ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ

Xiaomi SU8: Ο «made in China» αντίπαλος της Purosangue

xiaomi-su8-o-made-in-china-antipalos-tis-purosangue-727071

Μετά το SU7, ο κινεζικός κολοσσός είναι έτοιμος να λανσάρει και το SUV μοντέλο, SU8, το οποίο σχεδιαστικά, θυμίζει τη Ferrari Purosangue

Του Mirco Magni • Εικονογράφηση: Pratyush Rout

Ποτέ δεν είχε βρεθεί η Μόντενα τόσο κοντά στο Πεκίνο. Η έλευση του τεχνολογικού γίγαντα Xiaomi στον κόσμο των τετράτροχων οχημάτων συνοδεύτηκε από μεγάλες δόσεις ιταλικού στιλ ή τουλάχιστον αρκετό άρωμα από τη Motor Valley. Για παράδειγμα, το πλαίσιο στο οποίο βασίζεται το πρώτο αυτοκίνητο (μιλώντας για το SU7) της εταιρίας κατασκευής smartphone και ηλεκτρονικών αξεσουάρ έφερε τον κωδικό Modena. Ένα όνομα που επιλέχθηκε ως φόρος τιμής στην αυτοκινητική παράδοση της Εμίλια Ρομάνια, αν και αργότερα αποσύρθηκε, μετά την υπόθεση της Alfa Romeo Milano. Θυμίζουμε ότι τότε η επιβεβλημένη αλλαγή του ονόματος συνδεόταν με τον ιταλικό νόμο περί ηχητικών στοιχείων.

Σύμφωνα μ’ αυτόν, ένα προϊόν που κατασκευάζεται στο εξωτερικό δεν μπορεί να έχει αναφορές στην Ιταλία. Αυτό, ωστόσο, δεν ισχύει για το στιλ. Στην κινεζική εταιρία, μάλιστα, πρέπει να άρεσε τόσο πολύ το πρώτο SUV μοντέλο της Ferrari, η Purosangue, ώστε δημιούργησαν ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο που θυμίζει το σχήμα και τις αναλογίες της Ιταλίδας ντίβας. Αναφερόμαστε στο SU8, με την κωδική ονομασία MX11. Παρατηρώντας το συγκεκριμένο μοντέλο, που οι Ιταλοί ονομάζουν χαριτολογώντας «FUV», υπάρχουν αρκετές ομοιότητες. Κι έτσι γεννιέται το ακόλουθο ερώτημα. Πρόκειται για φόρο τιμής ή για μια κίνηση αποπροσανατολισμού προς τους απανταχού παπαράτσι αυτοκινήτου; Μάλλον όχι, γιατί το διακριτικό καμουφλάζ δεν αφήνει περιθώρια αμφιβολίας. Έτσι, αποφασίσαμε να ανακατασκευάσουμε το κινεζικό SUV με μια αναπαράσταση βασισμένη στα ίδια τα πρωτότυπα που χρησιμοποιήθηκαν για την εξέλιξή του. Σ’ αυτά βλέπουμε σχήματα που μοιάζουν πολύ με τα αντίστοιχα από το Μαρανέλο, τα οποία συνυπάρχουν με αρκετές μοναδικές πτυχές.

ΠΟΛΥΑΝΑΜΕΝΟΜΕΝΟ

Για να δούμε το SU8 στην τελική του εκδοχή θα πρέπει να περιμένουμε λίγο ακόμα (γίνεται λόγος για ντεμπούτο μέχρι το τέλος του 2024, με το λανσάρισμά του στις αρχές του 2025), αλλά είναι αισθητή η προσμονή για αυτό το αυτοκίνητο. Τόσο πολύ που έχουν εφευρεθεί ακόμα και ψεύτικα teasers προερχόμενα από την Κίνα, που υποδεικνύουν μια αποκάλυψη λίαν συντόμως. Η Xiaomi το διέψευσε αμέσως αυτό, δηλώνοντας ότι «προς το παρόν δεν υπάρχει κανένα SU8». Σε κάθε περίπτωση, θα υπάρξει σύντομα με κύρια χαρακτηριστικά το μακρύ καπό, με τον κινητήρα τοποθετημένο εμπρός, καμπίνα συμπαγών διαστάσεων, μυώδεις ώμους και επιβλητικό πίσω τμήμα.

Ο σχεδιασμός δεν διαφέρει πολύ από εκείνον του μοντέλου με το οποίο η Xiaomi έκανε το ντεμπούτο της στην αγορά, το SU7 (στα κινέζικα, το ιδεόγραμμα που προφέρεται «SU» σημαίνει γρήγορο, αλλά τα δύο γράμματα σημαίνουν επίσης «μεγάλη ταχύτητα» και ο αριθμός 7 υποδηλώνει καλή τύχη). Το εμπρός μέρος και τα πλαϊνά, για παράδειγμα, απηχούν το στιλ του πεντάθυρου μοντέλου, με τους επιμήκεις προβολείς LED και την αεροδυναμική σχισμή μεταξύ των θόλων των τροχών και των θυρών. Και πίσω, επίσης, πιθανότατα θα αναπαραγάγει -εξελίσσοντας- την οριζόντια λωρίδα LED που ενώνει τα φωτιστικά σώματα. Στο εσωτερικό η εικόνα αναμένεται να παραμείνει σχεδόν αμετάβλητη. Η μινιμαλιστική διάταξη είναι εμφανής, με ελάχιστους φυσικούς διακόπτες, έναν συγκεντρωμένο πίνακα οργάνων και μια μεγάλη κεντρική οθόνη. Μέσω αυτής, ο οδηγός μπορεί να διαχειριστεί όλες τις λειτουργίες και στην οποία μπορεί παράλληλα να συνδέσει πολλά αξεσουάρ.

ΤΟ ΠΡΩΤΟ ΜΟΝΤΕΛΟ

Το SU8 -αν ονομαστεί έτσι τελικά- δεν αποτελεί το πρώτο μοντέλο της Xiaomi που διαθέτει σχεδίαση εμπνευσμένη από άλλα οχήματα. Το SU7, στην πραγματικότητα, διαθέτει γραμμές που με την πρώτη ματιά μπορεί να θυμίζουν την Porsche Taycan. Όμως, κοιτώντας το από κοντά, όλη αυτή η (υποτιθέμενη) ομοιότητα δεν φαίνεται. Το αυτοκίνητο έχει μια πολύ ιδιαίτερη γραμμή, ως ένα εξαιρετικά αεροδυναμικό τετράθυρο coupé με λύσεις προσανατολισμένες στην αποδοτικότητα. Ούτε οι αναλογίες, στην πραγματικότητα, μοιάζουν με το γερμανικό μοντέλο. Με μήκος πέντε μέτρων, μπορεί να θεωρηθεί αντίπαλος τόσο της Taycan όσο και του Tesla Model S, αλλά σε ό,τι αφορά την τιμή του ανταγωνίζεται το Model 3. Στην αγορά της Κίνας ξεκινά λίγο πάνω από τις 27.000 ευρώ, προσφέροντας αρκετά ενδιαφέροντα στοιχεία, που, θεωρητικά, φαίνονται πολύ ενδιαφέροντα και τα οποία θα πρέπει να μοιραστεί με το SU8.

Η βασική έκδοση χρησιμοποιεί μια μπαταρία LFP της BYD με χωρητικότητα 73,6 kWh που προσφέρει αυτονομία έως και 700 χλμ. και τροφοδοτεί έναν ηλεκτροκινητήρα με ισχύ 300 ίππων και 400 Nm ροπής. Ακολουθεί η έκδοση Pro, που εξοπλίζεται με μπαταρίες της κινεζικής CATL χωρητικότητας 94,3 kWh, που χαρίζουν αυτονομία 830 χλμ., ενώ διαθέτει και αυτή έναν ηλεκτροκινητήρα. Αμφότερες διαθέτουν ηλεκτρικό κύκλωμα 400V, με την Xiaomi να δηλώνει ότι μέσα σε 15 λεπτά φόρτισης προσφέρονται 350 χιλιόμετρα. Τέλος, το SU7 Max αντλεί ενέργεια από μπαταρία Qilin της CATL με χωρητικότητα 101 kWh και ηλεκτρικό κύκλωμα 800V. H συγκεκριμένη έκδοση του Xiaomi προσφέρει αυτονομία 810 χλμ. με μία μόνο φόρτιση και χρησιμοποιεί δύο ηλεκτρικούς κινητήρες που συνδυαστικά παράγουν μέγιστη ισχύ 673 ίππων, σε συνδυασμό με ροπή 838 Nm. Αντίστοιχες είναι και οι επιδόσεις, με το «0-100 χλμ./ώρα» να επιτυγχάνεται σε 2,8 δευτερόλεπτα και τελική ταχύτητα 265 χλμ./ώρα.

ΧΩΝΕΥΤΗΡΙ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΩΝ

Όλα τα παραπάνω ακούγονται αρκετά ενδιαφέροντα, αλλά οι αναλυτές της αγοράς αντιμετώπισαν με σκεπτικισμό την είδηση ότι η Xiaomi θα είχε απώλειες 10.000 ευρώ ανά πωλημένο μοντέλο. Είναι ένας συμβιβασμός που ο Κινέζος κατασκευαστής, όπως και άλλοι ομοεθνείς του είναι πρόθυμοι να κάνουν, προκειμένου να εξασφαλίσουν ένα ακμαίο μέλλον με μότο το «σήμερα χάνεις, αύριο κερδίζεις». Αλλά τι προκαλεί αυτή την αιμορραγία χρημάτων; Ένας παράγοντας είναι η πολυπλοκότητα του όλου πακέτου, όπως και οι τεχνολογικές καινοτομίες.

Μεταξύ άλλων, η αλουμινένια ανάρτηση με διπλά ψαλίδια εμπρός και πολλαπλούς συνδέσμους πίσω, που συνδυάζεται με ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ – για να αναφέρουμε μερικές μόνο από αυτές. Και αρκετές από τις οποίες δεν είναι προϊόν της Xiaomi. Έτσι, πέραν των κινητήρων και των μπαταριών που προέρχονται από την Κίνα, το SU7 (και μελλοντικά το SU8, με το οποίο θα μοιράζεται τα ίδια μηχανικά μέρη), αποτελεί ένα χωνευτήρι τεχνολογιών και συνεργασιών. Πιο συγκεκριμένα, τα συστήματα υποβοήθησης βασίζονται σε ημιαγωγούς της αμερικανικής Nvidia Orin. Τα συστήματα ελέγχου του οχήματος (ABS και traction) προέρχονται από την Bosch, ενώ τα ελαστικά, που διατίθενται σε διάφορες εκδόσεις σε ζάντες 19 ή 20 ιντσών, είναι της Michelin. Και βέβαια δεν λείπει και άρωμα από Ιταλία, καθώς τα φρένα προέρχονται από την Brembo.

ΚΟΚΤΕΪΛ ΣΤΥΛ

Με το μακρύ καπό του και τη δυναμική σχεδίαση, το πρώτο SUV της Xiaomi θα έχει αναλογίες που θα θυμίζουν λίγο-πολύ εκείνες μοντέλων πολύ διασημότερων εταιριών, ξεκινώντας από τη Ferrari. Θα υπάρχουν όμως και ιδιαίτερες λεπτομέρειες, όπως για παράδειγμα τα φωτιστικά σώματα που θα προέρχονται από το σεντάν SU7, το αεροδυναμικό άνοιγμα μεταξύ των θόλων των τροχών και των θυρών με την ενσωματωμένη εισαγωγή αέρα.

ΕΣΩΤΕΡΙΚΟ ΜΕ ΕΠΙΛΟΓΕΣ

Το εσωτερικό του Xiaomi SU7 έχει σχεδιαστεί για να δεχθεί αρκετές προσαρμογές.

  1. Στον βασικό εξοπλισμό, το ταμπλό δεν διαθέτει φυσικούς διακόπτες, αλλά μπορεί να τοποθετηθεί ένας πρόσθετος πίνακας κουμπιών κάτω από την οθόνη ενημέρωσης και ψυχαγωγίας
  2. Η στρογγυλή διπλή οθόνη προσαρμόζεται πάνω από την οθόνη αφής 16,1 ιντσών του infotainment
  3. Οι μπάρες LED αλλάζουν χρώμα και φωτεινότητα ανάλογα με το ρυθμό της μουσικής.
  4. Η Xiaomi παράγει επίσης χειραποσκευές και βαλίτσες σχεδιασμένες ειδικά για να χωρούν στο πορτμπαγκάζ,
  5. Δύο πρόσθετες οθόνες αφής είναι διαθέσιμες στο πίσω μέρος,
  6. Τα ηχεία του ηχοσυστήματος είναι ενσωματωμένα στα προσκέφαλα.
  7. Στο χώρο κάτω από το κεντρικό τούνελ μπορεί να τοποθετηθεί διαχύτης αρωμάτων.
  8. Στον ίδιο χώρο μπορούν να εγκατασταθούν ασύρματα walkie talkie.

Όλες οι ειδήσεις

Diablo Eccentrica V12: Ο διάβολος επέστρεψε με… στιλ εκκεντρικό!

Η Porsche 911 Turbo σβήνει 50 κεράκια με μια υπέροχη επετειακή έκδοση

H νέα BMW M5 Touring: Υβριδική, “οικογενειακή” και φυσικά γρήγορη!

car-prices
google-news

Περισσότερα Βίντεο