ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ

Toyota Urban Cruiser: Ηλεκτρική Μεταμόρφωση

toyota-urban-cruiser-ilektriki-metamorfosi-748744

Έχοντας εγκαταλείψει την αυτοκινητική σκηνή πριν από μια δεκαετία, το Toyota Urban Cruiser επιστρέφει – αυτή τη φορά ως ένα διαφορετικό SUV, με ηλεκτρικό σύστημα κίνησης. Με μήκος σχεδόν 4,30 μέτρα και διαθέσιμο και ως τετρακίνητο, θα αποτελέσει το alter ego του Suzuki Vitara.

Του Luca Cereda

Urban όχι μόνο στο όνομα αλλά και στην ουσία. Θυμάστε το Urban Cruiser, που παρουσιάστηκε στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Παρισιού το 2008; Ήταν ένα μίνι SUV, με μήκος κάτω από τέσσερα μέτρα, εξαιρετικά συμπαγές και μυώδες, διαθέσιμο ακόμα και ως τετρακίνητο, αλλά με προφανή αστική κατεύθυνση. Ένα αυτοκίνητο που φαινόταν να έχει όλα τα προσόντα για να αρέσει και όμως κάτι δεν πήγε καλά. Για παράδειγμα, στην ιταλική αγορά την καλύτερη χρονιά, το 2010, ταξινομήθηκαν μόλις 2.759 μονάδες (σύμφωνα με τα στοιχεία του ιταλικού συνδέσμου εισαγωγέων αυτοκινήτων). Αντίστοιχη ήταν η εμπορική πορεία του και στην ελληνική αγορά. Έτσι, η περιπέτεια έληξε μετά από μόλις μία γενιά. Ωστόσο, αυτή που μόλις γεννήθηκε ίσως έχει διαφορετική εξέλιξη.

ΜΕ ΔΥΟ ΠΑΚΕΤΑ ΜΠΑΤΑΡΙΩΝ

Το νέας γενιάς Urban Cruiser είναι ένα συμπαγές SUV με ηλεκτρικό σύστημα κίνησης, που ακολουθεί μια χωρίς υπερβολές σχεδιαστική προσέγγιση. Εξελίχθηκε σε συνεργασία με τη Suzuki, η οποία θα αναλάβει την παραγωγή του στην Ινδία. Χρησιμοποιεί τη νέα πλατφόρμα Heartect που δημιουργήθηκε σε συνεργασία με την Daihatsu, ίδια με αυτή που διαθέτει και το νέο e-Vitara. Παράλληλα, το μήκος του είναι λίγο κάτω από τα 4,30 μέτρα – ένα μέγεθος που το φέρνει στην κορυφή της κατηγορίας B-SUV. Θεωρητικά, δεν ανταγωνίζεται άλλα συγγενή μοντέλα της Toyota, όπως τα Yaris Cross και C-HR, που παραμένουν πιστά στην υβριδική τεχνολογία. Ένα από τα σημαντικότερα πλεονεκτήματα του νέου Urban Cruiser είναι το αρκετά μεγάλο μεταξόνιο (2,70 μέτρα), κάτι που βελτιώνει την ευρυχωρία στο εσωτερικό της καμπίνας. Προς το παρόν δεν υπάρχουν πληροφορίες για τη χωρητικότητα του χώρου αποσκευών. Γνωρίζουμε όμως ότι θα διαθέτει συρόμενο πίσω κάθισμα με διαιρούμενη πλάτη σε αναλογία 40/20/40, προσθέτοντας πόντους σε ό,τι αφορά την πρακτικότητα, πέρα από την αστική χρήση του. Η γκάμα κινητήρων περιλαμβάνει επιλογές με κίνηση στους δύο τροχούς, με δύο διαφορετικές επιλογές μπαταρίας και επίπεδα ισχύος, καθώς και μια τετρακίνητη έκδοση. Η τελευταία χρησιμοποιεί έναν δεύτερο ηλεκτροκινητήρα 48 kW (65 ίπποι), στον πίσω άξονα. Η συγκεκριμένη έκδοση εξοπλίζεται με εξελιγμένα συστήματα ενεργητικής ασφάλειας, όπως το Downhill Assist Control και τη λειτουργία «Trail», η οποία ανιχνεύει τον τροχό που χάνει πρόσφυση και μεταφέρει τη ροπή στον απέναντι τροχό. Τέλος, όλες οι εκδόσεις του Urban Cruiser προσφέρουν ένα πλήρες πακέτο συστημάτων υποβοήθησης οδηγού, όπως παραδοσιακά μας έχει μάθει η Toyota. Στον στάνταρ εξοπλισμό περιλαμβάνεται προσαρμοζόμενο cruise control και σύστημα διατήρησης λωρίδας, παρέχοντας έτσι λειτουργία αυτόνομης οδήγησης Επιπέδου 2.

Toyota Urban Cruiser

ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ

Αυτό το συμπαγές SUV έχει μήκος 4,29 μέτρα, πλάτος 1,80 μέτρα και ύψος 1,64 μέτρα. Ωστόσο, το πιο σημαντικό στοιχείο αφορά το μεταξόνιο των 2,70 μέτρων, το οποίο έχει αυξηθεί κατά 14 εκ. συγκριτικά με το αντίστοιχο του Yaris Cross. Τα πίσω καθίσματα είναι συρόμενα.

ΤΡΕΙΣ ΕΚΔΟΣΕΙΣ

Από τους συνδυασμούς κινητήρων και μπαταριών (με ενεργειακή χωρητικότητα 49 ή 61 kWh) προκύπτουν τρεις εκδόσεις. Οι δύο με κίνηση στους εμπρός τροχούς και μία τετρακίνητη με δύο ηλεκτρικά μοτέρ.

ΟΙ ΠΡΟΣΘΙΟΚΙΝΗΤΕΣ

Οι προσθιοκίνητες εκδόσεις διαθέτουν είτε τη μικρότερη μπαταρία των 49 kWh, με κινητήρα 144 ίππων, είτε αυτή των 61 kWh που συνδυάζεται με μοτέρ 174 ίππων και 189 Nm ροπής.

Η ΤΕΤΡΑΚΙΝΗΤΗ ΕΚΔΟΣΗ

Το τετρακίνητο Toyota Urban Cruiser με τους δύο ηλεκτροκινητήρες εξοπλίζεται αποκλειστικά με την μπαταρία των 61 kWh. Συνδυαστικά η ισχύς φτάνει τους 184 ίππους και τα 300 Nm ροπής και υποστηρίζεται από ad hoc ηλεκτρονικά.

ΕΜΠΡΟΣ ΤΜΗΜΑ

Η συγγένεια με το Suzuki e-Vitara δεν είναι τόσο εμφανής στο εμπρός μέρος, όπου το Toyota Urban Cruiser επιδεικνύει πιο προσωπικές και λιγότερο «off-road» γραμμές, με ειδικά σχεδιασμένα φωτιστικά σώματα, μάσκα και προφυλακτήρα.

ΠΙΣΩ ΤΜΗΜΑ

Αντίθετα, πίσω, υπάρχουν περισσότερα κοινά χαρακτηριστικά – με τα φώτα να αγκαλιάζουν τα πλαϊνά τμήματα του αμαξώματος. Οι λεπτομέρειες pixel, που θυμίζουν τη σχεδιαστική υπογραφή του εμπρός μέρους, καθιστούν ξεχωριστή και αδιαμφισβήτητα αναγνωρίσιμη την εικόνα και του πίσω τμήματος.

ONLINE ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ

Στην καμπίνα, το ταμπλό κυριαρχείται από μια ενιαία δομή που ενσωματώνει τον ψηφιακό πίνακα οργάνων 10,3 ιντσών και την οθόνη του συστήματος infotainment, με διαγώνιο 10,1 ιντσών. Διαθέσιμο είναι επίσης το σύστημα πλοήγησης με δεδομένα από το cloud και συνεχείς ενημερώσεις για την κίνηση, καθώς και η κάμερα με πανοραμική θέαση 360°. Στις πιο πλούσιες εκδόσεις εξοπλισμού περιλαμβάνονται η πανοραμική οροφή και το ηχοσύστημα της JBL. Προς το παρόν δεν έχει ανακοινωθεί η χωρητικότητα του χώρου αποσκευών.

Η ΠΡΩΤΗ ΓΕΝΙΑ

Η πρώτη γενιά του Urban Cruiser παρουσιάστηκε το 2008. Το μήκους 3,93 μέτρων B-SUV δεν ευτύχησε να διατηρηθεί στην αγορά για αρκετό καιρό, καθώς το 2014 σταμάτησε η παραγωγή του.

 

Όλες οι ειδήσεις

Τέλος η βενζίνη σε όποιον δεν φορά κράνος και δια νόμου!

Ξεθάμπωμα φαναριών: Ποιος είναι ο σωστός τρόπος;

Μαντέψτε ποιο Citroen μπορεί να επιστρέψει ως ηλεκτρικό…

car-prices
google-news

Περισσότερα Βίντεο