ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ

Το Renault 5 Turbo 3 είναι η αναγέννηση του θρυλικού μοντέλου

to-renault-5-turbo-3-einai-i-anagennisi-tou-thrylikou-montelou-621514

Το Renault 5 ήταν ένα από τα καλύτερα και πιο ευπώλητα μοντέλα της γαλλικής εταιρίας, με τις δύο γενιές του να σημειώνουν πάνω από 14 εκατομμύρια πωλήσεις. Η πρώτη γενιά κυκλοφόρησε από το 1972 έως το 1985, και η δεύτερη από το 1984 έως το 1996, όταν και παρουσιάστηκε η πρώτη γενιά του Clio.

Τον Ιανουάριο του 1980, στην έκθεση αυτοκινήτου των Βρυξελλών, η Renault  παρουσίασε το 5 Turbo, μια sport και άκρως επιθετική έκδοση του μοντέλου, η οποία σχεδιάστηκε με πρωταρχικό σκοπό τη συμμετοχή της εταιρίας στους αγώνες. Ωστόσο, κυκλοφόρησαν και αρκετές εκδόσεις για τον δρόμο, ως homologation special, και θεωρείται ένα από τα πρώτα αυθεντικά hothatches.

Στα τέσσερα χρόνια που ήταν στην παραγωγή, κατασκευάστηκαν 4.987 αυτοκίνητα, εκ των οποίων τα 1.820 ήταν της Turbo I έκδοσης, και τα υπόλοιπα 3.167 της Turbo ΙΙ.

Το Renault 5 Turbo ήταν ένα από τα καλύτερα hot hatches της "τρελής" δεκαετίας των ’80s, με την εμφάνιση του να ήταν τόσο άγρια, που το έκανε ακαταμάχητο. Σχεδιαστικά ξεχώριζε από τα πολύ φαρδιά πίσω φτερά και το γεμάτο αεραγωγούς αμάξωμα, ενώ η διάταξη του κινητήρα στο κέντρο και πίσω, μαζί με την κίνηση στους πίσω τροχούς (RMR) και το εντυπωσιακά φαρδύ bodykit το καθιστούσαν άκρως ποθητό, αλλά και αρκετά δύστροπο.

Το Renault 5 Turbo Ι είχε ένα εντελώς διαφορετικό εσωτερικό σε σχέση με το συμβατικό R5, και δεν μοιραζόταν μέρη με κανένα άλλο αυτοκίνητο της εταιρίας, τόσο μηχανικά, όσο και στο εσωτερικό του. Επιπλέον η οροφή, οι πόρτες και το πίσω κάλυμμα του χώρου αποσκευών ήταν κατασκευασμένα από αλουμίνιο, ενώ από πολυεστέρα ήταν το καπό, οι προφυλακτήρες και τα φτερά.

Το κόστος παραγωγής του ήταν αρκετά υψηλό, γι'αυτό και λίγα χρόνια αργότερα, η γαλλική εταιρία παρουσίασε το Turbo ΙΙ, το οποίο θα μπορούσαμε να πούμε, ότι είναι μια πιο “φτωχή έκδοση” του. Πιο συγκεκριμένα, χρησιμοποιούσε αρκετά μέρη από το "απλό" R5, ενώ δε διέθετε τα αλουμινένια μέρη και τις ζάντες ελαφριού κράματος του Turbo I.

Μηχανικά, και οι δύο εκδόσεις το αυτοκίνητο κινούταν από έναν 1.400αρη turbo τετρακύλινδρο κινητήρα, που απέδιδε 160 άλογα και συνδυαζόταν με το 5-ταχυτο κιβώτιο, προερχόμενο από το Renault 30 TX. Το βάρος του αυτοκινήτου ήταν μόλις 970 κιλά (900 κιλά το Turbo I), γι'αυτό και το 0-100 χλμ/ώρα ερχόταν σε 6,9 δευτερόλεπτα, με την τελική ταχύτητα να άγγιζε τα 200 χλμ/ώρα.

Βάζοντας στην άκρη την παραπάνω σύντομη ιστορική αναδρομή, έρχεται μετά από 41 χρόνια η νεοσυσταθείσα Legende Automobiles να αποτίσει φόρο τιμής στο γαλλικό hothatch, παρουσιάζοντας τη σύγχρονη ερμηνεία του. Ο λόγος για το Renault 5 Turbo 3, το οποίο αποτελεί την φυσική εξέλιξη του αυτοκινήτου, χωρίς να έχει την υπογραφή της Renault.

Ο Alan Derosier, συνιδρυτής της εταιρείας, είχε δηλώσει αρχικά ότι η εταιρία του ήθελε να βγάλει στην αγορά ένα restomod της Porsche 911, αλλά γνωρίζοντας ότι το τμήμα της αγοράς καλύπτεται καλά από την Singer και διάφορες άλλες εταιρίες, αποφάσισε να επενδύσει χρόνο, χρήμα και γνώσεις, στην έτερη παιδική αγάπη, το Renault 5 Turbo.

Η Legende Automobiles αναφέρει ότι 5 Turbo III διαθέτει όλα τα χαρακτηριστικά που έκαναν το αυθεντικό μοντέλο τόσο ξεχωριστό, αλλά παράλληλα έχει προσθέσει αρκετά σύγχρονα στοιχεία, όπως τα LED φωτιστικά σώματα, ένας επιθετικός διαχύτης, που φιλοξενεί τις δύο απολήξεις της εξάτμισης. Το φαρδύ αμάξωμα, που χαρακτηρίζεται από τα πολύ εμπρός και πίσω φτερά, είναι κατασκευασμένο από carbon, με την επιθετική εμφάνιση του αυτοκινήτου να συμπληρώνεται από τις ρετρό ζάντες, 16 ιντσών εμπρός και 17 ιντσών πίσω.

Περνώντας στο εσωτερικό, ο σχεδιασμός του ταμπλό είναι παρόμοιος με το Turbo I, αλλά φυσικά είναι πλήρως εκμοντερνισμένο. Πιο συγκεκριμένα, υπάρχει ένας πλήρως ψηφιακός πίνακας οργάνων, που αντικαθιστά το αναλογικό καντράν, και αυτόματος διζωνικός κλιματισμός. Ακόμα, συναντάμε εντυπωσιακές πορτοκαλί αποχρώσεις στους αεραγωγούς, στους ιμάντες των θυρών, και στο αναμορφωμένο τιμόνι δύο ακτίνων με μινιμαλιστική σχεδίαση.

Κλείνοντας, η Legende Automobiles έχει τοποθετήσει στο μοντέλο της  και εξαιρετικά λεπτά καθίσματα, τα οποία όμως προσφέρουν γενναιόδωρη πλευρική στήριξη και αγωνιστικές ζώνες ασφαλείας. Πίσω τους δύο επιβάτες και τοποθετημένο πάνω από το χώρο του κινητήρα, βρίσκεται το roll cage, για την ασφάλεια τους, Μηχανικά, η εταιρία δεν έδωσε πολλές λεπτομέρειες, παρά μόνο αρκέστηκε στο να κάνει γνωστή την ιπποδύναμη του κινητήρα, η οποία ανέρχεται σε 400 άλογα, με την κίνηση να μεταφέρεται στον πίσω άξονα, μέσω ενός σειριακού ή χειροκίνητου κιβωτίου.

car-prices
google-news

Περισσότερα Βίντεο