EDITOR'S PICK

Zenvo TSR-S: Από την πίστα στον δρόμο

zenvo-tsr-s-apo-tin-pista-ston-dromo-634415

Η κινούμενη πίσω ενεργή αεροτομή αποτελεί το βασικό χαρακτηριστικό του TSR-S, ενός hypercar κατασκευασμένου στο χέρι από τη δανέζικη εταιρεία Zenvo.

Της Manuela Piscini

Προσέξτε καλά τη φωτογραφία. Η πίσω αεροτομή παίρνει αντίστοιχη κλίση, ανάλογα με την κατεύθυνση του οχήματος, ώστε να μεγιστοποιείται η παραγωγή κάθετης δύναμης. Αυτή είναι μία μόνο, από τις αρκετές πρωτότυπες τεχνικές λύσεις που χαρακτηρίζουν αυτό το αυτοκίνητο. Λύσεις που το καθιστούν πραγματικά μοναδικό στο παγκόσμιο πανόραμα.

Το TSR-S αποτελεί το τελευταίο δημιούργημα της Zenvo, του μοναδικού κατασκευαστή αυτοκινήτων από τη Δανία. Τα παραπάνω σχόλια προέρχονται από λίγους, αλλά εκλεκτούς συναδέλφους, όπως ο Marco Perucca Orfei, που είχε την ευκαιρία να οδηγήσει το σκανδιναβικό hypercar στην θρυλική πίστα του Spa-Francorchamps. Το τεραστίων διαστάσεων κεντρομόλο, ενεργό, πίσω φτερό, λειτουργεί και ως αερόφρενο (μία από τις ευρεσιτεχνίες της Zenvo). Eίναι αρθρωτό για να κατανέμει την κάθετη δύναμη με ασύμμετρο τρόπο. Ο μηχανισμός στήριξής του, του επιτρέπει να περιστρέφεται σε δύο άξονες, τον εγκάρσιο και τον διαμήκη, ώστε να λειτουργεί και ως σταθεροποιητής στις στροφές. Όπως αναφέρθηκε και παραπάνω, αυτή είναι η πιο εμφανής από τις πολλές τεχνολογικές καινοτομίες που έχει υλοποιήσει η Zenvo. «Η συγκεκριμένη προσέγγιση αποτελεί μέρος του DNA μας», λέει ο ιδρυτής της εταιρείας, Troels Vollertsen. «Θέλαμε να δημιουργήσουμε ένα hypercar, το κατασκευάσαμε. Χρειαζόμασταν μία νέα μετάδοση, την φτιάξαμε in-house. Και αυτό ισχύει και για άλλα στοιχεία του αυτοκινήτου, από το ανθρακονημάτινο αμάξωμα μέχρι την καλωδίωση». Όλα αυτά είναι αποτέλεσμα της θέλησης και της ακούραστης αναζήτησης που συνοδεύει τον Troels από την παιδική του ηλικία.

ΠΗΓΗ ΕΜΠΝΕΥΣΗΣ Η COUNTACH

Ο μόλις 30 ετών Vollertsen ίδρυσε την Zenvo το 2007. Αφορμή για την ενασχόλησή του με την κατασκευή σπορ μοντέλων αποτέλεσε μια έντονη ανάμνηση που είχε πριν από αρκετά χρόνια. Τότε είδε για πρώτη φορά από κοντά μία Lamborghini Countach LP400 που περιφερόταν στην γενέτειρά του, το Πιαρέστι. Η μόλις 4.000 κατοίκων πόλη βρίσκεται στην νοτιοανατολική ακτή του νησιού Ζήλαντ, περίπου 100 χλμ. από την Κοπεγχάγη. Από εκείνη τη στιγμή, ο Troels έβαλε έναν σκοπό στη ζωή του, να δημιουργήσει ο ίδιος ένα μοντέλο υψηλών επιδόσεων και όχι οποιοδήποτε αυτοκίνητο. Ένα supercar, το οποίο να συναρμολογείται στη Δανία και μάλιστα στην πόλη όπου μεγάλωσε.

Σε όσους θεωρούν ότι ίσως να υπάρχουν άλλες πιο ιδανικές τοποθεσίες, όπως μία μεγαλύτερη πόλη, στις οποίες μπορούν να δημιουργηθούν μονάδες κατασκευής «ειδικών» μοντέλων, ο Troels απαντά ότι ούτε η Μόντενα υπήρξε ποτέ μητρόπολη. Και στα τέλη της δεκαετίας του 1940, στο άγνωστο τότε χωριό του Μαρανέλο κατοικούσαν μόλις 6.600 άνθρωποι.

ΠΕΝΤΕ ΤΟ ΧΡΟΝΟ

Από εκείνη τη μοιραία συνάντηση με την Ιταλίδα ντίβα, ο Troels (που από ηλικία 10 ετών μαστόρευε τον έναν κινητήρα μετά τον άλλον, ακόμα και της χλοοκοπτικής μηχανής) μελετάει και εφαρμόζει ό,τι μαθαίνει από διάφορους βελτιωτικούς οίκους της περιοχής. Στη συνέχεια, ξεκινά τις πανεπιστημιακές σπουδές του ως μηχανολόγος και παράλληλα εργάζεται για να πληρώσει τα έξοδα της σχολής. Αυτό συνεχίστηκε μέχρι να έρθει η ώρα να αποφασίσει εάν θα συνεχίσει τα μαθήματα έως το πτυχίο ή θα αφιερωθεί ολοκληρωτικά στο να κάνει το όνειρό του πραγματικότητα, κάτι που τελικά πραγματοποίησε.

Το 2009 κατασκευάζει το πρώτο του μοντέλο ST1 των 800.000 ευρώ (αποκλειστικά για χρήση πίστας), που σηματοδοτεί και την έναρξη της συνεργασίας με τον Christian Brandt. Πρόκειται για έναν Δανό σχεδιαστή που εργάστηκε στην Alfa Romeo και συμμετείχε στη δημιουργία της 8C Competizione. Το πρώτο από τα 15 συνολικά ST1 κατασκευάστηκε το 2012, ενώ το τελευταίο παραδόθηκε στον ιδιοκτήτη του το 2016. Στην πορεία του, το μοντέλο είχε καταφέρει να κατακτήσει τα πρωτοσέλιδα πολλές φορές, ενώ εμφανίστηκε και σε διάσημες τηλεοπτικές εκπομπές (TopGear). Τόσο ως το πρώτο made in Denmark αυτοκίνητο, όσο και για τις τεχνολογίες που διέθετε. Έχοντας ολοκληρώσει την πρώτη πρόκληση, ο Troels, πέραν της ιδιότητάς του ως ιδρυτής και επικεφαλής μηχανικός της εταιρείας, έχει να οργανώσει δύο δεκάδες υπαλλήλων. Εκτός του ST1, η Zenvo μας έχει αποκαλύψει δύο επιπλέον μοντέλα, τα TS1 GT και TSR, που αποκαλύφθηκαν αμφότερα στην Έκθεση Αυτοκινήτου της Γενεύης το 2016. Τα δύο αυτά μοντέλα διαθέτουν μια σειρά από καινοτομίες, για το δρόμο και για την πίστα. Μεταξύ αυτών, αξίζει να αναφερθεί το αγωνιστικό κιβώτιο ταχυτήτων με ελικοειδή οδοντωτά γρανάζια. Το 2018, ήταν η σειρά του TSR-S να αποκαλυφθεί στο περίπτερο της Zenvo στην Έκθεση Αυτοκινήτου της Γενεύης. Το S σημαίνει «Street», που είναι η πολιτική έκδοση του TSR. Με μήκος 4.820 χιλιοστά, πλάτος 2.040 και ύψος μόλις 1,2 μέτρα, διαθέτει ένα επιθετικής εμφάνισης αμάξωμα. Είναι κατασκευασμένο από ανθρακονήματα, βασίζεται σε αλουμινένιο σασί και το βάρος φτάνει τα 1.495 κιλά.

Ο V8 twin-turbo των 5,8 λίτρων αποδίδει 1.193 ίππους και σύμφωνα με την εταιρεία, το TSR-S επιταχύνει από τα 0-100 χλμ./ώρα σε 2,8″ και από τα 0-200 χλμ./ώρα σε 6,8″. Η ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 325 χλμ./ώρα, «γιατί στόχος μας δεν είναι οι απόλυτες επιδόσεις, αλλά η απόλαυση της οδήγησης», όπως λέει ο Troels. Κατασκευασμένο εξ ολοκλήρου στο χέρι, με την προγραμματισμένη παραγωγή του να είναι πέντε μοντέλα ετησίως (καθένα απαιτεί περίπου οκτώ μήνες δουλειάς), η τιμή του δανέζικου hypercar ξεκινά από τα 1,65 εκατομμύρια ευρώ και ανεβαίνει ανάλογα τις απαιτήσεις του πελάτη. «Στην πραγματικότητα, η επιλογή κάθε μικρής λεπτομέρειας αποτελεί το κερασάκι στην τούρτα για την αγορά του Zenvo» αναφέρει ο ιδρυτής της εταιρείας. Μια δραστηριότητα στην οποία οι πελάτες μπορούν να επιδοθούν με την άνεσή τους, από το καλοκαίρι του 2021, χάρη σε έναν on-line διαμορφωτή. Κατά τη διάρκεια της πρώτης φάσης της πανδημίας, η παραγωγή διακόπηκε αναγκαστικά. Η Zenvo ανακαίνισε πλήρως τις κεντρικές εγκαταστάσεις της, για να είναι έτοιμη να αντιμετωπίσει τις νέες τεχνολογικές προκλήσεις. Μεταξύ αυτών, υπάρχει ένα νέο hypercar με ήπιο υβριδικό σύστημα μετάδοσης κίνησης (ο ηλεκτροκινητήρας είναι ενσωματωμένος στο κιβώτιο ταχυτήτων) με κίνηση στους δύο ή στους τέσσερις τροχούς. Μάλιστα, η Zenvo σχεδιάζει να δραστηριοποιηθεί στις αγορές των ΗΠΑ και της Ασίας. Όταν δεν είναι στη δουλειά, ο Troels ασχολείται σε συνεργασία με τον γιο του (ο οποίος επίσης εργάζεται μαζί του στην εταιρεία), πάνω σε ένα προσωπικό όχημα μετακίνησης ή κυκλοφορεί με τα αγαπημένα του σκυλιά. Θεωρούμε σίγουρο ότι ακόμη και όταν βρίσκεται εκτός γραφείου, σκέφτεται ποια θα είναι η επόμενη κίνησή του. «Αυτό που με ενθουσιάζει περισσότερο από οτιδήποτε άλλο είναι η ανακάλυψη νέων μηχανικών λύσεων», εξομολογείται. Και αν μη τι άλλο τον πιστεύουμε, λαμβάνοντας υπόψη τα αποτελέσματα που μας έχει δώσει.

car-prices
google-news
Tags

Περισσότερα Βίντεο