Η Citroen, εμπνευσμένη από την έκδοση van Fourgonnette του εμβληματικού 2CV, δημιουργεί ένα ρετρό μοντέλο βασισμένο στο Berlingo, με την βοήθεια του κατασκευαστή αμαξωμάτων Caselani.
Το 2CV αποκαλύφθηκε για πρώτη φορά στην Έκθεση Αυτοκινήτου του Παρισιού το 1948 και έγινε αναμφισβήτητα το πιο διάσημο αυτοκίνητο της 103χρονης ιστορίας της Citroen. Λίγο λιγότερο γνωστό ήταν το επαγγελματικό ξαδερφάκι του, 2CV Fourgonnette, που κυκλοφόρησε το 1951. Τώρα, φέρνοντας τον αξέχαστο σχεδιασμό στον 21ο αιώνα είναι το νέο Berlingo 2CV Fourgonnette.
Το νέο Fourgonnette έχει σχεδιαστεί και θα κατασκευαστεί αποκλειστικά από τον Ιταλό κατασκευαστή αμαξωμάτων Caselani. «Ήταν μια συναρπαστική πρόκληση, αφού το αρχικό βαν είχε εντελώς διαφορετικές αναλογίες. Επικεντρώθηκα περισσότερο σε μια υποβλητική πτυχή του αρχικού οχήματος αντί να καταπονήσω τα μεμονωμένα σχεδιαστικά στοιχεία για να τα κάνω να μοιάζουν με το 2CV Fourgonnette». λέει ο σχεδιαστής Caselani, David Obendorfer.
Τo αυτοκίνητο θα είναι διαθέσιμο για παραγγελία από την 1η Οκτωβρίου με την παραγωγή να έχει προγραμματιστεί να ξεκινήσει τον Ιανουάριο του 2023.
Η μετατροπή του Berlingo περιλαμβάνει πολλά βασικά σχεδιαστικά χαρακτηριστικά 2CV Fourgonnette, αν και η συνολική δομή παραμένει η ίδια. Το Fourgonnette είναι το τελευταίο από τη νέα σειρά βαν της Citroen σχεδιασμένα από την Caselani, ακολουθώντας το Citroen Relay σε στυλ Type H από το 2017 και το Type HG, το οποίο βασίστηκε στο Spacetourer το 2020.
Ξεκινώντας από το μπροστινό μέρος, η πρόσοψη του Berlingo έχει ανανεωθεί με μια νέα μάσκα, που θυμίζει αυτή του προηγούμενου 2CV. Ο μπροστινός προφυλακτήρας και οι θόλοι των τροχών είναι κατασκευασμένοι από υαλοβάμβακα και υπάρχει ένα καπό σε σχήμα V με κάθετες λωρίδες. Όπως και στο πρωτότυπο, οι στρογγυλοί προβολείς προεξέχουν από το αμάξωμα, ενώ πάνω από τους θόλους των μπροστινών τροχών υπάρχουν μερικές ψεύτικες οπές εξαερισμού.
Μια δεύτερη στρώση έχει εφαρμοστεί στα πλαϊνά, τις πίσω πόρτες και την οροφή, κατασκευασμένο από υαλοβάμβακα. Οι οριζόντιες γραμμές έχουν προστεθεί για να απονείμουν φόρο τιμής στο κυματοειδές φύλλο που χρησιμοποιήθηκε στην αρχική 2CV Fourgonnette (που βοήθησε στη δομική ακαμψία). Στο πίσω μέρος υπάρχουν δύο στρογγυλεμένα παράθυρα στις πόρτες και τα πίσω φώτα έχουν επίσης στρογγυλεμένα - όπως και στο 2CV.
Η Citroen ήταν κοντά στο να τοποθετήσει στο Fourgonnette τον δικύλινδρο κινητήρα από το αρχικό 2CV, αφήνοντας ανέγγιχτα τα μηχανικά στοιχεία του Berlingo. Ενώ αναμένεται να προσφέρονται διάφορες υλοποιήσεις του βενζινοκινητήρα Puretech 1,2 λίτρων, είναι πιθανό για την Caselani ακόμη και η χρήση ενός πλήρως ηλεκτρικού e-Berlingo ως βάση.