Το Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα Αξιολόγησης Νέου Αυτοκινήτου τόνισε ότι η ασφάλεια είναι πρωταρχικός στόχος, ειδικά τώρα που τα μεγάλα SUV βρίσκονται στο προσκήνιο.
Σήμερα, στην τελική κυκλοφορία του έτους, το Euro NCAP προσφέρει τα αποτελέσματα ασφάλειας έντεκα αυτοκινήτων: του Volkswagen ID.7 , BMW Σειρά 5 , Mercedes-EQ EQE SUV , BYD TANG , Kia EV9 , XPENG G9 , VinFast VF8 , smart #3 , BYD SEAL-U , Honda ZR-V , και του Hyundai KONA . Στο πλαίσιο του COP28, φαίνεται ενθαρρυντικό το γεγονός ότι τα περισσότερα από αυτά τα μοντέλα είναι ηλεκτρικά, αλλά αυτή η αναφορά υπογραμμίζει μια ανησυχητική τάση στη ζήτηση των καταναλωτών για βαρύτερα, ισχυρότερα και ψηλότερα αυτοκίνητα που όχι μόνο θέτουν άλλους οδηγούς σε κίνδυνο, αλλά έχουν και αρνητικές επιπτώσεις στο περιβάλλον. Από τα 11 νέα αυτοκίνητα που αξιολογήθηκαν, μόνο τρία ζυγίζουν λιγότερο από δύο τόνους και μόνο ένα, το smart #3, έχει ταξινομηθεί ως μικρό οικογενειακό αυτοκίνητο. Η αυξανόμενη ζήτηση των καταναλωτών για ηλεκτρικά οχήματα άνοιξε ευκαιρίες για νεοεισερχόμενους στην ευρωπαϊκή αγορά. Αρκετά αυτοκίνητα που δοκιμάστηκαν το 2023 ήταν από Κινέζους κατασκευαστές που ήθελαν να αποδείξουν τη συνάφειά τους με τους Ευρωπαίους αγοραστές. Για πρώτη φορά, η λίστα περιλαμβάνει και ένα αυτοκίνητο από το Βιετνάμ. Το θετικό είναι ότι οι κατασκευαστές, ανταποκρίνονται καλά στις απαιτήσεις του Euro NCAP που τέθηκαν σε ισχύ στις αρχές του τρέχοντος έτους και 8 από τα έντεκα οχήματα έλαβαν βαθμολογία πέντε αστέρων.
«Για χρόνια, το Euro NCAP κατηγορούνταν ότι ανέβαζε το βάρος των αυτοκινήτων. Θεωρήθηκε ότι πρόσθετα χαρακτηριστικά ασφαλείας σήμαιναν επιπλέον βάρος. Αυτό δεν συνέβη ποτέ στην πραγματικότητα και η αύξηση του βάρους του οχήματος που βλέπουμε σήμερα σίγουρα δεν σχετίζεται με την ασφάλεια – οφείλεται στην προτίμηση των καταναλωτών για μεγαλύτερα οχήματα και στην ηλεκτροκίνηση, με όλο και μεγαλύτερες μπαταρίες που χρησιμοποιούνται για να καταπνίξουν το άγχος της αυτονομίας των καταναλωτών. Αλλά αυτή είναι μια τάση που δεν βοηθά ούτε την ασφάλεια ούτε το περιβάλλον: τα μεγάλα, βαριά αυτοκίνητα είναι γενικά λιγότερο ενεργειακά αποδοτικά από τα μικρά, ελαφριά και υπάρχει ανησυχία για την ασφάλεια όταν αυτοί οι δύο τύποι οχημάτων συγκρούονται ή, χειρότερα, όταν οι ευάλωτοι χρήστες του δρόμου είναι εμπλεγμένος». δήλωσε ο Δρ Michiel van Ratingen, Γενικός Γραμματέας του Euro NCAP.
Το Volkswagen ID.7 είναι ένα μεσαίο ηλεκτρικό οικογενειακό τετράθυρο, παρόμοιο σε μέγεθος με το πλέον καταργημένο Passat και η κομψή του εμφάνιση παρουσιάζει εξαιρετική συνολική απόδοση στην ασφάλεια με υψηλή βαθμολογία 95% στην Προστασία Ενηλίκων, επιτυγχάνοντας ένα από τα καλύτερα συνολικά αποτελέσματα της χρονιάς. Ελαφρώς μικρότερη από τον προκάτοχό της, η BMW Σειρά 5 είναι μια ελκυστική επιλογή για τους καταναλωτές σε έναν τομέα που περιλαμβάνει ελκυστικούς αντιπάλους όπως το Audi A6, το Genesis G80, το Jaguar XF, το Lexus GS και το Volvo S90. Αυτό το μεγάλο οικογενειακό αυτοκίνητο βρίσκεται ακριβώς πίσω από το Volkswagen στις επιδόσεις ασφαλείας του, αν και δεν είναι τόσο καλό στην προστασία της λεκάνης και του μηριαίου οστού στο μετωπικό crash test. Και τα δύο οχήματα επιτυγχάνουν άνετη βαθμολογία πέντε αστέρων.
Η Mercedes-EQ EQE είναι ένα βαρύ ηλεκτρικό SUV, επιτυγχάνει συνολικά πολύ καλές επιδόσεις, ιδιαίτερα στις τεχνολογίες υποβοήθησης ασφαλείας. Το όχημα απογοητεύεται από την έλλειψη στιβαρότητας στο σύστημα κεντρικών αερόσακων του αυτοκινήτου, το οποίο έδειξε πιθανό τραυματισμό στο κεφάλι για τους επιβάτες μπροστά. Έχει βαθμολογία πέντε αστέρων.
Το πρώτο κινεζικό αυτοκίνητο στη λίστα του Δεκεμβρίου του Euro NCAP είναι το BYD TANG. Η BYD είναι ένας από τους μεγαλύτερους παραγωγούς μπαταριών στον κόσμο για πολλά χρόνια και κατασκευαστής ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Κίνα για σχεδόν μια δεκαετία, έτσι, ενώ είναι νέα στην Ευρώπη, η εταιρεία διαθέτει μεγάλη εμπειρία κατασκευής από την οποία μπορούν να μάθουν άλλοι κατασκευαστές αυτοκινήτων. Στις μετρήσεις έλαβε συνολική βαθμολογία πέντε αστέρων. Το Euro NCAP δοκίμασε το μικρό SUV της BYD , το SEAL-U , το οποίο επίσης αποδίδει καλά.
Μαζί με το BYD SEAL, το κορεατικής κατασκευής Kia EV9 είναι υποψήφιο για το Αυτοκίνητο της Χρονιάς 2024 και είναι το πρώτο ηλεκτρικό όχημα τριών σειρών της Kia. Κατά συνέπεια, το αυτοκίνητο είναι πολύ μεγάλο. Το όχημα είναι εξοπλισμένο με μια σειρά εξοπλισμού παιδικής ασφάλειας και έχει καλή δυναμική απόδοση, επιτυγχάνοντας άνετη βαθμολογία πέντε αστέρων.
Το XPENG G9 είναι το δεύτερο κινεζικό XPENG που έχει δοκιμάσει το Euro NCAP. Έλαβε διπλή βαθμολογία πέντε αστέρων καθώς υποβλήθηκε σε ταυτόχρονη δοκιμή ασφάλειας και Green NCAP. Στις δοκιμές ασφαλείας, το G9 απέδωσε καλά συνολικά. Όμως η λεκάνη της γυναικείας κούκλας γλίστρησε κάτω από το τμήμα της ζώνης και υποδηλώνει υψηλότερο κίνδυνο τραυματισμού στην κοιλιά. Η προστασία του κεφαλιού των πεζών δεν ήταν τόσο καλή όσο πολλά από τα άλλα αυτοκίνητα που δοκιμάστηκαν σε αυτήν την δοκιμή. Παρόλα αυτά, το G9 πληρούσε τις προϋποθέσεις για τα πέντε αστέρια του Euro NCAP και έλαβε επίσης βαθμολογία πέντε αστέρων από τον Green NCAP.
Το smart #3 κατασκευάζεται επίσης στην Κίνα από την Geely και αυτό είναι το δεύτερο ηλεκτρικό SUV που κατασκευάζει η εταιρεία. Το όχημα δεν είναι εξοπλισμένο με ανίχνευση παρουσίας παιδιών. Το όχημα, ωστόσο, εξακολουθεί να καταφέρνει να πετύχει μια ασφαλή βαθμολογία πέντε αστέρων.
Η βιετναμέζικη startup ηλεκτρικών οχημάτων VinFast παρουσίασε πρόσφατα το πρώτο της μοντέλο στην Ευρώπη, το 5θέσιο VF8 SUV δύο σειρών, το οποίο είναι το πρώτο VinFast που έχει δοκιμάσει ποτέ το Euro NCAP. Το αυτοκίνητο πέτυχε βαθμολογία τεσσάρων αστέρων, απογοητευμένο από την έλλειψη στιβαρότητας.
Το μικρό SUV της Honda, το ZR-V είναι το μόνο αυτοκίνητο σε αυτήν την κυκλοφορία που προσφέρει ένα καθαρό υβριδικό σύστημα μετάδοσης κίνησης και με το απόλυτο βάρος των 1,6 τόνων είναι το ελαφρύτερο όχημα μεταξύ των αυτοκινήτων που έχουν αξιολογηθεί. Η απόδοσή του τόσο σε δοκιμές σύγκρουσης όσο και σε δοκιμές ενεργητικής ασφάλειας ήταν ακριβώς κάτω από τα όρια απόδοσης των πέντε αστέρων, με αποτέλεσμα την βαθμολογία τεσσάρων αστέρων για το ZR-V.
Τελευταία θέση και η πραγματική απογοήτευση σε αυτήν την κυκλοφορία είναι το Hyundai KONA , το οποίο ξεκολλάει με τέσσερα αστέρια, στην πραγματικότητα, τυχερό που αποφεύγει τα τρία αστέρια. Αυτό το αποτέλεσμα οφείλεται στην κατώτερη απόδοση δοκιμών του, ειδικά στην υποβοήθηση οδηγού και την αποφυγή σύγκρουσης. Η Hyundai έχει κάνει το αυτοκίνητο μεγαλύτερο τόσο στο εξωτερικό όσο και στο εσωτερικό για να ανταγωνιστεί στην κατηγορία της, αλλά η εταιρεία δεν πρέπει να υποθέσει ότι οι πελάτες της είναι ικανοποιημένοι με ένα επίπεδο ασφάλειας που υστερεί έναντι των ανταγωνιστών της.
Διαβάστε επίσης:
Δοκιμή Mazda 2 e-Skyactiv G Homura Aka: Ακόμα πιο… πικάντικο!
Στόχος έρευνας της FIA ο Toto Wolff της Mercedes
Με το 50% της δυναμικότητάς του λειτουργούσε με Μετρό – Προσπάθεια να επανέλθουν οι συρμοί