Του Andrea Stassano – Απόδοση: Νίκος Μαρινόπουλος
Λόγω του αυξημένου μεταξονίου και των ανέσεων των πίσω θέσεων, η νέα S-Class Maybach σας «αναγκάζει» να προσλάβετε σοφέρ. Εννοείται ότι συνδυάζει την άριστη ποιότητα με την πολυτέλεια και την απόλυτη ηχομόνωση.
Βασίζεται μεν στην καινούργια, άκρως φουτουριστική, S-Class της Mercedes, αλλά η νέα Maybach ευελπιστεί να τα κάνει όλα καλύτερα. Διαθέτει προηγμένα συστήματα επαυξημένης πραγματικότητας και αυτόνομης οδήγησης Επιπέδου 3 (Επιπέδου 4 κατά τη διάρκεια της στάθμευσης). Σε συνδυασμό με τις παραδοσιακές αρετές μιας Maybach, ανεβάζει τον πήχυ σε εξωπραγματικά ύψη. Εν ολίγοις, αναφερόμαστε σε μια πραγματική βασίλισσα με τέσσερις τροχούς, η οποία αναμένεται το καλοκαίρι στις αντιπροσωπείες.
Η S-Class Maybach έχει μήκος 5,47 μέτρα και αυξημένο κατά 18 εκατοστά μεταξόνιο (στα 340 εκατοστά) συγκριτικά με την έκδοση Long της «απλής» S-Class. Αυτό μεταφράζεται σε επιπλέον χώρο για τους επιβάτες των πίσω θέσεων, τις οποίες προφανώς θα επιλέξουν οι ιδιοκτήτες του αυτοκινήτου. Κάτι που δείχνει να επιβεβαιώνει και ο βασικός εξοπλισμός, ο οποίος περιλαμβάνει τα ανεξάρτητα καθίσματα Executive με το «πακέτο σοφέρ». Σε απλά ελληνικά, τη δυνατότητα μετακίνησης του καθίσματος του συνοδηγού απλά πατώντας ένα κουμπί. Εφόσον το επιθυμεί κάποιος, μπορεί να επιλέξει τις πίσω ηλεκτρικές πόρτες από τον προαιρετικό εξοπλισμό, τις οποίες μπορεί να ενεργοποιήσει και ο οδηγός. Καθισμένοι στα καθίσματα Executive, μπορείτε να απολαύσετε τον αυτόματο μηχανισμό προώθησης της ζώνης ασφαλείας, τη λειτουργία μασάζ και τα διαφορετικά προγράμματα θέρμανσης του αυχένα και της πλάτης (προαιρετικό πακέτο Comfort). Ένα περιβάλλον υψηλής άνεσης, το οποίο μπορεί να βελτιωθεί με την επιλογή του πακέτου Exclusive, με δέρμα νάπα.
ΠΑΝΤΑ ΔΡΟΣΕΡΗ Η ΣΑΜΠΑΝΙΑ
Η λίστα του προαιρετικού εξοπλισμού είναι ατελείωτη. Περιλαμβάνει, μεταξύ πολλών άλλων, ένα αφαιρούμενο ψυγείο με ρυθμιζόμενη θερμοκρασία και ασημένια ποτήρια για αφρώδη οίνο. Μία από τις επιλογές είναι και η πίσω κονσόλα Πρώτης Θέσης, η οποία ενώνεται με τη μπροστινή και περιλαμβάνει θέση για το tablet, σύστημα ασύρματης φόρτισης και ακουστικά για τα επαγγελματικά σας τηλεφωνήματα. Μαζί με δύο πολυλειτουργικά πτυσσόμενα τραπεζάκια, παρόμοια με αυτά στα αεροπλάνα.
Το σύστημα πολυμέσων είναι το προερχόμενο από την S-Class MBUX II. Διαθέτει βοηθητική λειτουργία καμπίνας, η οποία αναγνωρίζει την κατεύθυνση του βλέμματος και των κινήσεων των επιβατών ώστε να ενεργοποιήσει αυτόματα ορισμένες λειτουργίες. Για παράδειγμα, εάν ο συνοδηγός απλώσει το χέρι για να πιάσει τη ζώνη ασφαλείας του, αυτή θα εκταθεί αυτόματα ώστε να τον διευκολύνει να την πιάσει. Το σύστημα πολυμέσων για τις πίσω θέσεις είναι, φυσικά, εξίσου πλούσιο σε λειτουργίες με το εμπρός. Επιτρέπει την περιήγηση στο διαδίκτυο, χάρη σε δύο οθόνες αφής 11,6 ιντσών ή το αποσπώμενο tablet MBUX, το οποίο μπορεί να χρησιμοποιηθεί και εκτός αυτοκινήτου (το περιεχόμενό του δύναται να διαμοιραστεί). Όσον αφορά την ασφάλεια, ξεχωρίζουν οι μετωπικοί αερόσακοι για τις πίσω θέσεις (ο συνολικός αριθμός των αερόσακων μπορεί να φτάσει τους 18) και η προαιρετική αερανάρτηση E-Active Body Control, βασισμένη στο σύστημα 48V, με δυνατότητα ανύψωσης του αμαξώματος σε περίπτωση πλευρικής πρόσκρουσης.
Η ηχομόνωση είναι ακόμα ανώτερη σε σχέση με την S-Class, χάρη στην ενεργή αντιστάθμιση θορύβου (χρησιμοποιώντας ηχητικά κύματα σε αντίθεση με τη φάση). Στον προαιρετικό εξοπλισμό περιλαμβάνονται ελαστικά εξοπλισμένα με αφρό και στρωματοποιημένα τζάμια ασφαλείας. Η αερανάρτηση Airmatic περιλαμβάνεται στο βασικό εξοπλισμό, όπως και το σύστημα μετάδοσης της κίνησης σε όλους τους τροχούς, ενώ προαιρετικά μπορεί να επιλέξει κανείς και το σύστημα τετραδιεύθυνσης (οι πίσω τροχοί στρίβουν έως 10Ο). Το αυτόματο κιβώτιο είναι η τελευταία έκδοση του 9G-Tronic για τις εκδόσεις 580 4Matic (με V8 κινητήρα και ήπια υβριδικό σύστημα 48V) και 650 4Matic (με κινητήρα V12).