H μικρομεσαία κατηγορία μοντέλων hatchback είχε επί σειράν ετών ένα μοντέλο ως σημείο αναφοράς: Το VW Golf. Με πρώτο έτος παραγωγής το 1974, η σειρά Golf διήνυσε συνεχώς και αδιαλείπτως 46 χρόνια στους διεθνείς δρόμους, με τις συνολικές πωλήσεις να έχουν ξεπεράσει τα 35 εκατ. μονάδες.
H 8η γενιά του μοντέλου πραγματοποίησε την πρεμιέρα της στην ελληνική αγορά την περασμένη εβδομάδα, με αρκετούς τεχνολογικούς νεωτερισμούς, αλλά και ήπιες υβριδικές εκδόσεις ένεκα των αυστηρότερων προδιαγραφών ρύπων που προσφάτως έχουν τεθεί σε ισχύ στην Ευρώπη.
Η εξωτερική εμφάνιση παραμένει οικεία, ενώ υπάρχουν και κάποιες καινοτομίες. Τα φωτιστικά σώματα είναι πλέον LED, ενώ στις πλουσιότερες εκδόσεις τεχνολογίας Matrix. Προσδίδουν, μάλιστα, διαφορετική φυσιογνωμία στο νέο Golf, που μοιάζει να πατά πιο γερά στο έδαφος. Χάρη στη νέα σχεδίαση αρκετών στοιχείων η αεροδυναμική έχει βελτιωθεί αισθητά. Ο συντελεστής Cx είναι πλέον 0,275 (από 0,30 στο προηγούμενο μοντέλο) με απτά οφέλη στην κατανάλωση. Ομως, όλα τα παραπάνω είναι λεπτομέρειες μπροστά στην επανάσταση που έχει συντελεστεί στο εσωτερικό.
Ψηφιοποίηση
Η αίσθηση με την πρώτη ματιά είναι ότι το νέο Golf έχει ανεβάσει σημαντικά τον πήχη στην κατηγορία, όσον αφορά στη διαμόρφωση της καμπίνας. Οχι μόνο επειδή σε όλες σχεδόν τις εκδόσεις θα βρείτε δύο ψηφιακές οθόνες 10,25” (η κεντρική είναι ελαφρώς μικρότερη 8,25” στις βασικές εκδόσεις) αλλά επειδή το σύστημα πολυμέσων είναι αφοπλιστικά απλό στη χρήση και πλήρες. Οι φυσικοί διακόπτες έχουν εξαφανιστεί εξ ολοκλήρου σχεδόν, με αποτέλεσμα το ταμπλό να παρουσιάζει μία λιτή αλλά και σύγχρονη εικόνα. Χωροταξικά, το νέο Golf προσφέρει ικανοποιητικούς χώρους για την κατηγορία και διευρυμένο πορτμπαγκάζ 381 λίτρων.
Στον τεχνολογικό τομέα, διατίθενται προς το παρόν εκδόσεις με κινητήρα βενζίνης 1,5 λίτρου και αποδόσεις 130 ή 150 ίππων. Θα ακολουθήσουν εκδόσεις με diesel και φυσικό αέριο. Ειδικότερα, η έκδοση βενζίνης με τους 150 ίππους προσφέρεται και ως υβριδική -με ενισχυμένο ηλεκτρικό σύστημα 48V- και τα λογότυπα eTSΙ. H απόδοση του μοντέλου είναι επαρκής στην έκδοση με τους 150 ίππους ακόμα κι όταν το αυτοκίνητο είναι φορτωμένο. Η δε κατανάλωση κυμαίνεται σε χαμηλά επίπεδα (μεταξύ 5,5 και 7 λίτρων/100 χλμ.) για κινητήρα αυτής της κατηγορίας. Καλή επιλογή κρίνεται και η έκδοση με αυτόματο κιβώτιο DSG. Οι τιμές διάθεσης ξεκινούν από τα 21.800 ευρώ.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ VW Golf
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
- 4κύλινδρος Turbo βενζίνης
- Χωρητικότητα 1.498 κ.εκ.
- Μέγιστη ισχύς 150 ίπποι στις 5.000-6.000 σ.α.λ.
- Μέγιστη ροπή 250 Nm στις 1.500-3.500 σ.α.λ.
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
- Κίνηση στους μπροστινούς τροχούς
- Χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων
Από την έντυπη έκδοση του Ελεύθερου Τύπου της Κυριακής