Το νέο Pirelli Cinturato P7, ένα θερινό ελαστικό υψηλών επιδόσεων προσφέρει αυξημένη ασφάλεια, απόδοση και περιβαλλοντική συμβατότητα. Ακολουθεί την εξαιρετική παράδοση 70 χρόνων του Cinturato, με τους υπεύθυνους εξέλιξης να αξιοποιούν και τα μαθήματα που αποκόμισαν από την προηγούμενη γενιά P7. Το νέο ελαστικό ξεκίνησε την εμπορική καριέρα του στις Ευρωπαϊκές και Ασιατικές αγορές.
ΜΕΓΙΣΤΗ ΠΡΟΤΕΡΑΙΟΤΗΤΑ ΣΤΗΝ ΑΣΦΑΛΕΙΑ
Έρευνα που πραγματοποιήθηκε για λογαριασμό της Pirelli, το διάστημα από τα τέλη Απριλίου μέχρι αρχές Μαΐου μεταξύ των οδηγών που χρησιμοποιούν ελαστικά σε διάσταση 18 ιντσών ή μεγαλύτερη, ανέδειξε μία τάση για αυξημένη χρήση των αυτοκινήτων στο μέλλον – κυρίως όσο ισχύουν τα μέτρα κοινωνικής απόστασης. Στην Κίνα, το 68% των ερωτηθέντων απάντησε ότι θα χρησιμοποιεί τα αυτοκίνητά του περισσότερο, ενώ στην Ιταλία το ποσοστό αυτό διαμορφώθηκε στο 31%, και στη Γερμανία στο 20%.
Πάνω από το 50% των ατόμων που συμμετείχαν στην έρευνα εκδήλωσε την πρόθεσή του να αλλάξει ελαστικά πριν από το τέλος της χρονιάς, με σκοπό τη βέλτιστη ασφάλεια κατά τη διάρκεια του ταξιδιού. Από τα κριτήρια επιλογής, ιδιαίτερη βαρύτητα είχε η αξιοπιστία και η ποιότητα του ελαστικού: το ποσοστό των ερωτηθέντων που έθεσε ως πρωταρχική προτεραιότητα τα χαρακτηριστικά ασφάλειας αυξήθηκε στο 59% στη Γερμανία, 78% στην Ιταλία και 86% στην Κίνα.
ΤΟ ΝΕΟ PIRELLI CINTURATO P7
Ξεκινώντας από την προηγούμενη γενιά που λανσαρίστηκε το 2009, και που κατέστη κορυφαία επιλογή πρώτης τοποθέτησης, το Cinturato P7 αναβαθμίζεται και βελτιώνεται συνεχώς χάρη στη στενή συνεργασία της Pirelli με τους κατασκευαστές premium οχημάτων σε όλο τον κόσμο.
Η τελευταία γενιά του Pirelli Cinturato P7 αναδεικνύει τις σημαντικότερες προτεραιότητες για τους σημερινούς, σύγχρονους οδηγούς: ασφάλεια και αποδοτική λειτουργία. Οι μηχανικοί της Pirelli, μέσω ενός εντατικού προγράμματος έρευνας και εξέλιξης, δημιούργησαν ένα προϊόν με υψηλό τεχνολογικό υπόβαθρο που το καθιστά ασυμβίβαστο και άρτιο σε όλους τους τομείς. Οι νέες τεχνολογίες που επινοήθηκαν για το Cinturato P7 ‘συμφιλιώνουν’ αντικρουόμενες απαιτήσεις, όπως επιδόσεις στο βρεγμένο και χαμηλή αντίσταση κύλισης, πετυχαίνοντας ένα νέο τεχνολογικό πρότυπο που ικανοποιεί οδηγούς και κατασκευαστές αυτοκινήτων σε όλο τον κόσμο. Οι τεχνικές καινοτομίες του τελευταίου Cinturato περιλαμβάνουν μία νέα γόμα που διαθέτει ένα είδος ‘μηχανικής νοημοσύνης’ και μεταβάλλεται ανάλογα με τις θερμοκρασίες του περιβάλλοντος: με απλά λόγια, σαν να έχεις δύο γόμες σε μία.
ΙΔΙΑΙΤΕΡΗ ΕΜΦΑΣΗ ΣΤΗΝ ΑΣΦΑΛΕΙΑ, ΜΑΖΙ ΜΕ ΤΗΝ ΑΝΕΣΗ ΚΑΙ ΤΟ ΣΕΒΑΣΜΟ ΣΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
Η ασφάλεια είναι κύριο χαρακτηριστικό του νέου Pirelli Cinturato P7. Πέρα από τη βελτιωμένη συμπεριφορά του στο στεγνό δρόμο σε σχέση με τον προκάτοχό του, το νέο ελαστικό της Pirelli για premium αυτοκίνητα έχει βελτιωθεί αισθητά σε τομείς όπως συμπεριφορά στο βρεγμένο, υδρολίσθηση και φρενάρισμα: η απόσταση φρεναρίσματος από τα 100kph είναι τέσσερα μέτρα μικρότερη. Οι καινοτομίες που λανσάρισαν οι μηχανικοί της Pirelli βελτιώνουν επίσης την ακουστική άνεση (χάρη στη μείωση του θορύβου) και την οδηγική άνεση, καθώς το νέο ελαστικό απορροφά καλύτερα τις ανωμαλίες του δρόμου. Η συνολική διάρκεια ζωής του ελαστικού αυξάνεται κατά 6%, που σημαίνει ότι η συχνότητα αλλαγής των ελαστικών μειώνεται. Η αντίσταση κύλισης μειώνεται επίσης κατά μέσω όρο κατά μία βαθμίδα (μείον 12%), βελτιώνοντας την κατανάλωση κατά τέσσερα τοις εκατό (μέτρηση στον κύκλο WLTP) όπως και τις εκπομπές CO₂.
Η ‘ΕΞΥΠΝΗ’ ΓΟΜΑ ΠΟΥ ΠΡΟΣΑΡΜΟΖΕΤΑΙ ΣΤΗ ΘΕΡΜΟΚΡΑΣΙΑ
Οι καινοτομίες της νέας γενιάς Cinturato P7 ξεκινούν με το βασικό στοιχείο κάθε ελαστικού: το σχέδιο πέλματος που είναι η επαφή με το δρόμο. Το σχέδιο πέλματος που δημιουργήθηκε ειδικά για το Cinturato P7 είναι εμπλουτισμένο με πυρίτιο (silica) και ειδικές ρητίνες που βοηθούν στην αύξηση της πρόσφυσης και βελτιώνουν τη λειτουργία των πολυμερών. Αυτά είναι συνθετικά ελαστικά υλικά των οποίων η χημική δομή μεταβάλλεται για βελτίωση της αλληλεπίδρασης με το πυρίτιο – και αυτά τα πολυμερή μπορούν να μεταβάλλονται ανάλογα με τη θερμοκρασία λειτουργίας του ελαστικού. Αυτό σημαίνει ότι η νέα γόμα επωφελείται από ένα είδος ‘μηχανικής νοημοσύνης’ χάρη στην καλύτερη κατανομή των σωματιδίων του πυριτίου και την πιο αποτελεσματική μεταξύ τους αλληλεπίδραση. Ως αποτέλεσμα, τα χαρακτηριστικά του ελαστικού μπορούν να μεταβάλλονται ανάλογα με τις συνθήκες οδήγησης και θερμοκρασίας, προσφέροντας ένα ιδιαίτερα μεγάλο βέλτιστο εύρος λειτουργίας.
ΕΝΑ ΣΧΕΔΙΟ ΠΕΛΜΑΤΟΣ ΠΡΟΪΟΝ ΕΙΚΟΝΙΚΗΣ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ
Κάθε κομμάτι που απαρτίζει το σχέδιο πέλματος του νέου Cinturato P7 έχει μία συγκεκριμένη λειτουργία: από τις πλευρικές και διαμήκεις αυλακώσεις, η χάραξη των οποίων στοχεύει στην αποβολή νερού με τον πιο αποδοτικό τρόπο, μέχρι την ειδική σχεδίαση των τακουνιών του ώμου για να επιτυγχάνονται οι ελάχιστες δυνατές αποστάσεις ακινητοποίησης στο βρεγμένο και στο στεγνό δρόμο. Και όχι μόνον αυτό, αφού η πραγματική σχεδίαση και κατανομή ακαμψίας αυτών των τακουνιών επιτρέπει στο νέο Cinturato να έχει τη μεγαλύτερη δυνατή επιφάνεια επαφής στις στροφές, προσφέροντας μία ασφαλή και ακριβή οδηγική εμπειρία σε όλες τις συνθήκες (προς όφελος και της άνεσης). Αυτή η σχεδιαστική φιλοσοφία που δημιουργήθηκε εικονικά σε υπολογιστή και δοκιμάστηκε σε πραγματικές συνθήκες βελτιστοποιεί τόσο την οδηγική όσο και την ακουστική άνεση.
ΜΕΙΩΜΕΝΕΣ ΑΠΟΣΤΑΣΕΙΣ ΦΡΕΝΑΡΙΣΜΑΤΟΣ ΧΑΡΗ ΣΤΗΝ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΜΕ ΤΑ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ
Ένας ακόμα τομέας στον οποίο εργάστηκαν οι μηχανικοί της Pirelli είναι η ικανότητα του ελαστικού να ‘επικοινωνεί’ με τα διαθέσιμα ηλεκτρικά συστήματα υποστήριξης οδηγού. Στην περίπτωση του
ABS, για παράδειγμα – χρησιμοποιώντας ίδιο μοντέλο αυτοκινήτου με ίδια διάσταση ελαστικού – ένα σχέδιο πέλματος βελτιστοποιημένο για να συνεργάζεται με τα ηλεκτρονικά συστήματα του αυτοκινήτου, μπορεί να φρενάρει νωρίτερα. Δοκιμές φρεναρίσματος από τα 100kph έχουν δείξει ότι το νέο Cinturato P7 χρειάζεται κατά μέσο όρο τέσσερα μέτρα λιγότερο για να σταματήσει: δηλαδή, μείωση της τάξεως του 7 – 10%. Καθώς το νέο Cinturato είναι προϊόν συνεργασίας με παγκοσμίως κορυφαίους κατασκευαστές αυτοκινήτων, μέσω εικονικών μοντέλων ελαστικών, τα ελαστικά μπορούν να είναι άριστα εναρμονισμένα με τα χαρακτηριστικά των συστημάτων υποβοήθησης. Ένα καλό παράδειγμα είναι τα συστήματα lane control. Εάν συνδεθούν με ένα άγνωστο ελαστικό, τα συστήματα αυτά ενδέχεται να κάνουν συνεχείς διορθώσεις, καθώς δεν είναι εξοικειωμένα με τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του ελαστικού. Εάν το ίδιο αυτοκίνητο φορά ελαστικά Cinturato P7, και φέρει σήμανση προϊόντος το οποίο προορίζεται για το συγκεκριμένο κατασκευαστή, το σύστημα προειδοποίησης αλλαγής λωρίδας (lane departure system), δεν θα ζητά αυτές τις συνεχείς διορθώσεις, καθώς το ελαστικό θα του είναι οικείο.
ΑΥΞΗΜΕΝΗ ΠΡΟΣΦΥΣΗ ΚΑΙ ΜΙΚΡΟΤΕΡΗ ΦΘΟΡΑ ΧΑΡΗ ΣΤΗΝ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΝΕΩΝ ΥΛΙΚΩΝ
Τα υλικά που δημιουργήθηκαν για το νέο Pirelli Cinturato P7 προσφέρουν μεγαλύτερη μηχανική αντοχή και εγγυώνται καλύτερη πρόσφυση σε κάθε είδους οδηγικές συνθήκες. Η μειωμένη φθορά σε μία τέτοια γόμα ‘υψηλής χιλιομετρικής απόδοσης’ σημαίνει ότι το όχημα μπορεί να διανύσει μεγαλύτερη χιλιομετρική απόσταση με ένα σετ ελαστικών προς όφελος της τσέπης του ιδιοκτήτη του. Αυτό χάρη στη χρήση πολυμερών με υψηλό μοριακό βάρος: με άλλα λόγια, μεγάλου μήκους αλυσίδες χημικών στοιχείων που προσδίδουν στο ελαστικό ορισμένες μηχανικές ιδιότητες, όπως αυξημένη αντοχή στην τριβή και στη φθορά. Η γόμα του πέλματος σχεδιάστηκε παράλληλα με το ελαστικό ως σύνολο, ώστε να επιτυγχάνεται βέλτιστη ισορροπία του συστήματος, που βελτιστοποιεί το αποτύπωμα του ελαστικού στο δρόμο, μειώνοντας τη θερμότητα η οποία παράγεται κατά την οδήγηση και συμβάλλοντας σε αύξηση της πρόσφυσης και μείωση της φθοράς.
ΧΑΜΗΛΟΤΕΡΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΚΑΙ ΜΕΙΩΜΕΝΕΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΕΣ ΕΠΙΠΤΩΣΕΙΣ ΜΕ ΕΛΑΦΡΥΤΕΡΗ ΚΑΙ ΠΙΟ ΑΠΟΔΟΤΙΚΗ ΔΟΜΗ
Χάρη στη αυξημένη μηχανική αντοχή της γόμας, όχι μόνο χρησιμοποιείται λιγότερο υλικό για το σχέδιο πέλματος (πέρα από την αύξηση της συνολικής ζωής του ελαστικού) αλλά και το συνολικό βάρος του ελαστικού μειώνεται μετά από πλήρη αναθεώρηση όλων των υλικών. Λιγότερο υλικό σημαίνει λιγότερο βάρος, μειωμένη αντίσταση κύλισης, και πιο λελογισμένη χρήση πόρων. Αυτό οδηγεί σε μειωμένη κατανάλωση, που σημαίνει μεγαλύτερη οικονομία και περιορίζει τις επιπτώσεις στο περιβάλλον. Οι μηχανικοί της Pirelli εργάστηκαν επίσης πάνω σε ενισχυτικά υλικά χωρίς να υπονομεύεται η δομή του νέου Cinturato P7. Η επιλογή νημάτων που είναι πολύ ανθεκτικά στη φθορά σημαίνει ότι τώρα μπορεί να χρησιμοποιείται μικρότερος αριθμός, συμβάλλοντας επιπρόσθετα στη μείωση βάρους. Η συνολική μείωση του βάρους ήταν ένα από τα κύρια αιτήματα των κατασκευαστών αυτοκινήτων, για να συμμορφώνονται με τα όλο και αυστηρότερα πρότυπα εκπομπών ρύπων σε όλο τον κόσμο.
ELECT, RUN FLAT & SEAL INSIDE: ΟΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΤΗΣ PIRELLI ΣΤΟ ΠΛΕΥΡΟ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΠΕΛΑΤΩΝ
Το νέο Cinturato P7 βασίζεται στις πιο διάσημες τεχνολογίες της Pirelli, προσαρμοσμένες για διαφορετικά μοντέλα αυτοκινήτων για τα οποία έχουν λάβει έγκριση τύπου τα ελαστικά – ή για να απαντούν στις ανάγκες οδηγών με διαφορετικές απαιτήσεις. Μεταξύ αυτών είναι η πρόσφατα λανσαρισμένη σειρά Pirelli Elect – ένα πακέτο τεχνολογιών ειδικά προσαρμοσμένων για ηλεκτρικά ή plug-in υβριδικά αυτοκίνητα – με άμεσα διαθέσιμη πρόσφυση σε συνάρτηση με τις ισχυρές επιδόσεις των ηλεκτροκινητήρων, χαμηλότερη αντίσταση κύλισης για μεγιστοποίηση της αυτονομίας της μπαταρίας, και μειωμένο θόρυβο χάρη στον αθόρυβο και άνετο χαρακτήρα της ηλεκτροκίνησης. Το νέο Cinturato P7 υιοθετεί επίσης τεχνολογίες Run Flat και Seal Inside, που επιτρέπουν στους οδηγούς να συνεχίζουν το ταξίδι και μετά από κλατάρισμα του ελαστικού. Το πρώτο σύστημα χρησιμοποιεί ενισχυμένα πλευρικά τοιχώματα για την υποστήριξη του βάρους του αυτοκινήτου. Το δεύτερο, χρησιμοποιεί έναν ειδικό αφρό που μπορεί άμεσα να στεγανοποιεί οπές πλάτους μέχρι τεσσάρων χιλιοστών.
CINTURATO P7: Νο.1 ΕΠΙΛΟΓΗ ΠΡΩΤΗΣ ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗΣ ΑΠΟ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΕΣ PREMIUM ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Η εξέλιξη του νέου Cinturato P7 ξεκίνησε πριν από τρία χρόνια περίπου. Πριν από τις aftermarket εκδόσεις, δημιουργήθηκαν – με έγκριση των κατασκευαστών – τα ελαστικά πρώτης τοποθέτησης (ΟΕ) που προορίζονται για αυτοκίνητα τα οποία θα κυκλοφορήσουν τις προσεχείς εβδομάδες. Το νέο P7 έρχεται με περισσότερες από 70 εγκρίσεις τύπου ήδη στο όνομά του, και μέχρι το τέλος του 2020, ο αριθμός αυτός αναμένεται να αυξηθεί σε πάνω από 100. Κάθε μία από αυτές τις ειδικές εγκρίσεις τύπου απαιτεί ένα ειδικό πρόγραμμα έρευνας και εξέλιξης, που υλοποιείται μαζί με τον κάθε εμπλεκόμενο κατασκευαστή αυτοκινήτων. Ειδικότερα, με ‘επισημασμένα’ ελαστικά που δημιουργήθηκαν για αυτοκίνητα με ζάντες 17 ιντσών ή μεγαλύτερες, το Cinturato P7 έχει ήδη 23 εγκρίσεις τύπου μαζί με τις 100 και πλέον που είχε ο προκάτοχός του. Αυτό φέρνει το Cinturato P7 της Pirelli στην κορυφή της κατηγορίας του, ως το δημοφιλές ελαστικό ΟΕ μεταξύ των premium κατασκευαστών αυτοκινήτων.