Aπό το 2035 και μετά ο χάρτης της αυτοκίνησης θα αλλάξει σε υπέρτατο βαθμό και πλέον θα είναι δύσκολο σε κάποιον που θα θέλει να αγοράσει αυτοκίνητο με κινητήρα εσωτερικής καύσης να βρει κάποιο διαθέσιμο μοντέλο στην αγορά. Άλλωστε είναι αρκετές οι ευρωπαϊκές χώρες που έχουν ανακοινώσει ότι από αυτό το χρονικό σημείο και έπειτα δεν θα επιτρέπουν την κυκλοφορία παραδοσιακών τύπων αυτοκινήτων.
Το μεγάλο ερώτημα που τίθεται είναι αν η συγκεκριμένη τεχνολογία καταφέρει να κάνει μεγάλα άλματα, λύνοντας τα όποια προβλήματα υπάρχουν σήμερα. Οι κατασκευαστές γνωρίζοντας τα προβλήματα, παίρνουν ως παράδειγμα τον τρόπο λειτουργίας των αγωνιστικών αυτοκινήτων της Formula E, η οποία δείχνει τον δρόμο της εξέλιξης των ηλεκτρικών οχημάτων και βρίσκεται στην πρώτη γραμμή της ανάπτυξης βιώσιμων ηλεκτρικών οχημάτων (EV).
Αν αναλογιστούμε ότι πριν από μερικά χρόνια τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είχαν μικρή αυτονομία και ο οδηγός δεν άκουγε μουσική στο αυτοκίνητό του για να μην ξοδέψει την μπαταρία, σήμερα τα πράγματα έχουν αλλάξει και σε καμιά περίπτωση δεν θυμίζει ένα ηλεκτρικό όχημα το ηλεκτρικό αυτοκίνητο εκείνης της εποχής. Τα αυτοκίνητα σήμερα διαθέτουν μεγάλες αυτονομίες, που μπορούν να ικανοποιήσουν τις ανάγκες των οδηγών τους ακόμη και για μεγάλα ταξίδια.
Από την ίδρυσή της το 2014, η Formula E είναι ο μεγαλύτερος αγώνας ηλεκτρικών αυτοκινήτων στον κόσμο, με υψηλές απαιτήσεις και πολύ μεγάλο επίπεδο τεχνολογίας. Η ελκυστικότητα του αγώνα έχει αυξηθεί σταθερά τα τελευταία έξι χρόνια, κεντρίζοντας το ενδιαφέρον των κατασκυαστών.
Η πραγματικότητα είναι ότι υπάρχουν τεχνολογίες της ηλεκτροκίνησης που εφαρμόζονται πρώτα στη Formula E και έπειτα εφαρμόζονται στα αυτοκίνητα παραγωγής. Τα πρώτα βήματα της ηλεκτροκίνησης έχουν γίνει στην Formula E, η οποία θα συνεχίζει να εμπνέει τους κατασκευαστές. Όπως άλλωστε έγινε πριν πολλά χρόνια και με την F1, η οποία έδωσε πολλές λύσεις σε σημαντικά προβλήματα.
Πριν από λίγα χρόνια, οι οδηγοί της Formula E έπρεπε να αλλάξουν αυτοκίνητα στη μέση ενός αγώνα, αφού δεν είχαν την απαραίτητη αυτονομία οι μπαταρίες. Σήμερα ένα μονοθέσιο βγάζει με ευκολία τον αγώνα με μεγάλες ταχύτητες. Όλα λοιπόν δείχνουν ότι τα επόμενα 5 χρόνια θα δούμε μεγάλες αλλαγές στην δομή και την τεχνολογία των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, με στοιχεία που βλέπουμε στους αγώνες της Formula E.
Η συγκεκριμένη τεχνολογία και εμπειρία που αναπτύχθηκε στους αγώνες έχει περάσει σε πολλές αυτοκινητοβιομηχανίες. Η Jaguar, για παράδειγμα, παρουσίασε το ηλεκτρικό SUV το I-PACE, το 2018, το οποίο έχει μεγάλη αυτονομία και σύμφωνα με τους επικεφαλής στηρίχθηκε στην τεχνολογία της Formula E. Το ίδιο δηλώνουν ότι κάνουν πολλοί κατασκευαστές που παίρνουν γνώση και εμπειρίες από το συγκεκριμένο πρωτάθλημα.
Σήμερα οι αυτοκινητοβιομηχανίες δοκιμάζουν νέα στοιχεία και αποκομίζουν νέα δεδομένα μέσα από την εμπλοκή τους σε αγώνες της Formula E. Και όσο αυξάνεται η αίγλη του πρωταθλήματος, είναι σίγουρο ότι θα δούμε ακόμη περισσότερους κατασκευαστές που θα δοκιμάσουν τεχνικές, οι οποίες θα τους διαφοροποιήσουν από τον ανταγωνισμό…
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ