.