Του Marco Rocca
Μπορεί το αμφιλεγόμενης αισθητικής εμπρός τμήμα των νέων BMW M3/M4 να προκαλεί μύρια κακεντρεχή σχόλια, εν τούτοις κρύβει τεχνολογικές καινοτομίες, για τις ισχυρότερες εκδόσεις των τελευταίων 30 ετών, ενώ επιστρέφει το χειροκίνητο κιβώτιο.
Ίσως να ήταν όλα ήδη έτοιμα, ή θα μπορούσε να υπάρχει ένας διαφορετικός τρόπος για να πάρουν σάρκα και οστά οι νέας γενιάς BMW M3 και M4. Γεγονός είναι ότι οι σχεδιαστές της Βαυαρικής φίρμας βρισκόταν εμπρός σε ένα μεγάλο δίλημμα, το οποίο είχε δύο εναλλακτικές, την διατήρηση των διπλών «νεφρών» στη μάσκα με κάποιες τροποποιήσεις στο μέγεθος και σε σχεδιαστικές λεπτομέρειες ή την ολική ρήξη με το παρελθόν. Το αποτέλεσμα το γνωρίζουμε πλέον όλοι. Αρέσει ή όχι, η νέα σχεδιαστική φιλοσοφία του γερμανικού μοντέλου δεν έχει καμία σχέση με αυτά που έχουμε δει και οδηγήσει. Σε κάθε περίπτωση και ενώ προσπαθούμε να αποδεχτούμε τη νέα εμφάνιση, κατανοούμε ότι οι νέες M3/M4 θα είναι και πάλι δύο από τις κορυφαίες BMW που έχουν δημιουργηθεί από την M Division, με σκοπό να βελτιώσουν περαιτέρω της αποτελεσματικότητας στο δρόμο και της οδηγικής απόλαυσης.
ΤΑ ΠΛΕΟΝΕΚΤΗΜΑΤΑ ΤΗΣ ΤΕΤΡΑΚΙΝΗΣΗΣ
Οι φανατικοί της φίρμας ελπίζουν ότι οι νέες M3/M4 θα μπορέσουν να σπάσουν το ρεκόρ γύρου στην πίστα του Νίρμπουργκρινγκ, το οποίο κατέχει προς το παρόν η Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio. Και όπως λένε καλά πληροφορημένες πηγές αυτός ήταν και ο λόγος που για πρώτη φορά στην ιστορία του συγκεκριμένου μοντέλου θα υπάρχουν και τετρακίνητες εκδόσεις που θα λανσαριστούν το καλοκαίρι του 2021. Το σύστημα M xDrive προέρχεται από τη νέα M5 και διαθέτει πολύδισκο συμπλέκτη και ενεργό διαφορικό Active M Differential στον πίσω άξονα. Ο οδηγός τόσο της sedan M3, όσο και της κουπέ M4 μπορεί να επιλέξει τα προγράμματα 4WD και 4WD Sport, με το τελευταίο να στέλνει μεγαλύτερο ποσοστό της ροπής τους κινητήρα στον πίσω άξονα. Με την απενεργοποίηση του συστήματος ελέγχου της ευστάθειας (DSC), στην εξίσωση μπαίνει η λειτουργία 2WD, με την ροπή να φτάνει αυτούσια και χωρίς την παρεμβολή των ηλεκτρονικών στο 100% στους πίσω τροχούς.
ΚΑΙ Ο ΘΕΟΣ ΕΠΛΑΣΕ ΤΟ ΧΕΙΡΟΚΙΝΗΤΟ ΚΙΒΩΤΙΟ
Δεν είναι όμως μόνο η τετρακίνηση το highlight των νέων M3/M4. Για να μπορεί ο οδηγός να εκφράσει με τον καλύτερο τρόπο την οδηγική του «παιδεία» και τεχνική υπάρχει και η μεγάλη επιστροφή στο χειροκίνητο κιβώτιο. Κάτι που ασφαλώς δίνει επιπλέον πόντους στο βαυαρέζικο μοντέλο, καθώς κανένας από τους υποτιθέμενους ανταγωνιστές του δεν διαθέτουν την συγκεκριμένη διαμόρφωση, όπως η Giulia ή τα αντίστοιχα μοντέλα των Audi και Mercedes-AMG.
Το χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων αποτελεί στοιχείο του βασικού εξοπλισμού για τις εκδόσεις των 480 ίππων, ενώ στις πιο ισχυρές με απόδοση 510 ίππων και κωδικό Competition, τη θέση του παίρνει το αυτόματο 8 σχέσεων M Steptronic. Αμφότερες διαθέτουν κάτω από το εμπρός καπό τον ίδιο εξακύλινδρο σε σειρά κινητήρα 3,0 λίτρων της οικογένειας M TwinPower Turbo, που διαθέτει δύο υπετροφοδότες mono- scroll, άμεσο ψεκασμό, καθώς και ένα ένα πλήθος τροποποιήσεων στην τροφοδοσία, την πίεση ψεκασμού, την ψύξη και τη λίπανση. Σε ότι αφορά την έκδοση των 510 ίππων, την M Competition το 0-100 χλμ./ώρα επιτυγχάνεται σε μόλις 3,9 δευτερόλεπτα, ανεξαρτήτως αμαξώματος, ενώ και στα δύο το βάρος παραμένει σταθερό στα 1.800 κιλά.
Εκεί όπου οι νέες BMW M3 και M4 ξεχωρίζουν από τους αντιπάλους τους είναι στη διαχείριση των ηλεκτρονικών. Εδώ το παιχνίδι παίζεται στις λεπτομερείς ρυθμίσεις, με βάση τις ανάγκες της στιγμής. Όπως για παράδειγμα το σύστημα traction control μπορεί να ρυθμιστεί σε 10 διαφορετικές χαρτογραφήσεις, διαχειρίζοντας καλύτερα την πρόσφυση στους κινητήριους τροχούς.
Το μενού περιλαμβάνει επίσης ηλεκτρονικά ελεγχόμενες αναρτήσεις Adaptive M, σύστημα M Servotronic στο σύστημα διεύθυνσης με μεταβλητό βήμα, καθώς και ρυθμιζόμενο feed-back δύο επιπέδων στο πεντάλ του φρένου. Επίσης, στο βασικό εξοπλισμό περιλαμβάνονται τροχοί με διαστάσεις 275/40 ZR18 και 285/35 ZR19, ενώ προαιρετικά μπορούν να τοποθετηθούν ζάντες έως και 21 ίντσες. Επίσης, υπάρχει καταγραφή μίας σειράς μετρήσεων και δεδομένων κατά την οδήγηση στην πίστα, χάρη στο σύστημα M Drive Professional και τις λειτουργίες M Drift Analyser και Μ Laptimer.
Η διάθεση των νέων μοντέλων στην ελληνική αγορά αναμένεται στις αρχές της άνοιξης του 2021 με τιμές έναρξης λίγο πιο πάνω από τα 100.000 ευρώ.