EΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Σε τροχιά ανόδου η εγχώρια αγορά καινούργιου αυτοκινήτου [πίνακας]

se-trochia-anodou-i-egchoria-agora-kainourgiou-aftokinitou-pinakas-619422
Φώτης Ραΐσης, [email protected]

Σταδιακή αναστροφή της αρρυθμίας που παρουσίασε η ελληνική αγορά καινούργιου αυτοκινήτου λόγω της υγειονομικής κρίσης από την άνοιξη του 2020 και μέχρι τον περασμένο Φεβρουάριο, δείχνουν οι πωλήσεις Μαρτίου-Απριλίου 2021.

Συγκεκριμένα, ο περασμένος Απρίλιος ήταν ο πιο αποδοτικός για τις εταιρείες εισαγωγής και αντιπροσώπευσης αυτοκινήτων καθώς έλαβαν πινακίδες 10.198 καινούργια αυτοκίνητα όταν τον Μάρτιο του 2021, ο αντίστοιχος αριθμός ήταν για 8.984 αυτοκίνητα.

Θετικό πρόσημο και στο σύνολο των πρώτων τεσσάρων μηνών του έτους, όπου οι συνολικές ταξινομήσεις έφθασαν τις 33.637 μονάδες όταν το αντίστοιχο διάστημα του 2020, οι πωλήσεις είχαν φθάσει τις 23.824 μονάδες, που μεταφράζεται σε αύξηση 41,2%.

Η εγχώρια αγορά καινούργιου αυτοκινήτου φαίνεται πως βρίσκει αργά αλλά σταθερά τον βηματισμό της αν και στελέχη του χώρου εκτιμούν πως η φετινή χρονιά θα παρουσιάσει οριακά τις πωλήσεις του 2020, που έκλεισαν στις 80.977 μονάδες.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ για το πρώτο 4μηνο του έτους, το ενδιαφέρον του κοινού επικεντρώθηκε στα μικρά και μικρομεσαία μοντέλα, όπως άλλωστε ήταν αναμενόμενο. Παραδοσιακά οι κατηγορίες Β και C, δηλαδή τα μοντέλα supermini και τα μικρά SUV αλλά και τα μεγαλύτερα hatchback και τα SUV με αμάξωμα μήκους έως 4,4 μέτρων, συγκέντρωσαν τις επιλογές του κοινού σε ποσοστό 84,2% επί του συνόλου των πωλήσεων σε αυτό το διάστημα.

Άλλη μία ενδιαφέρουσα παρατήρηση σχετικά με τις επιλογές τεχνολογιών στα αυτοκίνητα είναι η ραγδαία πτώση του ενδιαφέροντος σε μοντέλα με κινητήρες diesel (ποσοστό 20,9%) έναντι εκείνων με μοτέρ βενζίνης (49,8%) αλλά και των υβριδικών και ηλεκτρικών που σημείωσαν άνοδο, με μερίδιο αγοράς 21,7%. Φαίνεται πως οι αντιρρυπαντικές νόρμες αλλά και μελλοντικά αντικίνητρα που ίσως επιβληθούν σε αυτοκίνητα diesel, έχουν απομακρύνει το κοινό.

Πρώτη εταιρεία σε ταξινομήσεις για το συγκεκριμένο διάστημα ήταν η Toyota με 4.611 μονάδες (13,7%) ακολουθούμενη από την Peugeot με 4.006 μονάδες (11,9%) και την Hyundai με 2.872 μονάδες (8,5%). Την πρώτη πεντάδα κλείνουν οι, Opel (2.174 μονάδες – 6,8% μερίδιο αγοράς) και  Volkswagen (2.174 μονάδες – 6,5% μερίδιο αγοράς). Στις κατηγορίες premium μοντέλων πρώτη ήταν η Mercedes με 1.632 ταξινομήσεις, ακολουθούμενη από την BMW (1.376 μονάδες) και την Audi (1.148 μονάδες).

ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΕΙΣ ΚΑΙΝΟΥΡΓΙΩΝ ΟΧΗΜΑΤΩΝ Α’ 4ΜΗΝΟΥ 2021

 

Ιανουάριος -Απρίλιος 2021 Ιανουάριος -Απρίλιος 2020 Ιανουάριος -Απρίλιος 2019 Μεταβολή Ιαν.-Απρ. 2021/2020 Μεταβολή Ιαν.-Απρ. 2021/2019
Καινούργια επιβατικά 33.637 23.824 38.592 +41,2% -12,8%
Καινούργια φορτηγά

(ελαφρά και βαρέα)

3.578 2.192 2.685 +63,2% +33,3%
Καινούργια λεωφορεία 93 120 154 -22,5% -39,6%
Καινούργια δίκυκλα

(πλέον των 50 cc)

11.525 7.007 9.138 +64,5% +26,1%

 

ΠΩΛΗΣΕΙΣ Α’ 4ΜΗΝΟΥ 2021 ΑΝΑ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΟΧΗΜΑΤΩΝ

  Απρίλιος 2021 Απρίλιος 2020 Διαφορά (μονάδες μεριδίου) Ιανουάριος –

Απρίλιος 2021

Ιανουάριος –

Απρίλιος 2020

Διαφορά (μονάδες μεριδίου) Μερίδιο αγοράς

στην ΕΕ

Ιαν.-Μαρ. ‘21*

Μερίδιο αγοράς

στην ΕΕ

Ιαν.-Μαρ. ‘20*

Διαφορά (μονάδες μεριδίου)
Βενζίνη 51,6% 46,9% +4,7 49,8% 57,1% -7,3 42,2% 52,3% -10,1
Πετρέλαιο 19,3% 30,8% -11,4 20,9% 27,4% -6,6 23,2% 29,9% -6,7
Υβριδικά (HEV) 22,1% 17,8% +4,3 21,7% 12,7% +9,1 18,4% 9,4% +9,0
Επαναφορτιζόμενα (BEV-PHEV) 5,1% 2,6% +2,4 5,4% 0,9% +4,5 13,9% 6,8% +7,1
Φυσικό αέριο (αμιγώς ή διπλού καυσίμου) 0,9% 1,9% -1,1 1,2% 1,8% -0,6 2,4% 1,6% +0,8
Υγραέριο

(αμιγώς ή διπλού καυσίμου)

1,1% 0,0% +1,1 0,9% 0,0% +0,9

 

*Στοιχεία Α’ 3μήνου 2021

 

car-prices
google-news

Περισσότερα Βίντεο