TOP NEWS

VW Golf “Rallye”: Ένα πρωτότυπο WRC που έμεινε στο …ράφι

vw-golf-rallye-ena-prototypo-wrc-pou-emeine-sto-rafi-646578

Η Volkswagen παρουσίασε μια σειρά από concept cars στη SEMA 2022, αλλά αυτό που τράβηξε την προσοχή μας ήταν ένα παλαιό Golf.

Πρόκειται για ένα VW Golf MK3 "Rallye", ένα ξεχασμένο πρωτότυπο hot hatch που αναπτύχθηκε στις αρχές της δεκαετίας του '90, με απώτερο σκοπίο την πιθανή συμμετοχή της Γερμανικής εταιρείας στο WRC. Το έργο μπορεί να έμεινε στο ράφι, αλλά το ιδιαίτερο αυτό πρωτότυπο υπάρχει και είναι πλήρως λειτουργικό. 

Το ξεχωριστό αυτό Golf, με την κωδική ονομασία A59, κατασκευάστηκε από την Schmidt Motorsport (SMS) με έδρα το Cadolzburg, το 1993. Ο λόγος που επιλέχτηκε ένα μοντέλο δρόμου σαν αυτό ήταν ότι οι κανονισμοί της FIA, για το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι του 1994, απαιτούσαν από κάθε αυτοκινητοβιομηχανία να παράγει 2.500 μονάδες του αυτοκινήτου το οποίο θα συμμετάσχει. Φανταστείτε αυτό το απραγματοποίητο έργο ως το αντίστοιχο του Lancia Delta HF Integrale, του Subaru Impreza WRX STI, ή του Mitsubishi Lancer Evolution. 

Οπτικά, το πρωτότυπο ξεχωρίζει από οποιοδήποτε άλλο Golf Mk3 χάρη στο μοναδικό bodykit από ανθρακονήματα και Kevlar. Συνολικά, μοιάζει με τον προπάππου του Golf R και έναν άξιο πρόγονο τολμηρών concepts όπως το Golf GTI W12. 

Οι πρόσθετες εισαγωγές και ο προεξέχων μπροστινός προφυλακτήρας, το γεμάτο με αεραγωγούς καπό από υαλοβάμβακα και τα φαρδύτερα φτερά είναι ένα στάνταρ πακέτο για κάθε μοντέλο εμπνευσμένο από το WRC. Το ίδιο ισχύει και για το πίσω μέρος, με μια μεγάλη αεροτομή και έναν σπορ προφυλακτήρα που έχει χώρο για τέσσερις απολήξεις εξάτμισης – αν και το «Rallye» τελικά κατέληξε μόνο με δύο. 

Η πινακίδα έχει μετακομίσει στον προφυλακτήρα, με ένα μεγάλο σήμα VW να παίρνει την θέση του στο πορτπαγκάζ. Τα πλαϊνά παράθυρα και το πίσω τζάμι είναι επίσης κατασκευασμένα από πλαστικό, για λόγους εξοικονόμησης βάρους. Στο εσωτερικό, η VW τοποθέτησε ένα ζευγάρι ενισχυμένων καθισμάτων Recaro A8, ένα τριάκτινο τιμόνι, έναν ψηφιακό πίνακα οργάνων, καθώς και ένα κλωβό ασφαλείας. 

Αυτό που είναι πιο ενδιαφέρον ακόμα και από την εμφάνιση, είναι το μοναδικός κινητήρας. Κάτω από το καπό βρίσκεται ένας υπερτροφοδοτούμενος τετρακύλινδρος αλουμινένιος κινητήρας 2,0 λίτρων που αποδίδει 271 ίππους και 370 Nm ροπής. Αυτός θα στεκόταν επάξια σε οποιοδήποτε hot hatch ακόμη και με τα σημερινά δεδομένα, οπότε φανταστείτε τι σήμαιναν αυτοί οι αριθμοί σε μια εποχή που το VW Golf GTI ξεκινούσε από τους 113 ίππους, με έναν ατμοσφαιρικό κινητήρα 2,0 λίτρων. Ακόμη και η ναυαρχίδα επιδόσεων της εποχής, VW Golf VR6, απέδιδε 187 ίππους από τον εξακύλινδρο κινητήρα 2,9 λίτρων του. 

Στο Golf «Rallye», η ισχύς μεταδίδεται και στους τέσσερις τροχούς μέσω ενός μηχανικού κιβωτίου έξι σχέσεων και ενός συστήματος AWD που διαθέτει υδραυλικά ελεγχόμενο μεταβλητό κεντρικό διαφορικό και ένα πίσω διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης. Δυστυχώς δεν έχουμε στοιχεία σχετικά με την επιτάχυνση, αλλά με τελική ταχύτητα 270 χλμ./ώρα, το A59 ήταν ταχύτερο από οποιοδήποτε Golf εργοστασιακών προδιαγραφών εκείνης της εποχής, αλλά και για αρκετά χρόνια ακόμα. 

Η διάταξη του πλαισίου ήταν εξίσου εντυπωσιακή, με τα αμορτισέρ Bilstein στο μπροστινό μέρος να διαθέτουν μακρύτερη διαδρομή και φαρδύτερους βραχίονες, καθώς και πολλαπλούς συνδέσμους με στύλους Bilstein στο πίσω μέρος. Οι ζάντες αλουμινίου ,Speedline SL817 16 ιντσών, ντύνονταν με φαρδύτερα ελαστικά 225/45R16, κρύβοντας πίσω τους δίσκους φρένων της Brembo. 

Δυστυχώς, το Golf Mk3 "Rallye" δεν είδε ποτέ το πράσινο φως, αφού η VW Motorsport αποφάσισε να μην ενταχθεί στο WRC. Σύμφωνα με την εταιρεία, κατασκευάστηκαν δύο πρωτότυπα του μοντέλου, με μόνο ένα από αυτά να είναι λειτουργικό. Το πιο ισχυρό και ...ακραίο Golf Mk3 παρουσιάζεται φέτος στη SEMA, σε μια από τις σπάνιες εμφανίσεις του εκτός των εγκαταστάσεων της Volkswagen στη Γερμανία. 

Όλες οι ειδήσεις

car-prices
google-news

Περισσότερα Βίντεο