Αυτή είναι η πρόκληση που αντιμετωπίζει η Brabham Automotive, καθώς παρουσιάζει το μοντέλο της Brabham BT62R, μια έκδοση για χρήση σε δρόμο του μοντέλου BT62. Το αξίας ενός εκατομμυρίου μοντέλο BT62 και οι 710 ίπποι του κέρδισαν τον πρώτο αγώνα αντοχής στον οποίο συμμετείχε – εξοπλισμένο με Goodyear ελαστικά.
Προκειμένου να προμηθευτεί κανείς ελαστικά δρόμου που πληρούν τέτοιες απαιτήσεις ως προς την απόδοση ειδικά για ένα μοντέλο σαν το BT62R, μόνο σε ένα μέρος μπορούσε να απευθυνθεί: στην Goodyear.
Η εμπιστοσύνη της Brabham Automotive στην Goodyear προέρχεται, όχι μόνο από τη νίκη τους στους αγώνες το Νοέμβριο του 2019, αλλά και από μία συνεργασία δεκαετιών στη Formula 1. Ο ευρέως γνωστός πιλότος Σερ Jack Brabham κέρδισε το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα της Φόρμουλα 1 το 1966, χρησιμοποιώντας ελαστικά Goodyear και οδηγώντας το μοντέλο Brabham-Repco που ήταν μάλιστα δικής του κατασκευής.
Σήμερα, ο γιος του Σερ Jack, o David Brabham, είναι πλέον Sporting Director της Brabham Automotive, ενώ βρέθηκε και πίσω από το τιμόνι του νικηφόρου BT62 στον αγώνα-ντεμπούτο του, τη σεζόν του 2019. Το πάθος και η προσήλωση κυριαρχούν εξίσου μεταξύ των σημερινών οδηγών και των ιδιοκτητών των μοντέλων BT62 και BT62R και έτσι η κληρονομιά της Brabham συνεχίζεται.
Ο Helmut Fehl, μέλος της ομάδας Έρευνας και Ανάπτυξης στην Goodyear, συνοψίζει τις επιθυμίες ενός ιδιοκτήτη BT62R. «Οι οδηγοί του Brabham BT62R απαιτούν την υψηλότερη δυνατή απόδοση από κάθε πτυχή του αυτοκινήτου τους, συμπεριλαμβανομένων και των ελαστικών», εξηγεί χαρακτηριστικά. «Η προτεραιότητα είναι η απόδοση στην πίστα. Η υψηλή απόδοση και η καλή αίσθηση που έχει ο οδηγός από τα ελαστικά του είναι επίσης πολύ σημαντικά».
Η δημιουργία ενός ελαστικού που θα μπορούσε να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις ενός αγωνιστικού μηχανήματος όπως το BT62R ήταν ένα διόλου αμελητέο κατόρθωμα, ειδικά από τη στιγμή που έπρεπε να είναι νόμιμο και για οδήγηση στο δρόμο. Αλλά η Goodyear ήταν έτοιμη. Ως το απόλυτο ελαστικό στη κατηγορία Ultra Ultra High Performance (UUHP) της Goodyear, το Goodyear Eagle F1 SuperSport RS κάλυψε όλες τις προδιαγραφές.
Η Goodyear δοκίμασε πρώτα το ελαστικό σε αυτοκινητόδρομους και σε ανοιχτούς δρόμους και μετά στην πίστα, συμπεριλαμβανομένων των εκτεταμένων δοκιμών στην διαδρομή Nordschleife της διάσημης πίστας Nürburgring. Λόγω αυτής της εξαιρετικά απαιτητικής δοκιμής για σχεδόν δύο χρόνια, το συγκεκριμένο ελαστικό ήταν ακριβώς αυτό που ζητούσε η Brabham Automotive.
Οχήματα όπως το Brabham BT62R παράγουν τεράστια πλευρική Δύναμη G χρησιμοποιώντας έναν συνδυασμό μηχανικής και αεροδυναμικής πρόσφυσης και απαιτούν ελαστικά ασύγκριτης ποιότητας. Η εξισορρόπηση αυτής της ανάγκης με την αίσθηση άνεσης στο δρόμο είναι απαραίτητα όπως υπογραμμίζει ο Fehl: «Τα ελαστικά Eagle F1 SuperSport RS είναι η τέλεια επιλογή για τους οδηγούς που χρησιμοποιούν τα υψηλής απόδοσης αυτοκίνητά τους στην πίστα, όπου το 80% της εστίασης τους είναι στην επίδοση που θα πετύχουν».
«Με την αεροδυναμική του BT62R να ωθεί την απόδοσή του σε σημείο που προσεγγίζει τα αγωνιστικά οχήματα, οι απαιτήσεις γίνονται έτσι πολύ παρόμοιες με ενός αγωνιστικού αυτοκινήτου, αλλά παράλληλα οι ιδιοκτήτες εξακολουθούν να χρειάζονται ένα ελαστικό νόμιμο για το δρόμο, ώστε να μπορέσουν να φτάσουν και μέχρι την πίστα αγώνων».
Πώς καταφέρνει το ελαστικό Eagle F1 SuperSport RS να ικανοποιήσει αυτές τις απαιτήσεις απόδοσης; «Το συγκεκριμένο ελαστικό χρησιμοποιεί έναν πρωτοποριακό συνδυασμό συνθέσεων ελαστικών που έχουν δοκιμαστεί σε αγώνες, με διαφορετική σύνθεση στο εξωτερικό σε σχέση με το εσωτερικό», εξηγεί ο Fehl. «Τα ελαστικά αγώνων μας χρησιμοποιούν και εκείνα τις ίδιες συνθέσεις “Race Pro”, επομένως είναι πολύ δύσκολο να φανταστούμε ένα ελαστικό με μεγαλύτερη πρόσφυση από αυτό».
Η ικανότητα συνδυασμού των απαιτήσεων της πίστας με τις απαιτήσεις των οχημάτων κατάλληλων -αλλά και νόμιμων- για το δρόμο είναι μια εξαιρετικά δύσκολη υπόθεση. Ιδιαίτερα στο δρόμο, είναι επιτακτικό να ικανοποιηθούν και σκληρότερες απαιτήσεις όπως πρόσφυση σε βρεγμένο, μείωση θορύβου, αντίσταση κύλισης και άλλες αναγκαίες προδιαγραφές.
Ο Roman Görl, Senior Technical Project Manager της Goodyear για τις Πρώτες Τοποθετήσεις επιβατικών ελαστικών, εξηγεί πώς το συγκεκριμένο ελαστικό καταφέρνει να ικανοποιήσει όλες αυτές τις απαιτήσεις. «Η αξιοποίηση συνθέσεων που έχουν αναπτυχθεί στο αγωνιστικό περιβάλλον συνδυάζεται με ένα πολύ έξυπνο μοτίβο πέλματος χάρη στην τεχνολογία Bridge Assist, που εξοπλίζει με «γέφυρες» την πρώτη αυλάκωση, για καλύτερη συνολική σταθερότητα πέλματος και αντοχή στις κάμψεις.
Το συγκεκριμένο μοτίβο πέλματος έχει επίσης λιγότερες εγκοπές από άλλα ελαστικά στην κατηγορία υπερ- υψηλών επιδόσεων και μικρότερο βάθος, ώστε να αποτρέπεται η μετακίνηση του ανάγλυφου του πέλματος σε συνθήκες μεγάλου βάρους. Καθίσταται έτσι δυνατή και η χρήση ενός πιο μαλακού, κολλώδους μείγματος. Αυτό σημαίνει ότι οι οδηγοί μπορούν να είναι πιο ακριβείς στις κινήσεις τους ενώ αποφεύγεται και η υπερβολική αύξησης της θερμότητας στο ελαστικό.
«Η σταθερότητα σε υψηλή ταχύτητα ενισχύεται επίσης, με την καινοτόμο τεχνολογία Powerline Cover, ένα προστατευτικό παραμόρφωσης του πέλματος για υψηλές ταχύτητες».
Δεν πρόκειται μόνο για την προσαρμογή ενός ελαστικού αποκλειστικά σε ένα μόνο αυτοκίνητο, ωστόσο, όπως εξηγεί ο Görl: «Το Eagle F1 SuperSport RS είναι το ελαστικό με την υψηλότερη δυνατή απόδοση το οποίο είναι ταυτόχρονα νόμιμο να κυκλοφορήσει στο δρόμο και έχει δημιουργηθεί από τη Goodyear για την Ευρώπη. Προσφέρει έτσι αυτό ακριβώς που απαιτούν οι ιδιοκτήτες οχημάτων υπερ-υψηλών επιδόσεων, όπως είναι το Brabham BT62R. Το συγκεκριμένο ελαστικό βέβαια είναι ιδανικό για ένα ευρύ φάσμα οχημάτων που πρέπει να αποδίδουν σε πολύ υψηλές ταχύτητες και στην πίστα, διατηρώντας το ύψιστο επίπεδο απόδοσης, οπότε είναι ταυτόχρονα και το απόλυτο ελαστικό για οχήματα προορισμένα για τις αγωνιστικές πίστες, όπως είναι πολλά μοντέλα της Brabham».
Αυτοί οι κατασκευαστές είναι πλήρως εξοικειωμένοι με τους αγώνες, όπως άλλωστε και η Goodyear, επομένως σε τι βαθμό επηρέασε το πρόγραμμα μηχανοκίνητου αθλητισμού τη σχεδίαση του ελαστικού; «Σε πολύ μεγάλο», τονίζει ο Fehl. «Όσον αφορά τον σχεδιασμό του πέλματος RS, οι ομάδες για την πίστα και τον δρόμο συνεργάζονται πολύ στενά. Όταν πρόκειται για τις συνθέσεις που θα χρησιμοποιηθούν – τότε πρόκειται για την ίδια ομάδα και για τα δύο».