ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ

Θα είναι έτσι το νέο υβριδικό Mazda CX-5;

tha-einai-etsi-to-neo-yvridiko-mazda-cx-5-725485

Εν μέσω της ηλεκτρικής μετάβασης που βρίσκεται αυτή την στιγμή η Mazda, η επόμενη γενιά του CX-5, θα εφοδιάζεται με ένα παραδοσιακό υβριδικό σύνολο, το οποίο θα εξελιχθεί in-house.

Του Luca Cereda • Εικονογράφηση: Larson

Η Mazda παραμένει σταθερή στις αξίες της, τις οποίες πρεσβεύουν με τον καλύτερο δυνατό τρόπο τα μοντέλα της. Μία από αυτές είναι η υιοθέτηση της υβριδικής τεχνολογίας που παραπέμπει στις απαρχές του εξηλεκτρισμού. Ήρθε στο προσκήνιο πριν από 25 χρόνια μέσω του Toyota Prius και στην πράξη συνεχίζει να αποτελεί την πιο αξιόπιστη λύση υβριδικής τεχνολογίας. Κάτι που ενισχύει ιδιαίτερα το όραμα των Ιαπώνων κατασκευαστών, οι οποίοι επιλέγουν να μην βάλουν τα κεράσια τους στο ίδιο καλάθι –την αμιγώς ηλεκτρική τεχνολογία– υιοθετώντας μια προσεκτικότερη στρατηγική, με την ταυτόχρονη ανάπτυξη διαφορετικών τεχνικών λύσεων. Από αυτή την άποψη, η εταιρεία από τη Χιροσίμα μας επιφυλάσσει εκπλήξεις προς τα τέλη του 2024. Τότε αναμένεται το ντεμπούτο ένας νέου υβριδικού συνόλου, αρχικά στο αμερικανικών προδιαγραφών CX-50 και στη συνέχεια, με διαφορετική μορφή, στην επόμενη γενιά του Mazda CX-5. Το συγκεκριμένο C-SUV εξακολουθεί να βρίσκεται στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος των φίλων της μάρκας και των απανταχού connoisseurs, οκτώ χρόνια μετά το λανσάρισμα της υπάρχουσας γενιάς του. Πλέον, οι πρώτες επίσημες πληροφορίες για την επόμενη έχουν αρχίσει να διαρρέουν.

Mazda CX-5

ΠΡΟΕΙΔΟΠΟΙΗΤΙΚΑ ΣΗΜΑΔΙΑ

Ας ξεκινήσουμε από την τελευταία Έκθεση αυτοκινήτου στο Πεκίνο, όπου η Mazda παρουσίασε το πρωτότυπο Arata, ένα κομψής σχεδίασης SUV που φέρει τον αέρα ενός μελλοντικού Mazda CX-5. Το σχήμα του αμαξώματος, οι διαστάσεις και ορισμένα στιλιστικά χαρακτηριστικά έδειχναν ότι βρισκόμαστε μπροστά σε ένα πολύ κοντινό και συγγενικό μοντέλο, χωρίς όμως να υπάρχει κάποια επιβεβαίωση από την ιαπωνική εταιρεία. Από την πλευρά της, απλώς ανακοίνωσε ότι σκοπεύει το 2025 να λανσάρει στην κινεζική αγορά ένα μοντέλο που θα βασίζεται στο Arata – πιθανότατα τόσο ως ηλεκτρικό, όσο και ως plug-in υβριδικό. Σε κάθε περίπτωση, το εν λόγω πρωτότυπο αποκάλυψε τις πιο πρόσφατες στιλιστικές εξελίξεις στη Mazda. Αυτές, ουσιαστικά κάνουν στροφή προς ένα πιο σύγχρονο παρουσιαστικό, που έχει ήδη ξεκινήσει από το Iconic SP, το πρωτότυπο κουπέ που έκανε την εμφάνισή του τον Οκτώβριο του 2023, στην Έκθεση του Τόκιο. Το Arata, επομένως, θα μπορούσε να επεκτείνει την επιρροή του πολύ παραπάνω από το αυτοκίνητο που θα προκύψει από αυτό. Ακριβώς μέσα από αυτή την σκέψη ξεκινήσαμε να φανταζόμαστε πώς θα μπορούσε να μοιάζει η 3η γενιά του Mazda CX-5. Από στιλιστικής άποψης, θα μπορούσε να είναι μια διαφορετική ερμηνεία της σχεδιαστικής φιλοσοφίας Kodo –  που εγκαινίασε η Mazda το 2010 με το πρωτότυπο Shinari και εξελίχθηκε μέσα στην τελευταία δεκαετία. Ένας αισθητικός καμβάς, στον οποίο ο δυναμισμός της σχεδίασης εκφράζεται μέσω των καθαρών και λείων επιφανειών, οι οποίες σε ορισμένες περιπτώσεις φτάνουν στο σημείο να ενισχύσουν τα φωτεινά εφέ πάνω στο αμάξωμα. Σε αυτή τη βάση, οι σχεδιαστές της εταιρείας λογικά θα προσθέσουν νέα στοιχεία, όπως για παράδειγμα τα εμπρός φωτιστικά σώματα τεχνολογίας LED. Τα τελευταία, πέραν των χαρακτηριστικών τους, θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν και ως διακοσμητικά μοτίβα, παίρνοντας τη θέση των χρωμιωμένων λεπτομερειών. Ένα σημαντικό μέρος της έμπνευσης, όπως όλα δείχνουν, δίνει έμφαση στην δημιουργία μίας δυναμικής και αεροδυναμικής σχεδίασης, με όσο το δυνατόν λιγότερα στοιχεία, χωρίς όμως το νέο CX-5 να χάσει τον δυναμισμό στην εικόνα του.

ΟΡΙΤΖΙΝΑΛ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΡΧΗ

Σειρά έχει τώρα το τι κινητήρα θα έχει το Mazda CX-5 νέας γενιάς. Μπορεί, κάνοντας τις προβλέψεις μας, να έχουμε προς το παρόν ελάχιστα στοιχεία, αλλά ταυτόχρονα μπορούμε να υπολογίζουμε σε μερικές σταθερές. Σε επίσημα έγγραφα, κρυμμένο πίσω από μυριάδες αριθμούς και πίνακες του πακέτου για τα οικονομικά στοιχεία της Mazda για το περασμένο έτος (το οποίο δημοσιεύτηκε πριν από δύο μήνες), υπάρχει ένα σημαντικό απόσπασμα. Σ’ αυτό, ο Ιάπωνας κατασκευαστής δηλώνει ανοιχτά την πρόθεσή του να εξοπλίσει τη μελλοντική γενιά του CX-5 με ένα υβριδικό σύνολο που έχει δημιουργηθεί in house. Μέσα στο κείμενο διευκρινίζεται, ότι το αυτοκίνητο βρίσκεται επί του παρόντος σε διαδικασία εξέλιξης και θα υιοθετήσει ένα «πρωτότυπο» σύστημα της εταιρείας. Θα βασίζεται στον βενζινοκινητήρα τεχνολογίας Skyactiv ο οποίος θα έχει εξελιχθεί σε ό,τι αφορά την κατανάλωση και τις εκπομπές ρύπων. Θέτοντάς το έτσι, φαίνεται ότι η Mazda θέλει να πορευτεί μόνη της στον τομέα κατασκευής κινητήρων, στον οποίο η μεγαλύτερη

σύμμαχός της συνεχίζει να είναι από το 2015 η Toyota. Και αυτό προκαλεί αν μη τι άλλο έκπληξη, επειδή οι δύο ιαπωνικές μάρκες έχουν συνεργαστεί στενά στον τομέα των υβριδικών μοντέλων στο παρελθόν. Αρκεί να σκεφτεί κανείς ότι το Mazda 2 Hybrid, στην πραγματικότητα είναι ένα μεταλλαγμένο Toyota Yaris. Ομοίως και το CX-50, το crossover μοντέλο των 4,7 μέτρων που λανσαρίστηκε το 2022. Στην αγορά της Κίνας διατίθεται και ως υβριδικό, δανειζόμενο το αντίστοιχο σύστημα πρόωσης του RAV4, κάτι που θα συμβεί και με το CX-50, που θα κυκλοφορήσει στην αμερικάνικη αγορά.

Mazda CX-5

Η ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ ΤΗΣ ΧΙΡΟΣΙΜΑ

Ωστόσο, σε ό,τι αφορά το νέο CX-5, η στρατηγική θα είναι εντελώς διαφορετική. Αν όμως η Mazda σκοπεύει όντως να προσφέρει ένα πλήρως υβριδικό σύνολο, εξελιγμένο μέσα στο ίδιο της το εργοστάσιο, μένει να δούμε πώς θα διαμορφωθεί αυτό. Προς το παρόν είναι δύσκολο να γίνουν προβλέψεις, καθώς υπάρχουν σοβαρές πιθανότητες να καθυστερήσει αρκετά να βγει στην παραγωγή, ίσως και μέχρι το 2026. Αξίζει να θυμόμαστε, ωστόσο, ότι η full hybrid έκδοση δεν θα είναι η μοναδική επιλογή για το μεσαίας κατηγορίας SUV μοντέλο της Mazda. Αναμένεται να ακολουθήσει κατά γράμμα την στρατηγική πολλαπλών λύσεων, η οποία είναι ανοιχτή σε ποικίλες τεχνικές λύσεις – κάτι που από το παρελθόν αποτελεί το σήμα κατατεθέν της εταιρείας από τη Χιροσίμα. Οι τελευταίες εξελίξεις στη συνεργασία της με την Toyota και τη Subaru για την εξέλιξη νέων θερμικών κινητήρων είναι προσαρμοσμένες στις απαιτήσεις της σημερινής εποχής. Σε αυτό το πλαίσιο, η εταιρεία επανέλαβε ότι ο κινητήρας εσωτερικής καύσης θα έχει καθοριστική σημασία στην εποχή της ηλεκτροκίνησης. Το υβριδικό, σε όλες τις διάφορες μορφές του, θα είναι ολοένα και περισσότερο παρόν στην γκάμα των προϊόντων, ακόμα και γύρω από το MX-30 – που μέχρι σήμερα είναι το μοναδικό αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο της μάρκας. Την ίδια στιγμή, το τμήμα της εταιρείας (e-Mazda) που αφορά τα ηλεκτρικά οχήματα συγκεντρώνει πόρους και υλικό με στόχο να λανσάρει το 2027 την πρώτη ηλεκτρική πλατφόρμα. Και μέχρι το 2028 να συνεχίσει να κατασκευάζει τα απαραίτητα ανταλλακτικά για τη μετάβαση προς τον εξηλεκτρισμό της γκάμας. Αυτό θα περιλαμβάνει τόσο τη βελτίωση και χρήση των πολλαπλών τεχνολογιών ηλεκτροκίνησης και κατασκευής, καθώς και την παγκόσμια κυκλοφορία νέων ηλεκτρικών οχημάτων με μπαταρία.

ΠΟΝΤΑΡΟΥΝ ΣΤΟΝ WANKEL ΚΑΙ ΤΑ ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΑ ΚΑΥΣΙΜΑ

Επί ευρωπαϊκού εδάφους, ο διευθύνων σύμβουλος της Renault, Luca de Meo, προσπαθεί ακόμα να προωθήσει το σχέδιό του για τη δημιουργία μιας κοινοπραξίας μεταξύ των ευρωπαίων κατασκευαστών. Έχει ως σκοπό την προώθηση συνεργειών και την αύξηση της ανταγωνιστικότητας έναντι του κινεζικού ανταγωνισμού. Την ίδια ώρα, στην Ιαπωνία, η αυτοκινητοβιομηχανία τείνει να συσπειρώνεται για την υπεράσπιση των δραστηριοτήτων της. Κινούμενοι από ένα όραμα σύμφωνα με το οποίο ο δρόμος προς την ουδετερότητα του άνθρακα δεν περνά μόνο μέσα από τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, οι Ιάπωνες κατασκευαστές διαμορφώνουν συνεχώς συνεργασίες. Η πιο πρόσφατη κατά χρονολογική σειρά βλέπει τις κοινές προσπάθειες της Toyota, της Mazda και της Subaru για την ανάπτυξη υβριδικών κινητήριων συστημάτων επόμενης γενιάς. Συνοδεύεται από την προσπάθεια απεξάρτησης των κινητήρων εσωτερικής καύσης από τον άνθρακα, καθιστώντας τους συμβατούς με e-fuels, βιοκαύσιμα ή ακόμη και με το υδρογόνο. Ιδέες που ήδη εξελίσσονται μέσω των τοπικών πρωταθλημάτων του μηχανοκίνητου αθλητισμού. Οι τρεις κατασκευαστές θα παραμείνουν ανταγωνιστικοί σε όλα τα επίπεδα, προσαρμόζοντας στη δική τους, ξεχωριστή φιλοσοφία, τους θερμικούς κινητήρες του αύριο. Πιο συγκεκριμένα, η Toyota ανακοίνωσε την ανάπτυξη νέων τετρακύλινδρων κινητήρων 1,5 και 2,0 λίτρων που θα προσφέρουν συμπαγείς διαστάσεις και μειωμένο βάρος. Η Subaru, από την άλλη πλευρά, θα εξελίξει τους ηλεκτροκινητήρες της σε δύο μορφές. Η πρώτη θα αφορά ένα υβριδικό σύστημα νέας γενιάς το οποίο συνδυάζει ένα boxer κινητήρα με μια μπαταρία, ενώ η δεύτερη ένα αμιγώς ηλεκτροκίνητο. Όσον αφορά τη Mazda, ο περιστροφικός κινητήρας, που χρησιμοποιείται ήδη στο MX-30 ως γεννήτρια, θα μπορεί να διαμορφωθεί ανάλογα. Ο διευθύνων σύμβουλος Masahiro Moro παρουσίασε μια μονάδα που αποτελείται από δύο περιστροφικούς κινητήρες Wankel, τοποθετημένους στο διαμήκη άξονα, που θα προσφέρουν βελτιωμένες επιδόσεις. Η παραπάνω τεχνολογία ίσως εφαρμοστεί σε ένα νέο σπορ μοντέλο της εταιρείας, που θα βασίζεται στο πρωτότυπο Iconic SP.

Όλες οι ειδήσεις

Carlos Tavares: H Maserati, δεν πωλείται

Τι ετοιμάζει η Rimac για το Monterey Car Week;

Τι είναι το Ford BlueCruise; – Πώς μας εξυπηρετεί στην οδήγηση;

car-prices
google-news

Περισσότερα Βίντεο