EΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Grecale: Η μικρή Maserati των SUV

grecale-i-mikri-maserati-ton-suv-615565

Tου Roberto Lo Vecchio, Aπόδοση: Άκης Τεμπερίδης, Lexartis  Σκίτσα: Marcelo Poblete

Με τη μικρή αδερφή της Levante, την Grecale, η ιστορική μάρκα από τη Μόντενα μπαίνει σε μία νέα κατηγορία της αγοράς εξαπολύοντας κι εκεί επίθεση στην Porsche. Με κινητήρια σύνολα βενζίνης, υβριδικά και σύντομα ηλεκτρικά

Φρέσκος αέρας φαίνεται να φυσά στους κόλπους της Maserati. Τις μέρες που η ιταλική εταιρία παρουσίαζε την εντυπωσιακή MC20, ανακοίνωνε και δύο ευχάριστες ειδήσεις που αφορούν την πολυαναμενόμενη μικρή Levante της κατηγορίας D.

Η πρώτη αφορούσε, πέρα από την ανακοίνωση του ονόματος, το χρονοδιάγραμμα παρουσίασης του νέου μοντέλου. Το μεσαίο SUV θα κάνει το ντεμπούτο του μέσα στο καλοκαίρι του 2021 και η άφιξή του στις αντιπροσωπείες αναμένεται από το δεύτερο εξάμηνο του ίδιου χρόνου. Και το όνομα αυτής, Grecale, το οποίο σαφώς αναφέρεται στην Ελλάδα και γενικώς αφορά έναν άνεμο της Μεσογείου. Η δεύτερη είδηση έχει να κάνει με την αρχιτεκτονική του αυτοκινήτου. Η Grecale θα βασίζεται στο πλαίσιο «Giorgio» όπως και οι Alfa Romeo Giulia και Stelvio. Τι σημαίνει αυτό; Πολλά υποσχόμενη δυναμική συμπεριφορά αλλά και εξασφάλιση ενός μέλλοντος για τη συγκεκριμένη αρχιτεκτονική. Ένα πλαίσιο που θεωρείται αριστούργημα μηχανολογίας και μέχρι πρότινος ήταν αποκλειστικό προνόμιο των Alfa τελευταίας γενιάς. Να θυμίσουμε μάλιστα ότι το σασί «Giorgio» σχεδιάστηκε στη Μόντενα και μάλιστα στις παλιές εγκαταστάσεις της Maserati Corse από μία ομάδα μερικών εκατοντάδων μηχανικών που μεταφέρθηκαν πριν από μερικά χρόνια με καταδρομικό τρόπο από το Τορίνο. Ήταν μία φαεινή ιδέα αυτή του μακαρίτη Sergio Marchionne, ώστε οι τεχνικοί της Alfa να πάρουν έμπνευση από το περιβάλλον Maserati και τους ανθρώπους της.

https://www.youtube.com/watch?v=p0pXYNY-CIs

Μάλιστα, τα πρώιμα πρωτότυπα της Giulia ήταν εξωτερικά Maserati Ghibli με κομμένο μεταξόνιο. Επρόκειτο για ένα skunk works εγχείρημα – όπως λένε οι Αμερικανοί – μία «βρώμικη δουλειά» δηλαδή που στη βάση του προϋπέθετε μεγάλη ελευθερία έκφρασης για τους μηχανικούς. Τα κορυφαία μυαλά του ιταλικού ομίλου εργάστηκαν στην ανάπτυξη της αρχιτεκτονικής Giorgio με την τεχνογνωσία και των συναδέλφων τους από τη Maserati. Και να που ήρθε η ώρα, οι μηχανικοί Αλφίστι να ανταποδώσουν τη χάρη, χαρίζοντας το πλαίσιο αυτό σε μία Maserati. Στο μεταξύ, η MC20 έχει ήδη υιοθετήσει κάποια στοιχεία της Alfa, όπως η αρχιτεκτονική του κινητήρα. Στην περίπτωση της Grecale η συνέργεια είναι ακόμη πιο σημαντική και μάλιστα δεν θα είναι μεμονωμένη, καθώς και τα μελλοντικά sedan Ghibli και Quattroporte θα υιοθετήσουν μία εξελιγμένη έκδοση του πλαισίου σε τρία περίπου χρόνια που θα παρουσιαστούν.

Η υιοθέτηση της πλατφόρμας «Giorgio» μας προσφέρει λεπτομερείς πληροφορίες για την Grecale πολύ πριν τις ανακοινώσει η Maserati. Οι αναλογίες της για παράδειγμα θα είναι ανάλογες της Stelvio. Η ανάρτηση θα είναι με διπλά ψαλίδια και στους δύο άξονες με ημι-εικονικό – όπως τον λένε οι Ιταλοί – βραχίονα συστήματος διεύθυνσης (πρόκειται απλά για κάτω ψαλίδι – πιρούνι με δύο σημεία περιστροφής), ο οποίος χαρίζει μεγάλη ακρίβεια στο δρόμο. Τέλος, ενώ η Levante έπαιξε το χαρτί της ισχύος στην κατηγορία της, η μικρή αδερφή ποντάρει στην ευελιξία και βέβαια στην απόλαυση στην οδήγηση, μιας και ο μεγάλος της αντίπαλος δεν θα είναι άλλος από την Porsche Macan. Και όπως ακριβώς η μάρκα από το Zuffenhausen, έτσι και αυτή της Μόντενα έχει φιλόδοξα προγράμματα εξηλεκτρισμού. Η Grecale, όπως και κάθε νέα Maserati από τώρα και στο εξής, θα είναι διαθέσιμη και σε αμιγώς ηλεκτρική έκδοση.

ΕΚΔΟΣΗ TROFEO

Όσον αφορά τις εκδόσεις με κινητήρες εσωτερικής καύσης, μην περιμένετε μία Grecale diesel. Μόνο βενζινοκινητήρες και υβριδικά σύνολα θα υπάρχουν στην γκάμα της. Τα τελευταία αναμένονται σε διάφορα επίπεδα ισχύος κατά τη διάρκεια ζωής του μοντέλου και θα βασίζονται σε έναν 4κύκινδρο βενζινοκινητήρα με σύστημα 48V στο οποίο η γεννήτρια/μίζα BSG (Belt Starter Generator) συνεργάζεται με ηλεκτρικό turbo – το λεγόμενο eBooster – το οποίο υποβοηθά τον κινητήρα, προσδίδοντας ροπή ιδίως χαμηλά. Στην κορυφή της γκάμας αναμένουμε μία έκδοση Trofeo με τον καινούριο V6 Nettuno, σε μια πιο εξημερωμένη έκδοση από εκείνον της MC20 με τους 630 ίππους.

Η Grecale θα υιοθετήσει στοιχεία της νέας σχεδιαστικής γλώσσας που εισήγαγε η MC20, όπως οι καθαρές γραμμές, οι απαλές επιφάνειες και οι τετράγωνοι, όρθιοι προβολείς – το νέο… βλέμμα των μελλοντικών Maserati. Το εσωτερικό της θα είναι ευρύχωρο και εξοπλισμένο με infotainment MIA (Maserati Intelligent Assistant), το οποίο έκανε το ντεμπούτο του στο τελευταίο restyling των Ghibli και Quattroporte.

Το μεσαίο SUV ήταν από καιρό στα προγράμματα της Μόντενα, όμως η εξέλιξή του άργησε λόγω των περικοπών που είχε επιβάλλει ο Marchionne το 2018 για να εκμηδενίσει τότε τα χρέη του ομίλου FCA. Δύο χρόνια αργότερα, επιτέλους η Maserati πήρε ξανά μπροστά με επενδυτικό πρόγραμμα 2,5 δις. ευρώ και ένα προηγμένο κέντρο έρευνας κι εξέλιξης, το οποίο είναι πανέτοιμο να αντιμετωπίσει τις προκλήσεις της επόμενης δεκαετίας.

car-prices
google-news
Tags

Περισσότερα Βίντεο