Λίγο μετά την επίσημη παρουσίαση του VW ID. GTI Concept, στην έκθεση αυτοκινήτου του Μονάχου, η VW ανακοίνωσε ότι έχει ήδη προγραμματίσει μια έκδοση παραγωγής. Το μοντέλο θα κάνει το ντεμπούτο του το 2026 και θα κυκλοφορήσει στις αρχές του 2027.
Το μοντέλο παραγωγής θα έχει περίπου ίδιες διαστάσεις με αυτές του πρωτοτύπου που παρουσιάστηκε, το οποίο έχει μήκος 4104 χιλιοστά, πλάτος 1840 χιλιοστά και ύψος 1499 χιλιοστά, με μεταξόνιο 2600 χιλιοστά.
Το ID. GTI Concept παρουσιάστηκε ακριβώς 48 χρόνια μετά το πρώτο Golf GTI και «η ανάπτυξη έχει ήδη αποφασιστεί» για τον ηλεκτρικό διάδοχό του. Ενώ η εταιρεία είναι ιδιαίτερα φειδωλή στις δηλώσεις της, γνωρίζουμε πως θα εφοδιάζεται με πολύ πάνω από 200 ίππους, λαμβάνοντας υπόψη την ύπαρξη του απλού ID.2all. Εκτός των άλλων πάντως το προσθιοκίνητο ηλεκτρικό GTI θα φέρει και ένα ηλεκτρονικό διαφορικό, όπως συνέβαινε και στα Golf GTI και GTI Clubsport.
Για το νέο λογότυπο GTI με σήμα τον κεραυνό η VW έχει περιοριστεί σε κάποιες επιφανειακές μόνο δηλώσεις. Δεν είναι σαφές αν η έκδοση παραγωγής θα το έχει ή όχι. Μιλώντας για το λογότυπο GTI, το “I” θα σημαίνει επίσης «νοημοσύνη» από το «intelligence». Σχετικά με το γιατί το βελτιωμένο ID.2 δεν θα φέρει το όνομα “GTX”, ο επικεφαλής σχεδιασμού της VW, Andreas Mindt, αναφέρει πως το GTX θα χρησιμοποιηθεί για ηλεκτρικά σπορ αυτοκίνητα με κίνηση σε όλους τους τροχούς που όμως θα κατατάσσονται σε μία κατηγορία κάτω των πολύ δυνατών ηλεκτρικών με το σήμα R. Το GTI θα παραμείνει προσθιοκίνητο στην εποχή των μηδενικών εκπομπών ρύπων.
Ο ανταγωνισμός πάντως στην κατηγορία των hot hatches θα είναι μεγάλος καθώς μιας και στην κατηγορία υπάρχουν και τα Abarth 500e, MG4 XPower, Renault 5, και ένα ηλεκτρικό John Cooper Works πάνω στο οποίο εργάζεται η MINI τον τελευταίο καιρό.